Rupesin selvittämään sukujuuriani niin jo 5 sukupolvessa taaksepäin äitini puolella ollaan tukevasti venäjällä.
Kommentit (117)
Hyvin vähällä suomalaisilla on venäläiset juuret. Suomi oli Ruotsissa kiinni 700 vuoden ajan. Ihan tyhmää kuvitella, että Venäjän piirissä 90v oleminen olisi tarkoittanut, että meistä yhtäkkiä tuli jotenkin venäläisiä. Vai vaihtuiko täällä 90 vuoden sisällä koko kansa? Vaiko pariutuivatko kaikki venäläisten kanssa?
Sitäpaitsi Venäjähän nimenomaan pyrki irroittamaan Suomen Ruotsista vedoten siihen, että auttaisi Suomea itsenäistymään. Tosin taka-ajatus lopulta olikin, että Suomi pakolla liitettäisiin osaksi Venäjään, ei suinkaan että Suomi itsenäinen olisi.
Mikä häpeä se on. Ikivanha maa, jolla upea historia.
Kyllä mullakin on selvästi siperialaista geeniperimää, kuten useimmilla finnougrisuomalaisilla. En tiedä voiko sitä venäläisyydeksi sanoa mutta siperialaisuudeksi ainakin itse sanon. Noin suomalaisittäin olen lähigeeneiltäni 3/4 karjalainen ja 1/4 savolainen. Aina olen Satakunnassa asunut. Koulussa mua haukuttiin kiinalaiseksi tai intiaaniksi, erotuin sen verran satakunnan perinteisistä pallosilmägeenisistä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itä ja-kaakkoissuomessa lähes kaikilla on jotakin sukusuhteita ryssssään, mutta ei se haittaa, vain sillä on arvoa, ettei itse ole sinne päin kallistunut.Rysssssää on vihanneet niin isovanhemmat kuin heidänkin isovanhemmat vaikka sulaisuutta siellä puolen rajaa jossakin kohtaa onkin ollut. Se sukulaisuus kun ei tee samanlaiseksi kuitenkaan, onneksi.
Ei kyllä ole. Suomalaiset on erittäin tehokkaasti vältelleet seka-avioliittoja venäläisten kanssa. Tämä tieto peräisin inkeriläisiltä sukulaisistani. Kylässä oli koko 300 vuoden aikana kuulemma vain muutama seka-avioliitto.
Tämäpä juuri. Koko Pietarin seutu oli ennen sotia vielä Inkerinmaata, jossa paljon suomalaisia ja virolaisia. Huomaa tästä ketjusta, ketä inkeriläistenkin vaiettu historia oikeasti palvelee. Eihän siitä kouluissa kerrottu vuosikymmeniin. Niin Stalinin kuin Putinin agendaa tapattaa vähemmistöt. Suomalaiset saisivat kyllä hävetä tyhmyyttään, kun eivät näitä faktoja tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella monella suomalaisella on venäläiset juuret. Karjalassa asui paljon venäläisiä ennen Suomen itsenäistymistä ja kun Suomi itsenäistyi nämä venäläiset muuttivat nimensä suomalaiseksi. Joka toisen suomalaisen suvusta löytyy venäläisiä ihmisiä.
Olet hieman oikeilla jäljillä, mutta kuitenkin väärässä. Karjalankannaksella oli paljon venäläistä kesäasutusta jo autonomian ajan lopulla ennen Venäjän vallankumouksia 1917. Moni emigroitui tällöin ja Pietarista pakeni muutakin väkeä Suomen puolelle. Myöhemmin Venäjältä pakeni Suomeen myös itäkarjalaisia ja inkeriläisiä. Toisen maailmansodan seurauksena niin suomalaiset, venäläiset, itäkarjalaiset, inkeriläiset ym joutuivat siirtymään ns. Luovutetuilta alueilta evakkona sisemmäs Suomeen.
Väittäisin kyllä tätä vastaan, koska oma sukulaiseni oli inkerinsuomalainen, vanha suomalainen sukunimi siis, puhui suomea äidinkielenään, eikä hänellekkään ollut todellakaan helppo tulla. Kesti kauan ennen kuin sai kansalaisuuden ja pelkäsi kovasti palautusta. En todellakaan usko, että joku suomalaista esittävä venäläinen, joka muutti sukunimensä, olisi päässyt läpi rajalta. Toki yksittäistapauksia on voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella monella suomalaisella on venäläiset juuret. Karjalassa asui paljon venäläisiä ennen Suomen itsenäistymistä ja kun Suomi itsenäistyi nämä venäläiset muuttivat nimensä suomalaiseksi. Joka toisen suomalaisen suvusta löytyy venäläisiä ihmisiä.
Luuletko, että Suomen valtio olis tuohon aikaan iloisesti päästänyt isot määrät venäläisiä maahan?
Satun tietämään omasta sukuhistoriastani, että erittäin tarkkaan syynättiin keitä sieltä rajan takaa päästettiin maahan ja ketkä sai jäädä.
Venäjän vallankumouksen 1917 jälkeen Suomen raja oli vielä ihan avoin ja väkeä tuli Pietarista junalasteittain. Vasta kesällä 1918 rajavartiointia tiukennettiin, mutta väkeä tuli niin viisumilla kuin uimalla Rajajoen yli. Moni käytti Suomea vaan läpikulkumaana, mutta monia jäi asumaan varsinkin Viipurin ja Uudenmaan lääneihin.
Olen pahoillani teidän puolesta, joilla on venäläisiä sukujuuria, mutta te olette kyllä todella pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vähällä suomalaisilla on venäläiset juuret. Suomi oli Ruotsissa kiinni 700 vuoden ajan. Ihan tyhmää kuvitella, että Venäjän piirissä 90v oleminen olisi tarkoittanut, että meistä yhtäkkiä tuli jotenkin venäläisiä. Vai vaihtuiko täällä 90 vuoden sisällä koko kansa? Vaiko pariutuivatko kaikki venäläisten kanssa?
Sitäpaitsi Venäjähän nimenomaan pyrki irroittamaan Suomen Ruotsista vedoten siihen, että auttaisi Suomea itsenäistymään. Tosin taka-ajatus lopulta olikin, että Suomi pakolla liitettäisiin osaksi Venäjään, ei suinkaan että Suomi itsenäinen olisi.
-----
Minäkin uskon, että melko harvoilla on venäl. juuria, ehkä korkeintaan joka neljännellä tai harvemmalla. Itselläni tulee juuria todella paljon Ruotsista, mutta siitä ei saa puhua. Sitä pitäisi joidenkin mielestä hävetä. Meillä on tuhatvuotinen yhteinen historia Ruotsin kanssa. Suomea ei edes ollut, oli Itä - Ruotsi ja Länsi - Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä häpeä se on. Ikivanha maa, jolla upea historia.
Kyllä mullakin on selvästi siperialaista geeniperimää, kuten useimmilla finnougrisuomalaisilla. En tiedä voiko sitä venäläisyydeksi sanoa mutta siperialaisuudeksi ainakin itse sanon. Noin suomalaisittäin olen lähigeeneiltäni 3/4 karjalainen ja 1/4 savolainen. Aina olen Satakunnassa asunut. Koulussa mua haukuttiin kiinalaiseksi tai intiaaniksi, erotuin sen verran satakunnan perinteisistä pallosilmägeenisistä. 😂
------
Venäläiset sanovat itse, että he ovat puoleksi aasialaisia, mutta savolaiset eivät ole venäl tai aasial. Itä- Suomi ja Pohjois- Suomi olivat pelkkää metsää. Asukkaita korkeintaan 50 000. Pohjanmaalla, Varsinais - Suomessa, Pirkanmaalla ja Hämeessä.
Kainuun ensimmäinen asukas lähetettiin itärajalle Pirkanmaalta
Uskon, että rajantakaiset karjalaiset voivat olla venäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin tavallaan.
Äidin puolelta sukujuuret Karjalassa, mutta lähtivät evakkoon venäjän takia. Joten kaipa ne juuret on tavallaan venäjän puolella.
Isän puolelta oli venäjän vallankumouksen aikoihin ratsumiehenä Moskovassa, palasi sitten Suomeen ja myöhemmin taisteli venäjää vastaan kahdessa sodassa.
Eiköhän karjalaiset ole aika lailla kansaa kuin venäläiset? Vaikka alue Neuvostoliittoon jäikin. Eri kieli ja kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa Venäjän ylpeys Juri Gagarin oli suomalaista syntyperää. Mahtaa ketuttaa :D
Omat isovanhempasi ovat venäläistä syntyperää. Mahtaa ketuttaa :D
Venäläistä syntyperää ei edelleenkään ole olemassa. Se maa on vaan sarja epäonnistumisia.
Eli ihminen joka syntyy venäjällä ei ole venäläinen? Ihminen joka syntyy suomessa ei ole suomalainen? Avaappas hiukan sun logiikkaa?
Suomessa syntyvä on suomalainen, Venäjällä syntyvä on mongoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itä ja-kaakkoissuomessa lähes kaikilla on jotakin sukusuhteita ryssssään, mutta ei se haittaa, vain sillä on arvoa, ettei itse ole sinne päin kallistunut.Rysssssää on vihanneet niin isovanhemmat kuin heidänkin isovanhemmat vaikka sulaisuutta siellä puolen rajaa jossakin kohtaa onkin ollut. Se sukulaisuus kun ei tee samanlaiseksi kuitenkaan, onneksi.
Tjaa.. empä tiedä, mutta sen tiedän että karjalaiset on olleet ainoita kenestä on ollut taistelemaan sekä venäläisiä että ruotsalaisia vastaan. Te siellä lännessä olette aina olleet alisteisia ruotsalaisille. Henkisesti alisteisia, koska et ole koskaan tarpeeksi hyv
----
Emme ole olleet, koska meissä on niin paljon myös ruotsalaista perimää. Koska meissä on niin paljon myös ruotsal perimää, Neuvostoliitto ei voinut miehittää Suomea. Tämä on kylmä totuus .
Olemme sekarotuinen kansa ja siksikin niin vahva taistelija-
kansa. Sekarotuiset koiratkin ovat terveempiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ruotsalaisia sukujuuria. Parempi, että jotain uutta geeniä vähän tullut, kun pelkkää sisäsiittoisuutta vaan.
----
Voit onnitella itseäsi myös suomal. juurista, koska suomalaisten DNA ei ole sisäsiittoista
Vierailija kirjoitti:
Aika varmaan on monellakin, kun Suomi oli osa Venäjää tuolloin. Kukaan ei näköjään hoksannut jekkua.
"Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme halua tulla - olkaamme suomalaisia".
Siitähän se ajatus sitten lähti...ja parin vuoden kuluessa Suomi ollut pidemmän aikaa itsenäinen kuin osana itärottalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin tavallaan.
Äidin puolelta sukujuuret Karjalassa, mutta lähtivät evakkoon venäjän takia. Joten kaipa ne juuret on tavallaan venäjän puolella.
Isän puolelta oli venäjän vallankumouksen aikoihin ratsumiehenä Moskovassa, palasi sitten Suomeen ja myöhemmin taisteli venäjää vastaan kahdessa sodassa.
Eiköhän karjalaiset ole aika lailla kansaa kuin venäläiset? Vaikka alue Neuvostoliittoon jäikin. Eri kieli ja kulttuuri.
Karjalaiset on yksi Finno-ugrien heimo. Eivät ole ruotsalaisia eikä venäläisiä vaan suomalaisia. Suomen lähes kaikki sotasankarit ovat olleet karjalaisia.
Kyllä tähänkin soveltuu se kun sanotaan että "ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole. Suomalaiset on erittäin tehokkaasti vältelleet seka-avioliittoja venäläisten kanssa. Tämä tieto peräisin inkeriläisiltä sukulaisistani. Kylässä oli koko 300 vuoden aikana kuulemma vain muutama seka-avioliitto.
Tämäpä juuri. Koko Pietarin seutu oli ennen sotia vielä Inkerinmaata, jossa paljon suomalaisia ja virolaisia. Huomaa tästä ketjusta, ketä inkeriläistenkin vaiettu historia oikeasti palvelee. Eihän siitä kouluissa kerrottu vuosiky
Todellakin tyhmyyttänsä ja tietämättömyyttänsä suomalaisilla on syytä monilla kovastikin hävetä.
Olet hieman oikeilla jäljillä, mutta kuitenkin väärässä. Karjalankannaksella oli paljon venäläistä kesäasutusta jo autonomian ajan lopulla ennen Venäjän vallankumouksia 1917. Moni emigroitui tällöin ja Pietarista pakeni muutakin väkeä Suomen puolelle. Myöhemmin Venäjältä pakeni Suomeen myös itäkarjalaisia ja inkeriläisiä. Toisen maailmansodan seurauksena niin suomalaiset, venäläiset, itäkarjalaiset, inkeriläiset ym joutuivat siirtymään ns. Luovutetuilta alueilta evakkona sisemmäs Suomeen.