Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi syöt lihaa?

Vierailija
11.09.2024 |

Olen ollut vuosia kasvissyöjä, mulle on täysin selvää, että kasviproteiinit on yhtä hyvä proteiinin lähde kuin liha. Silti tuntuu, että lihansyöjät eivät nää sellaista vaihtoehtoa, että lopettaisivat lihan syömisen. Miksi siihen on niin iso kynnys? Miksi haluaa esim. syödä jauhelihaa mielummin kuin vastaavaa kasviproteiinia?

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olen persu ja en hyväksy ilmastonmuutoksen torjumista, eläintenoikeuksia enkä vegaanien ihmisoikeuksia.

Vierailija
2/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on hyvää ja nälkä lähtee. En syö sitä proteiinin takia. En syö sitä joka päivä. Mä syön mitä mä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on hyvää.

Vierailija
4/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu hyvälle ja saa riittävästi proteiinia, pitää nälän tunteen poissa pitkään. Syön lähinnä riistaa ja kaupasta ostan lihaa todella harvoin.

Vierailija
5/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me voin

Vierailija
6/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kasvikset ovat parempi proteiininlähde kuin liha. Kynnyskysymys on se, että tiettyjä uskomuksia on hankala poistaa, jos ihminen on niitä jankannut päähänsä koko elämänsä ajan. Uskomuksista tulee todellisuus ja ei haluta nähdä muita vaihtoehtoja.

Vierailija
7/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oon huono kokki ja jauhelihasta on helppo keksiä yksinkertaisia ruokia. Voisin olla kasvissyöjä jos joku opettaisi mua kokkaamaan kasvisruokia. Ainut kasvisruoka mitä osaan tehdä on kasvissosekeitto. Oon yrittänyt muitakin ja ihan hirveen makuisia tulee.

Vierailija
8/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt lihaa pian 45 vuoteen. 

Vierailija
9/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihassa on kaikki ihmisen tarvitsema ravinto paitsi c-vitamiini. Liha ei ole pelkkä proteiininlähde

Vierailija
10/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 100 % vegaani, joten siksi syön myös lihaa, tosi hiton harvoin, punaista lihaa max. 1 kerta kuukaudessa.

Vierailija
11/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska perheemme muut (miespuoliset jäsenet) haluavat. Olisi tyhmää valmistaa erilliset ruuat, joten näillä mennään nyt.

Jos asuisin yksin, jättäisin lihansyönnin varmasti paljon vähemmälle. En todennäköisesti pois kokonaan, mutta ehkä 1-2 kertaa viikkoon.

Vierailija
12/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

liha haisee

Vierailija
13/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvää eikä paskat vekekorvikkeet kiinnosta. Ja koska minulla on pätäkkää pihvien ostamiseen.

Vierailija
14/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liha haisee

Ja lihasyöjät!

Vierailija
15/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt vuodesta - 95 lähtien. 

Vierailija
16/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö punaista lihaa, mutta kanaa ja kalaa kylläkin. En ole varsinaisesti kasvissyöjä, koska kasviproteiinit ovat niin ultraprosessoituja ja täynnä lisäaineita. Arvostan mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa.

Vierailija
17/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

liha haisee

Ja lihasyöjät!

Kyllä kapinen ituhippikin lemuaa...

Vierailija
18/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kasvissyöjä. Nykyään sekasyöjä, mutta tosiaan pidän oikeasta kasvissafkasta enemmän

Joku intialainen on mahtavaa. Ei ole ongelmaa olla ilman lihaa, en osta sitä muuten kuin -60 hinnalla ja mitä saan ruokajaosta ilmaiseksi. Se on helppo proteiinin lähde.

Toistaiseksi tää on budjettikysymys. Ja se kasvissyönti tuntui olevan niin maan vaikeaa kaikille muille. Ei jokapaikkaan ehdi tehdä omaa versiota enkä tosiaan halua isännälle/emännälle päänvaivaa.

Mulle sopii soijarouhe siinä missä jauhelihakin. Itseasiassa pitäisi täydennellä kuivakaappia, kiitos muistutuksesta.

Mutta silloinkin kun olin hoocee kasvissyöjä, niin olin sitä mieltä, että parempi se eläin on syödä kuin heittää roskiin. Lihan haaskaaminen on eläimen elämän tuhlausta.

Tätä en usko, että ihmiset syö lihaa maun takia. Ilman mausteitako ne sen vetää? Vegestä saa tosi hyvää safkaa kans kun osaa pelata mausteilla.

Entä jos muuta ruokaa ei olisi? Entä jos se liha menee muuten roskiin?

Vierailija
19/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on hyvää ja tykkään siitä. Lisäksi pavut pierettää niin, että vegaanivaimonikin katsoo paremmaksi, että syön lihaa.

Vierailija
20/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kasvikset ovat parempi proteiininlähde kuin liha. Kynnyskysymys on se, että tiettyjä uskomuksia on hankala poistaa, jos ihminen on niitä jankannut päähänsä koko elämänsä ajan. Uskomuksista tulee todellisuus ja ei haluta nähdä muita vaihtoehtoja.

Itse uskot luotuihin uskomuksiin kasvisten ravintopitoisuudesta.