Tiesittekö, että Ilmailuopistoon Poriin pääsee lentäjäopintoihin vain 3 % hakijoista?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös lentäjillä ole muuten huippupalkat?
Palkka on kova.
Tuttu perämies tienaa yli 7000€ kuussa, vaikka aika kokematon vielä. Ihan hyvä uran alussa. Kaukolentoja lentää.
Putkimiehen palkka.
No mut perämies voi lähinnä vaan istua. Putkimies joutuu raatamaan jos haluaa päästä noille tienesteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on kova.
Tuttu perämies tienaa yli 7000€ kuussa, vaikka aika kokematon vielä. Ihan hyvä uran alussa. Kaukolentoja lentää.
Putkimiehen palkka.
Hah, todellako?!
Ei ole lähellekään putkarin peruspalkkaa. Kyllä tuota palkkaa varten saa jo raataa sellaisilla ylityö- päivystystunneilla että pakka hajoaa.
No ei kyllä lentäjän palkoille yksikään putkari pääse.
Pitää olla opistoon päästäkseen myös jylhät leukaperät ja kolminumeroinen kaatoluku.
Onkohan pääsykokeissa pettämistesti🤔
Vierailija kirjoitti:
Onkohan pääsykokeissa pettämistesti🤔
Voin sanoa, että lentäjät ovat tavallisia ja luotettavia, eivät todellakaan mitään pettäjiä. Oma mieheni on ja tunnen monia hänen kollegoita myös.
Vierailija kirjoitti:
Se Brasilian atr onnettomuus taisi olla siipien jäätyminen. Eli maan huihai ilmailukulttuurin piikkiin menee.
Luotettava kone. Joskin sietämätön rämisijä, en tykkää edes Suomen sisäisiä sillä lentää
Finnairilla ei ole muuten ollut modernien suihkukoneiden aikakaudella yhtään onnettomuutta tai edes isompaa läheltä piti tapahtumaa. Lentojen määrä tietysti pienempi kuin suurilla eurooppalaisilla tai amerikkalaisilla yhtiöillä, mutta silti. SAS:illa on niitä ollut.
Niin? Itse olen sen 1 % joukossa, joka pääsee yliopistoon ammattitutkinnolla. En ole siis käynyt lukiota. Vaikeaa voi olla, mutta ei mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Itse olen sen 1 % joukossa, joka pääsee yliopistoon ammattitutkinnolla. En ole siis käynyt lukiota. Vaikeaa voi olla, mutta ei mahdotonta.
Niin minäkin. Ja vielä hakupaine alalla. Jännä kun oli vaan pelkkä amis, olin tyhmä kuin saapas, nyt yliopisto-opiskelijana aivan mahdottoman fiksu. Eikä varmaan vähiten sen takia, ettei meitä montaa samalla taustalla ole täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Brasilian atr onnettomuus taisi olla siipien jäätyminen. Eli maan huihai ilmailukulttuurin piikkiin menee.
Luotettava kone. Joskin sietämätön rämisijä, en tykkää edes Suomen sisäisiä sillä lentää
Finnairilla ei ole muuten ollut modernien suihkukoneiden aikakaudella yhtään onnettomuutta tai edes isompaa läheltä piti tapahtumaa. Lentojen määrä tietysti pienempi kuin suurilla eurooppalaisilla tai amerikkalaisilla yhtiöillä, mutta silti. SAS:illa on niitä ollut.
Luotan just tämän takia eniten Finnairiin. Suomalaiset lentäjät vastuullisia ja asiat hoidetaan luotettavasti, eikä manjaana tyylillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotan just tämän takia eniten Finnairiin. Suomalaiset lentäjät vastuullisia ja asiat hoidetaan luotettavasti, eikä manjaana tyylillä
Sama!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on kova.
Tuo on hyvin poikkeavaa. Norwegian tai Ryanairin aloittava perämies tienaa 3500€ kuussa ja joutuu maksamaan edustusvaatteensakin itse. Toki päälle tulee sitten päivärahoja ja lisiä hommien mukaan.
Tiedän. Finnairilla onkin parhaat palkat eikä mitään vaatteita ym. tarvitse itse maksaa. Palkkaero esim. Norraan merkittävä. Finnairille varmasti vaikein päästä töihin.
Höpöhöpö. Nykypäivänä Finnairin työehtosopimus on umpisurkea. Jokaisella lentoyhtiöillä on omat työehtosopimukset alalla. Mitään yleissitovia tessejä ei ole. Norralla on paljon parempi palkkasysteemi. Esim. Finnairilla palkkaus perustuu positioon. Virkaikä ei tuo juurikaan ylimääräisiä euroja. 320:n bussin kipparilla on sama liksa koko uran aikana.
Loppuviimeksi minä en tykkäisi työstä. EI ole valtaa päättää oikein mitään. Työvuorot sanelee muut ja kaikki tulee annettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne nyt niitä kohuttuja "Chadeja"??
Monet kyllä enemmän vähän nörtin oloisia, fiksuja ja skarppeja tietenkin kyllä.
Ei todellakaan ole chadeja. Hiljaista väkeä ja osasta vain ihmettelen miten ovat naisen edes löytäneet. Eivät juuri ylimääräisiä juttele.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini Muhammed karsittiin ilman kokeita, vaikka oli ajanut Wolt-mopoa jo 2 vuotta Suomessa.
Razzismia, wolttimopo on vaativampi ajettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on kova.
Putkimiehen palkka.
No mut perämies voi lähinnä vaan istua. Putkimies joutuu raatamaan jos haluaa päästä noille tienesteille.
I
Vilut, ehkä joku urakoitsija tai alansa huippu, joita on muutama voi saada tuon putkimiehenä.
Yksilön kohdalla mahdollisuudet päästä sisään on 50%, joko pääsee tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on kova.
Tuo on hyvin poikkeavaa. Norwegian tai Ryanairin aloittava perämies tienaa 3500€ kuussa ja joutuu maksamaan edustusvaatteensakin itse. Toki päälle tulee sitten päivärahoja ja lisiä hommien mukaan.
Tiedän. Finnairilla onkin parhaat palkat eikä mitään vaatteita ym. tarvitse itse maksaa. Palkkaero esim. Norraan merkittävä. Finnairille varmasti vaikein päästä töihin.
Höpöhöpö. Nykypäiv
Sen ainaki tiedän, että aloittelevan lentäjän palkassa Finnair maksaa n. tonnin enemmän kuin Norra. Se on iso ero.
Monet kyllä enemmän vähän nörtin oloisia, fiksuja ja skarppeja tietenkin kyllä.