Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rupesin selvittämään sukujuuriani niin jo 5 sukupolvessa taaksepäin äitini puolella ollaan tukevasti venäjällä.

Vierailija
13.09.2024 |

On kyllä aikamoinen häpeä.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ihminen joka syntyy venäjällä ei ole venäläinen? Ihminen joka syntyy suomessa ei ole suomalainen? Avaappas hiukan sun logiikkaa?

Eri-  Kissanpentu mikä syntyy navetassa ei ole vasikka, vaikka navetoissa tavallisimmin syntyy vasikoita.

Tässä puhuttiin geeniperimästä. 

Vierailija
82/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin tavallaan.

Äidin puolelta sukujuuret Karjalassa, mutta lähtivät evakkoon venäjän takia. Joten kaipa ne juuret on tavallaan venäjän puolella.

Isän puolelta oli venäjän vallankumouksen aikoihin ratsumiehenä Moskovassa, palasi sitten Suomeen ja myöhemmin taisteli venäjää vastaan kahdessa sodassa.

Huokaus, mitä tietämättömyyttä. Karjala oli osa Suomea. Evakot oli suomalaisia Suomesta. 

Juuri näin . Onpa huonoa historian tuntemusta joillain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ihminen joka syntyy venäjällä ei ole venäläinen? Ihminen joka syntyy suomessa ei ole suomalainen? Avaappas hiukan sun logiikkaa?

Eri-  Kissanpentu mikä syntyy navetassa ei ole vasikka, vaikka navetoissa tavallisimmin syntyy vasikoita.

Eli siis ihminen joka syntyy suomessa ei ole suomalainen vaan se on turkkilainen, vaikka suomessa tavallisimmin syntyy suomalaisia? 

Sun logiikkasi kusee aivan täpöllä. 

Vierailija
84/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoitatko kansalaisuuden kansallisuuteen?

Oliko mielestäsi 30-luvulla Intiassa syntyneet kaikki brittejä, koska maa kuului Britannialle? 

Vierailija
85/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itä ja-kaakkoissuomessa lähes kaikilla on jotakin sukusuhteita ryssssään, mutta ei se haittaa, vain sillä on arvoa, ettei itse ole sinne päin kallistunut.Rysssssää on vihanneet niin isovanhemmat kuin heidänkin isovanhemmat vaikka sulaisuutta siellä puolen rajaa jossakin kohtaa onkin ollut. Se sukulaisuus kun ei tee samanlaiseksi kuitenkaan, onneksi.

Ei kyllä ole. Suomalaiset on erittäin tehokkaasti vältelleet seka-avioliittoja venäläisten kanssa. Tämä tieto peräisin inkeriläisiltä sukulaisistani. Kylässä oli koko 300 vuoden aikana kuulemma vain muutama seka-avioliitto. 

Suomi ja venäjä on veljeskansaa ollu aina. Toki sotia on mahtunut myös joukkoon mutta ihan samanlaista kansaa me ollaan. Suomi on aina hyötynyt siitä että venäjän kanssa kauppa käy, aina kun venäjän kanssa kauppa hiipuu niin suo

Veljeskansaa. Joopa joo. Sano tuo niille geneettisille isolaateille, jotka ovat syntyneet kun suomalaiset ovat paenneet venäläisiä. 

Vierailija
86/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monella suomalaisella on venäläiset juuret. Karjalassa asui paljon venäläisiä ennen Suomen itsenäistymistä ja kun Suomi itsenäistyi nämä venäläiset muuttivat nimensä suomalaiseksi. Joka toisen suomalaisen suvusta löytyy venäläisiä ihmisiä.

Vierailija
87/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itä ja-kaakkoissuomessa lähes kaikilla on jotakin sukusuhteita ryssssään, mutta ei se haittaa, vain sillä on arvoa, ettei itse ole sinne päin kallistunut.Rysssssää on vihanneet niin isovanhemmat kuin heidänkin isovanhemmat vaikka sulaisuutta siellä puolen rajaa jossakin kohtaa onkin ollut. Se sukulaisuus kun ei tee samanlaiseksi kuitenkaan, onneksi.

Ei kyllä ole. Suomalaiset on erittäin tehokkaasti vältelleet seka-avioliittoja venäläisten kanssa. Tämä tieto peräisin inkeriläisiltä sukulaisistani. Kylässä oli koko 300 vuoden aikana kuulemma vain muutama seka-avioliitto. 

Suomi ja venäjä on veljeskansaa ollu aina. Toki sotia on mahtunut myös joukkoon mutta ihan samanlaista kansaa me ollaan. Suomi on aina hyötynyt siitä että venäjän kanssa kauppa käy, aina kun venäjän kanssa kauppa hiipuu niin suo

Suomen ja Venäjän suhteet on melkoisen kompleksiset. Veljeskansoja on esim. Viro. 

Vierailija
88/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monella suomalaisella on venäläiset juuret. Karjalassa asui paljon venäläisiä ennen Suomen itsenäistymistä ja kun Suomi itsenäistyi nämä venäläiset muuttivat nimensä suomalaiseksi. Joka toisen suomalaisen suvusta löytyy venäläisiä ihmisiä.

Älä höpötä. 

Vierailija
89/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä juuriaan häpeämään, minun isovanhemmat (isän puolelta) olivat Karjalasta, Suojärveltä tarkalleen ja jatkuu pitkin poikin luovutettua Karjalaa ja pidemmällekin Venäjää. Minulla asuu kaukainen serkku Murmanskissa.

Äidin sukujuuria ei olla tutkittu vielä niin paljoa, mutta hiljalleen sitäkin aletaan tutkiskelemaan.

Vierailija
90/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mihin viittaat todella monella, mutta valtaosalla suomalaisista on juuret, joita ei voida jäljittää kunnolla mihinkään nykyiseen valtioon. 

Vierailija
91/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on samaa kansaa kuin ruotsalaiset tai venäläiset. Olimme kyseisten maiden alaisuudessa ja se näkyy meidän käytöksessä ja ajattelumaailmassa yhä. Kaikki ihmiset jotka on syntyneet ennen vuotta 1700-1917 vuosina ovat olleet venäläisiä. Meidän jokaisen (iso)isovanhemmat ovat olleet venäläisiä ja he ovat eläneet venäjällä. 

Virolaiset pääsi venäjän(neuvostoliiton) vallan alta pois vasta 1991

Lopeta ton höpöhöpö-propagandan suoltaminen. 

Miksi trollaat? Suomi kuului venäjään, halusit tai et. Ruotsalaiset,virolaiset ja venäläiset on suomalaisten veljeskansaa, halusit tai et. Sinunkin isoisovanhemmat ovat olleet venäläisiä, tiesitkö että suomi itsenäistyi vuonna 1917? 

Eivät isoisovanhempamme olleet venäläisiä tuolloin kuten luulet. Suomi oli 1809-1917 autonominen suuriruhtinaskunta. Tsaari oli tuolloin kyllä hallitsija, mutta lait olivat Ruotsin vallan ajalta. Maassa puhuttiin ruotsia ja suomea. Kun Suomi itsenäistyi 1917, Karjalan kannas kuului vielä Suomelle II maailmansotaan saakka. 

Vierailija
92/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että Suomen valtio olis tuohon aikaan  iloisesti päästänyt isot määrät venäläisiä maahan? 

Vierailija
93/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt sitä Venäläistä propagandaa taas?

Vähän niinkuin miten venäjä yrittää sanoa, että Ukranalaiset ovat venäläisiä oikeasti.

Suomalaiset on suomalaisia. Meillä on ihan eri kieli ja kulttuuri kuin Venäjällä.

Meillä ei ole oikeastaan hirveästi nykyään mitään yhteistä heidän kanssa. 

Vierailija
94/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa.. empä tiedä, mutta sen tiedän että karjalaiset on olleet ainoita kenestä on ollut taistelemaan sekä venäläisiä että ruotsalaisia vastaan. Te siellä lännessä olette aina olleet alisteisia ruotsalaisille. Henkisesti alisteisia, koska et ole koskaan tarpeeksi hyvä.

Vierailija
95/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin tavallaan.

Äidin puolelta sukujuuret Karjalassa, mutta lähtivät evakkoon venäjän takia. Joten kaipa ne juuret on tavallaan venäjän puolella.

Isän puolelta oli venäjän vallankumouksen aikoihin ratsumiehenä Moskovassa, palasi sitten Suomeen ja myöhemmin taisteli venäjää vastaan kahdessa sodassa.

Huokaus, mitä tietämättömyyttä. Karjala oli osa Suomea. Evakot oli suomalaisia Suomesta. 

Niin. Väitinkö minä muuta, se ei valitettavasti ole enää Suomea.

Kirjoitinhan että lähtivät evakkoon venäjän takia.

Joo, mutta ne sukujuuret ovat kuitenkin suomalaiset, jos ovat karjalaisia. 

Minä en ainakaan sano, että mun sukujuuret ovat "tavallaan" Venäjällä, vaikka mun äitini suku hänen äitinsä puolelta on karjalaista perää. Toisaalta minä itse olen syntyisin seudulta, joka aikoinaan oli Venäjää. Mut toisaalta se toinen verenperintöni on sitten sukua jonka juuret ovat kuitenkin Ruotsissa... kun se suku on sitten aikoinaan ollut Ruotsin puolella, tosin sitä ennen se mun synnyinseutunikin oli Ruotsia...

Että näin tää menee...

Mut suomalainen suku, kumpikin vanhempien sukujuuri.

Vierailija
96/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos katsotaan niin suomalaiset on enemmän ruotsalaisia. Me olimme Ruotsissa kiinni vuosisatoja. Venäjällä oltiin kiinni vaan hetken. 

Vierailija
97/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin tavallaan.

Niin. Väitinkö minä muuta, se ei valitettavasti ole enää Suomea.

Kirjoitinhan että lähtivät evakkoon venäjän takia.

Joo, mutta ne sukujuuret ovat kuitenkin suomalaiset, jos ovat karjalaisia. 

Minä en ainakaan sano, että mun sukujuuret ovat "tavallaan" Venäjällä, vaikka mun äitini su

Juu ja mun mummo meni naimisiin savolaisen kanssa joka oli sinne Karjalaan tullut.

Vähän joka sorttia...

Vierailija
98/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsessäni on ruotsalaista ja juutalaisuutta.

Vierailija
99/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että Suomen valtio olis tuohon aikaan  iloisesti päästänyt isot määrät venäläisiä maahan? 

Satun tietämään omasta sukuhistoriastani, että erittäin tarkkaan syynättiin keitä sieltä rajan takaa päästettiin maahan ja ketkä sai jäädä. 

Vierailija
100/117 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi oli osa Ruotsia 700 vuotta, mutta jostain syystä Venäjän propaganda haluaa uskotuttaa meihin, että olemme enemmän venäläisiä, vaikka olimme Venäjässä kiinni alle 90v? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä