Rupesin selvittämään sukujuuriani niin jo 5 sukupolvessa taaksepäin äitini puolella ollaan tukevasti venäjällä.
Kommentit (117)
Itselläkin tavallaan.
Äidin puolelta sukujuuret Karjalassa, mutta lähtivät evakkoon venäjän takia. Joten kaipa ne juuret on tavallaan venäjän puolella.
Isän puolelta oli venäjän vallankumouksen aikoihin ratsumiehenä Moskovassa, palasi sitten Suomeen ja myöhemmin taisteli venäjää vastaan kahdessa sodassa.
Minulla pelkkää Suomea niin pitkälle kun pystyy selvittämään.
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin tavallaan.
Äidin puolelta sukujuuret Karjalassa, mutta lähtivät evakkoon venäjän takia. Joten kaipa ne juuret on tavallaan venäjän puolella.
Isän puolelta oli venäjän vallankumouksen aikoihin ratsumiehenä Moskovassa, palasi sitten Suomeen ja myöhemmin taisteli venäjää vastaan kahdessa sodassa.
Meillä myös äidin juuret puoliksi Karjalassa, mummoni syntyi vielä Pietarissa "suomalaisten kortteerissa".
Mitä hävettävää siinä on? Minä olen isäni puolelta Italiasta, jos noin kauas mennään.
Otan osaa. Sukujuuria selvittäessä voi tulla eteen yhtä jos toista. Omia juuriani selvittäessä odotin että tulis ryssää tai natsia vastaan.
Olen tukevasti joka suunnalta suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin tavallaan.
Huokaus, mitä tietämättömyyttä. Karjala oli osa Suomea. Evakot oli suomalaisia Suomesta.
Suurin osahan meistä on jostain siperiasta kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin tavallaan.
Huokaus, mitä tietämättömyyttä. Karjala oli osa Suomea. Evakot oli suomalaisia Suomesta.
Niin. Väitinkö minä muuta, se ei valitettavasti ole enää Suomea.
Kirjoitinhan että lähtivät evakkoon venäjän takia.
No, ainakin sukunne on päässyt pois mädän kulttuurin ikeestä, vaikka huonoille geeneille ei tietenkään mitään voi.
Mulla on ruotsalaisia sukujuuria. Parempi, että jotain uutta geeniä vähän tullut, kun pelkkää sisäsiittoisuutta vaan.
Voi vit tu suomalaiset ovat tyhmiä. Oletteko stana kuin ne e ke rit jotka vellovat satojen vuosien takaisissa tapahtumissa. Ei hemmetti🤦
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ruotsalaisia sukujuuria. Parempi, että jotain uutta geeniä vähän tullut, kun pelkkää sisäsiittoisuutta vaan.
Minussa on geneettisesti viikinkiä, mutta sukuselvitystä en ole sinne asti yrittänyt edes tehdä.
Olisi kiva tietää, mitä ap tarkoittaa tuolla "sukujuuret ovat tiukasti venäjällä" ja nimenomaan venäjä pienellä alkukirjaimella, jolloin se on kieli, ei valtio.
Suomi on ollut tuolloin Venäjää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin tavallaan.
Niin. Väitinkö minä muuta, se ei valitettavasti ole enää Suomea.
Kirjoitinhan että lähtivät evakkoon venäjän takia.
Millä logiikalla saat heistä venäläisjuurisia? Se, että on paennut venäläisiä ei tee kenestäkään venäläistä.
Vierailija kirjoitti:
Melkeinpä kaikki Suomalais-ugrilaiset kansat on tulleet sieltäpäin.
Länsisuomalaisilla on perimä lännen suunnasta. Vaikka suomi olisi äidinkieli, geenit on pitkälti skandinaavisia.
No eihän se nyt hyvänen aika mikään häpeä ole.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen venäjän alueella asui alunperin suomensukuisia kansoja. Venäläiset ovat vain muualta tulleita öykkäreitä.
Mitään venäjää ei oikeasti ole olemassa. Se on keksitty ja tekemällä tehty maa, muilta ryöstetty.
Onhan noita geenejä meistä aika monella. Jos kiinnostaa, tee dna testi.