Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun nykyaikana "kuormitutaan" joka ikisestä asiasta

Vierailija
12.09.2024 |

Miksi nykyaikuiset ovat niin helkkarin herkkiä, että kaikki vähänkin jotakin ylimääräistä vaativa tai tavallisuudesta poikkeava työpaikalla KUORMITTAA! Ollaan kuormittuneita palavereista, ei-niin-mieluisista työtehtävistä, siitä että joku puhuu ja siitä ettei joku puhu, siitä että on liikaa töitä ja siitä että on hiljaisempaa... ylipäätään ihmisiä tuntuu KUORMITTAVAN kauheasti se, etteivät muut käyttäydy kuten nämä kuormittujat toivoisivat. 

Ei auta, vaikka sanoisi, että kyseessä on vain yksi poikkeuksellisen kiireinen päivä tai että tämä ylimääräinen työtehtävä ei vie kuin vartin. Silti kuormittaa. 

Mikä teidän työpaikalla on kuormittanut viime aikoina? 

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivot saavat nykyään yhden päivän aikana enemmän stimulaatiota kuin sata vuotta sitten koko eliniän aikana. Aivot ovat kuitenkin sama kapine yhä. Ympäristö se tässä on muuttunut kuormittavaksi ja sietämättömäksi, eivätkä ihmiset heikoiksi. 

En mä elänyt sata vuotta sitten enkä silti kuormitu. Kysymys kuuluu miksi niin moni kuormittuu ja joillekin ne asiat on ihan älyttömiä. Miten joku yleiskuormittuja selviää elämästä kun oikeasti tapahtuu jotain kamalaa, vaikka lapsi sairastuu vakavasti ja menettää työpaikan siinä sivussa ja silti pitää hoitaa elämää? 

Tällainen kuormittuja on yleensä vapaaehtoisesti lapseton. Esim. itselleni on suositeltu ohimennen sitä, kun on tiedossa miten raskasta arkeni on sairauteni vuoksi. 

Vierailija
82/83 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuormittuminen taitaa olla synonyymi sille, mitä ennen sanottiin, että töissä veeetutttaaa. Ei se ole masennusta eikä oikea loppuunpalaminen, vaan ihan vaan kun ihmistä alkaa ottaa päähän kaikki töissä, niin sitten se kuormittuu.

Okei. No muakin tosiaan veeetuttaa todella moni asia. Työnantaja, sairaus,partneri, tyhmät ihmiset liikenteessä, töissä ja kaikkialla, mun leviävä perä, mainokset, tavarapaljous, jne jne jne. Niin mitä sitten? Pitääkö sen veeetutuksen takia jäädä sairaslomalle että siitä paranee? Kun eihän nämä asiat miksikään muutu ellen itse päätä chillaa ja olla välittämättä tai tehdä itse asialle jotain. Mä en tajua mitä kuormiintuneet haluaa muiden tekevän että heidän olo paranisi? Eikö tää nyt ole vaan tavallista elämää?  Joskus veettää enemmän kun joskus toiste. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuormittuminen taitaa olla synonyymi sille, mitä ennen sanottiin, että töissä veeetutttaaa. Ei se ole masennusta eikä oikea loppuunpalaminen, vaan ihan vaan kun ihmistä alkaa ottaa päähän kaikki töissä, niin sitten se kuormittuu.

Okei. No muakin tosiaan veeetuttaa todella moni asia. Työnantaja, sairaus,partneri, tyhmät ihmiset liikenteessä, töissä ja kaikkialla, mun leviävä perä, mainokset, tavarapaljous, jne jne jne. Niin mitä sitten? Pitääkö sen veeetutuksen takia jäädä sairaslomalle että siitä paranee? Kun eihän nämä asiat miksikään muutu ellen itse päätä chillaa ja olla välittämättä tai tehdä itse asialle jotain. Mä en tajua mitä kuormiintuneet haluaa muiden tekevän että heidän olo paranisi? Eikö tää nyt ole vaan tavallista elämää?  Joskus veettää enemmän kun joskus toiste. 

Se on juuri näin, mutta kun menet työterveyteen kertomaan, että olet kovin kuormittunut, niin sairauslomaa tulee pari kuukautta ensi alkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän