Mistä johtuu että jotain aikuista päälle 30v naista tytötellään mutta toisia kutsutaan aina naisiksi?
Kommentit (50)
Miehet vaan komistuu ikääntymisen myötä siinä missä naiset rupsahtaa.
Sanna Mariniahan tytöteltiin kun oli pyöreämmät kasvot.
Minusta tytöttely on kivaa. En oo koskaan häiriintynyt siitä.
Noh kolmikymppistä nyt saatetaan kutsua miksi vaan. Tytöksi, naiseksi, ladyksi, young ladyksi, madameksi, tädiksi :D Tuo täti tuli jonkun itseäni ehkä 5 vuotta vanhemman mammulin suusta joka sanoitti asioita lapselleen (hän oli hyvin sellainen mammuli/äityli tyyliltään ja puhetyyliltään, joten siksi noin)
Kyllä mä olen miehenä jo kauan sitten oppinut sen, että ketään yli 10-vuotiasta naispuolista ei sovi tytötellä
Minä olen kyllä tyttömäinen olemukseltani, mutta onneksi ei tytötellä. Se olisi alentavaa.
Ihmiset on erilaisia. Toiset naiset pitävät siitä, että heitä kutsutaan naisiksi. Toiset taas haluavat olla tyttöjä viimeisen parin viikon ajan olen chattaillyt 27v naisen kanssa, joka tytöttelee itseään. Hän myös tuntuu pitävän siitä, että hänen feminiinisyyttään korostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tytöttely on kivaa. En oo koskaan häiriintynyt siitä.
t. Pekka
Ei minua häiritse tytöttely, huvittaa kyllä hieman.
N54
Tytöttely on tapa vähätellä naisia.
Ulkonäkö ja käyttäytyminen ratkaisevat käytettävän nimityksen
Tytöttely on yleensä kohteliaisuus
19-vuotias tyttöystäväni vähän loukkaantui, kun kerran kutsuin häntä naiseksi. Sanoi että haluaa, että kutsutaan vielä tytöksi. "Nainen" oli kuulemma vanha. :D
Mä otan tytöttelyn varsin positiivisesti :D Ja sen kun kysytään papereita et pääsee k18 musiikkifestareille 😅
N32
Työelämässä on myös joissakin tilanteissa ihan yleistä kutsua miehiä "pojiksi" puhekielessä vaikka olisivat lähempänä eläkeikää, puhutaan vaikka että "pojat käy tekemässä" jotain yms
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia. Toiset naiset pitävät siitä, että heitä kutsutaan naisiksi. Toiset taas haluavat olla tyttöjä viimeisen parin viikon ajan olen chattaillyt 27v naisen kanssa, joka tytöttelee itseään. Hän myös tuntuu pitävän siitä, että hänen feminiinisyyttään korostetaan.
Miten tyttö on feminiinisempi kuin nainen?
Vierailija kirjoitti:
Mä otan tytöttelyn varsin positiivisesti :D Ja sen kun kysytään papereita et pääsee k18 musiikkifestareille 😅
N32
Minä en ajattele siitä mitään. Sehän riippuu paljon tyylistäkin et mitä on päällä ja mikä meininki ja habitus, et onko enempi tyttö tai mimmi vai (nuori) nainen tai (young) Lady tms
Papereiden kysyminen ja kysymättömyys myös mielestäni ihan normaalia kolmikymppisenä. Eihän ne nyt oikeasti alaikäiseksi luule, mutta jos ohjeistus on kysyä kaikilta alle 30v näyttäviltä, niin ei siinä välttämättä nopeasti osaa arvioida et onko tuo nyt vaikka 28 vai 32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tyttö on feminiinisempi kuin nainen?
Ei mitenkään. Ei yhtään mitenkään. Jotkut ihmiset on kyllä todella pihalla :D
Mulla on kestänyt henkisellä tasolla pitkään ajatella omaa naiseuttani ku oon aina tykännyt olla se tyttö. Ehkä tälleen 30+ on alkanut sisäistää että voi ajatella itseään jo naisena :D
Jos on vaan niin tyttömäinen. Vähän alle nelikymppisenä kuulin kun kuntosalilla joku mies sanoi kaverilleen, että tuo tyttö on ennenkin vetänyt leukoja. Oli ihan myönteisessä mielessä sanottu eikä ollut suoraan minulle kohdistettua tytöttelyä. Satuin vain kuulemaan.