Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt lihaa?

Vierailija
11.09.2024 |

Olen ollut vuosia kasvissyöjä, mulle on täysin selvää, että kasviproteiinit on yhtä hyvä proteiinin lähde kuin liha. Silti tuntuu, että lihansyöjät eivät nää sellaista vaihtoehtoa, että lopettaisivat lihan syömisen. Miksi siihen on niin iso kynnys? Miksi haluaa esim. syödä jauhelihaa mielummin kuin vastaavaa kasviproteiinia?

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihminen on sekasyöjä. ei ole mielipidekysymys vaan ihan todistettu fakta. sori nyt vaan.

Väärin, ihminen on antropologisesti ja biologisesti karnivori. Syömme kasviksia ainoastaan siksi ettei rasvaista lihaa nykyisillä väestömäärillä riitä kaikille.

väärin,ihminen on pitkään jo ollut opportunistinen syömisessään.

Vierailija
42/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa, koska haluan syödä monipuolisesti ja terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liha ei käy minun kuolemaksi , se on hyvää ja nautinto . Minullakin monta lasta mutta ei kiinnosta Kekkosen pieruakaan mitä sadan vuoden päästä tapahtuu. 

Vierailija
44/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu vaikka nälkä olemaan, niin kernaasti syön silloin lihaa.

Mutta käännetäänpä toisin päin tuo ap:n ajatusten virta: Eikö ap:lle ole tullut mieleen lopettaa kasvisten

syöntiä ja siirtyä liharuokiin? 

Me sekasyöjät emme ole ihan niin nihilistejä, vaan syömme lihaa JA kasviksia.

Vierailija
45/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Syön koska se on terveellistä, riippuen mitä ja kuinka usein syö. 

2. En halua syödä pillereitä puutostiloihin.

3. Ihmiset ovat syöneet lihaa kautta aikain. 

4. Muutkin eläimet syövät lihaa.

5. Liha on hyvää.

6. Liha monipuolistaa ruokavaliota.

7. Eläimen rasva on hyväksi aivoille.

Siinäpä muutama tieteellinen, historiallinen FAKTA. SEN vuoksi minä syön lihaa. Haluan pitää itseni terveenä. Sopivasti vähän kaikkea.

Vierailija
46/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrytän helposti painoa ja joudun pitämään hiilarimäärät maltillisina. Kasviproteiinit valitettavasti sisältävät paljon hiilareita eivätkä siksi sovi minulle jokapäiväiseen käyttöön, niiden lisukkeena kun on syötävä vielä lisää hiilareita, että nälkä pysyy poissa. Helpoin keino minulle pitää paino kurissa on syödä lihaa ja kananmunia kasviksilla, silloin paino ei nouse ja nälkä pysyy kurissa. Lisäksi olen pahasti allerginen soijalle, joten kasvisruokien syöminen muualla kuin kotona on monesti vaikeaakin. Jos puhtaasti söisin sitä, mikä maistuu hyvälle, käyttäisin kyllä maitotuotteita, mutta muista eläinperäisistä tuotteista voisin luopua. Ehkä suurin harminaiheeni on, etten voi syödä allergian takia tofua, siitä tykkäsin ennen kuin allergia puhkesi ja käyttäisin sitä paljon mieluummin kuin broileria, joka uppoaa minulle yleensä viimeisenä vaihtoehtona.

Vierailija
47/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviproteiinien aminohapposuhteet ovat ihmisen kannalta vääriä. Eläinperäisessä ravinnossa aminohapposuhteet ovat taas ihmisen näkökulmasta kohdillaan.

"Usein kysytyt kysymykset

Miten vegaani saa aminohappoja?

Vegaanit voivat saada aminohappoja hyvin suunnitellusta ja monipuolista kasviperäisestä ruokavaliosta. Kunhan ruokavalio sisältää tarpeeksi erilaisia hedelmiä, vihanneksia, täysjyviä, palkokasveja, pähkinöitä ja siemeniä, ei ongelmia aminohappojen saannin suhteen pitäisi ilmetä.

Voiko vegaanista ruokavaliosta saada kaikki 20 aminohappoa?

Kyllä, mutta on suositeltavaa yhdistää eri vegaaneja ruokia, jotta ruokavaliosta saa kaikki välttämättömät yhdeksän aminohappoa sekä loput ei-välttämättömät aminohapot.

Saako aminohappoja kasveista?

Kyllä aminohappoja voi saada kasveista. Kasvit voivat syntetisoida kaikki 20 ihmiskehossa ilmenevää aminohappoa.

Mitkä vegaanit ruoat sisältävät runsaasti aminohappoja?

Soijapavut ja siitä valmistetut tuotteet, kuten tofu ja tempeh, ovat täysproteiinin lähteitä, jotka sisältävät kaikki yhdeksän välttämätöntä aminohappoa.

Mitä välttämättömiä aminohappoja vegaanista ruokavaliosta puuttuu?

Monipuolinen vegaani ruokavalio sisältää tarpeeksi kaikkia aminohappoja, mutta useimmiten vegaaneilla voi jäädä vajaaksi lysiinin ja metioniinin saanti."

Myprotein

Vierailija
48/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasviproteiinien aminohapposuhteet ovat ihmisen kannalta vääriä. Eläinperäisessä ravinnossa aminohapposuhteet ovat taas ihmisen näkökulmasta kohdillaan.

Pystytkö kertomaan enemmän?

Lisäsin taas urheilua syksyn ihanien kelien myötä ja palautuminen tökkii. Oon väsynyt ja koko ajan joku paikka kipeänä. En tiedä pitäiskö tässä syödä enemmän vai vähemmän ja mitä ja milloin. Treenikaudella ja tiukemmassa duunissa nyt muutenkin BCAA ja l-glutamiini käytössä, auttaneet. EEAta laitoin just tilaukseen ja kokeilen argiinia kun oli tarjouksessa.

Mutta siis. Tunnut tietävän niin osaatko kertoa mitä aminohappoja saa mistäkin lähteestä kun haluaisin ne kuitenkin ravinnosta? Nimenomaan palautumisen kannalta. Raejuustosta tykkään ja vedän paljon proteiinina. Nautaa en vaan pysty syömään, siinä tökkii joku paha

Syö lihaa ja eläinrasvaa eli rasvaista nautaa ja lammasta. Lisäksi kananmunien aminohappokoostumus on lähes täydellinen. Näiden lisäksi tarvitset ainoastaan vettä ja suolaa.

Vierailija
49/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kasvisruoka on pahaa. Joko jotain makeaa mössöä tai sitten kuivia papukikkareita, joita kutsutaan jollain trendikkäällä nimellä.

Vierailija
50/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siis kasvissyöjä vuosia. Uloste on tullut säännöllisesti, se on ollut kiinteää ja pyyhkimisen tarve on ollut olematon. Olen pysynyt itsestään hoikassa kunnossa. 

Kesän alussa lisäsin ruokavaliooni vähän lihaa. Ulosteen rakenne muuttui, alkoi tulla sitä sun tätä ja epäsäännöllisesti. Aloin lihoa. Vatsa alkoi turvottaa.

Aion siirtyä nyt takaisin lakto-ovo-kasvissyöjäksi. Kesän kokeilu on osoittanut, että kasvissyöjän keho toimii paremmin.

ap.

Vierailija
51/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syö lihaa ja eläinrasvaa eli rasvaista nautaa ja lammasta. Lisäksi kananmunien aminohappokoostumus on lähes täydellinen. Näiden lisäksi tarvitset ainoastaan vettä ja suolaa."

Niin eli et tiedä tarkemmin? Laitatko linkkiä lampaan ja naudan aminohappokoostumuksista, Google ei tiennyt jostain syystä 🤔

Munia menee, mutta nuo kyseiset lihat on just mun inhokit enkä ala itseäni pakottamaan. Mutta sulla on varmaan jotain todistusta siitä, mitä spesifiä aminohappoja ne sisältävät, joita ei voi saada mistään kasvisperäisestä ruuasta?

Kyllä mulla on naiseksi saakelin hyvä lihaksisto tolla kasvispohjaisellakin ilman noita. Aerobisesta palautuminen on suurin ongelma, enkä yhtään tajua, miten lihan syönnin lisääminen sitä parantaisi. Eikö suuri osa palautumisesta ole myös hiilihydraattien varassa, joita ei lihassa niinkään ole?

Vierailija
52/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut siis kasvissyöjä vuosia. Uloste on tullut säännöllisesti, se on ollut kiinteää ja pyyhkimisen tarve on ollut olematon. Olen pysynyt itsestään hoikassa kunnossa. 

Kesän alussa lisäsin ruokavaliooni vähän lihaa. Ulosteen rakenne muuttui, alkoi tulla sitä sun tätä ja epäsäännöllisesti. Aloin lihoa. Vatsa alkoi turvottaa.

Aion siirtyä nyt takaisin lakto-ovo-kasvissyöjäksi. Kesän kokeilu on osoittanut, että kasvissyöjän keho toimii paremmin.

ap.

Täh? Niin siis kulutat kuitenkin eläinperäisiä tuotteita mutta puhut itsestäsi kasvissyöjänä ja pauhaat kasvissyönnin paremmuutta? 

Varmaan useimmat osaa sanoa, että se kasvispainotteinen SEKAravinto on terveellisin suurimmalle osalle. Siitähän täällä useat puhuukin.

Vierailija
53/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syö lihaa ja eläinrasvaa eli rasvaista nautaa ja lammasta. Lisäksi kananmunien aminohappokoostumus on lähes täydellinen. Näiden lisäksi tarvitset ainoastaan vettä ja suolaa."

Niin eli et tiedä tarkemmin? Laitatko linkkiä lampaan ja naudan aminohappokoostumuksista, Google ei tiennyt jostain syystä 🤔

Munia menee, mutta nuo kyseiset lihat on just mun inhokit enkä ala itseäni pakottamaan. Mutta sulla on varmaan jotain todistusta siitä, mitä spesifiä aminohappoja ne sisältävät, joita ei voi saada mistään kasvisperäisestä ruuasta?

Kyllä mulla on naiseksi saakelin hyvä lihaksisto tolla kasvispohjaisellakin ilman noita. Aerobisesta palautuminen on suurin ongelma, enkä yhtään tajua, miten lihan syönnin lisääminen sitä parantaisi. Eikö suuri osa palautumisesta ole myös hiilihydraattien varassa, joita ei lihassa niinkään ole?

Sinähän voit olla sitten ihan täysi vihannes :D. Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja eikä kasviksia mihinkään.

Vierailija
54/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole nähnyt luolamaalausta jossa kivikauden ihmiset keräävät kasviksia, aina ovat keihäiden kanssa hankkimassa lihaa.

Vierailija
55/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liha on hyvää ja ravitsevaa ja siitä saa rautaa, proteiinia ja varsinkin B12 vitamiinia, jota ei viherpiipertäjien vihermössöistä saa. B12-puutos aiheuttaa vakavia terveyshaittoja ja puutostiloja, joita en aio itselleni hankkia vetämällä jotain he.lv.e.t.in ylhäältäpäin saneltuja, flavor of the month-poliittisia ruokavalioita, joiden taustalla on pelkkä hysteerinen pelko siitä, että koko maapallo räjähtää jos kaikki eivät heti nyt noudata jotain oikeaa, puhdasoppista Aatetta.

Syön lihaa koska rotumme on biologisesti sekasyöjiä, ja biologia, se onkin semmoinen juttu joka ei mene pois eikä sammuta itseään yhtään kenenkään poliittisten intohimojen takia. Lisäksi, kasvikset maistuvat pahalle. 

Vierailija
56/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

liha haisee

Ja lihasyöjät!

Jokainen haisee ja sun lapsellinen kommentti haisee myöskin.

Vierailija
57/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole nähnyt luolamaalausta jossa kivikauden ihmiset keräävät kasviksia, aina ovat keihäiden kanssa hankkimassa lihaa.

Oletko paljonkin tutkinut luolamaalauksia? :D

Anteeksi, mutta tää oli ehkä paras peruste ikinä!:D

Toinen sekasyöjä 

Vierailija
58/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä haluan.

Vierailija
59/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS:n takia, olisin toimitakyvytön kasvisruokavaliolla.

Vierailija
60/162 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ethän sä sit mikään kasvissyöjä ole, miksi väität semmoista?

Vai missä ne kananmunat kasvaa ja mistä maito tulee? 

Onhan itsensä kusetusta taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän