Myönnätkö olevasi kermaperse?
Kommentit (44)
Olen tietyissä tilanteissa. En esim. halua mitään kahden tähden hotellihuonetta, enkä huonoa vuokramökkiä. Mutta rahalla saa. Omalla työllä hankitulla.
Kyllä todellakin! Käytän erittäin mielelläni juoksevaa vettä, kunnollisia teitä ja viemärijärjestelmää. Kaikki nämä on hemmotellun länkkärin luksusta.
Kaukana siitä. Hyvin askeettista elämää.
Harvoin luksusta.
T: tuntematon
Jollain tapaa koen olevani. Olen jossain määrin syntynyt ns. kultalusikka suussa, ehkä pieni sellainen. Mutta nyt se on vaihtunut isompaan kultakauhaan. Jos nyt tällaista vertausta sopii käyttää.
Myönnän olevani, mutta en ole vaativa ihminen. Eli haluan viiden tähden hotelliin, mutta en nipota kolhiintuneista jalkalistoista.
Jos joku on itse hankkinut omaisuutensa ha varantonsa omalla työllään, osaa arvostaa omaa ja myös muiden ponnisteluja. Tällainen henkilö ei ole kermaperse.
Kermaperse on tyyppi, jolle on kaikki pedattu valmiiksi jo syntymästä alkaen. Minkään eteen ei ole juuri tarvinnut ponnistella. Kermaperse on tottunut saanaan aina kun haluaa jotain. Viimeistään ääntään korottamalla. Kermaperse osaa vaatia ja haluta. Itse ei tarjoudu koskaan auttamaan takaisin, mutta loukkaantuu verisesti, jos muut eivät suostu häntä palvelemaan. Kermaperse arvostaa ennenksikkea itseään, ehkä myös hiukan samanhenkistä kaveriaan, mutta ennenkaikkea itseään. Kaikki maailmassa on valjastettu ainoastaan ja vain kermapersettä varten. Tunnuslause on: mä olen totyunut hyvään, ja mä haluan!
No siinä suhteessa, ettei mua saa telttaan kirveelläkään. (Tästä tuli kyllä Bodom-järvi mieleen). En halua maata maassa, hyi helvetti.
En myöskään lähde mökille, jossa ei ole vesivessaa. Mitä mä sieltä hakisin? Kotona on fasiliteetit.
En ole herkkuperse enkä kermaakaan sinne laita. Herkkusuu toki olen xD
olen , jos se tarkoittaa sitä että haluaa parasta mahdollista minkä voi hankkia ja hankkii sellaista mitä itsehaluaa.
Joo, voihan se toisen vuosituhannen vaihteen pohjoismaalaisena keskiluokkataustaisena pääkaupunkilaisena noin olla. Ei kiitos mitään Intian tai Kiinan maaseudun menoa, vaan kohtuullinen ja moderni miljöö.
Olen kyllä, mutta itse olen omat kermani hankkinut. Samoin nyt mulla on myös kultalusikka suussa, alunperin ei ollut edes lusikkaa.