Jes, Gilmoren tytöt alkoi! Mitä mieltä olette?
Onko mielestänne hyvä sarja? Ja onko ihana, kun tulee taas telkkarista?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Olis voinut olla hyvä sarja, jos siinä olis ollut edes hitusen rosoa. Nyt liian imelä.
Minä taas tykkään nimenomaan siitä, että jotkut harvat sarjat uskaltavat olla "imeliä" hyvänmielen sarjoja. Ei kaikki tarinat kaipaa jotain realistista rouheutta ja angstia.
Vierailija kirjoitti:
Muistanko oikein, että kukaan ei tiennyt että sillä kahvilanpitäjällä oli poika? Se vaan ilmestyi sinne, kun äitinsä ei enää pärjännyt sen kanssa ja tuli muille yllätyksenä?
Muistan, että itseäni ärsytti jotenkin hirveästi, että se kahvilanpitäjä kuvattiin sellaisena yrmynä kunnon miehenä, mutta sitten sillä olikin poika johon se ei ollut pitänyt mitään yhteyttä ja salannut sen kaikilta. Ja sitten tämä sama ukko vielä paheksui Roryn isää joka oli toiminut samalla tavalla.
Nyt aloin miettimään, että taidan sittenkin muistaa vääriin ja se poika tuli sille kahvilanpitäjälle yllätyksenä?
Poika oli kahvilanpitäjän siskonpoika.
Mutta (SPOILERI, KATSO POISPÄIN ELLET HALUA SPOILEREITA) kyseiselle kahvilanpitäjälle kyllä myöhemmin selviää, että hänellä on tytär, jonka olemassaolosta ei ollut tietoinen. Muistaakseni tytön äiti ei halunnut selvittää, kuka isä oli, mutta tyttö kävi läpi mahdolliset isäkandidaatit itse. En oikein tykännyt tuosta twististä aikoinaan. Tytössä ei hahmona ollut mitään vikaa, en vain oikein tajunnut, miksi Lukellakin piti olla lapsi joka oli vieläpä niin Roryn kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Muistanko oikein, että kukaan ei tiennyt että sillä kahvilanpitäjällä oli poika? Se vaan ilmestyi sinne, kun äitinsä ei enää pärjännyt sen kanssa ja tuli muille yllätyksenä?
Muistan, että itseäni ärsytti jotenkin hirveästi, että se kahvilanpitäjä kuvattiin sellaisena yrmynä kunnon miehenä, mutta sitten sillä olikin poika johon se ei ollut pitänyt mitään yhteyttä ja salannut sen kaikilta. Ja sitten tämä sama ukko vielä paheksui Roryn isää joka oli toiminut samalla tavalla.
Nyt aloin miettimään, että taidan sittenkin muistaa vääriin ja se poika tuli sille kahvilanpitäjälle yllätyksenä?
Muistat väärin.
Jess oli Luken _siskon_poika. Luke otti hänet hyvää hyvyyttään kotiinsa, kun sisko ei pärjännyt.
Lukella oli kyllä tytär, josta ei siis mitään tiennyt. Lapsen äiti ei koskaan kertonut edes olleensa raskaana ja vielä vähemmän lapsesta. Lapsi sitten itse selvitteli kuka hänen isänsä on.
Luke järkyttyi tästä tiedosta (kukapa ei) ja hänellä meni kyllä hetki että uskalsi siitä Lorelaille kertoa. Lukehan jopa taisteli oikeudesta olla lapsensa elämässä.
Christopher tiesi että hänellä oli lapsi ja piti yhteyttä satunnaisesti. Aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä pahaa on siinä, että Emily halusi Lorelain olevan Christopherin kanssa. Emily ja Richard ovat kummatkin vanhan rahan suvuista ja Emilylla on asenne lika barn leka bäst. Kommarit eivät tästä tietenkään tykkää.
Miten kommarit liittyy tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta (SPOILERI, KATSO POISPÄIN ELLET HALUA SPOILEREITA) kyseiselle kahvilanpitäjälle kyllä myöhemmin selviää, että hänellä on tytär, jonka olemassaolosta ei ollut tietoinen. Muistaakseni tytön äiti ei h
Eikö se tyttö ollut kauhea häirikkö? Voi olla, että muistan väärin, on aikaa kun oon kattonut.
Onko tämä se valkoisten ihmisten heteronormatiivinen-sarja, jossa valkoiset naiset haaveilevat heterosuhteista? Eikö tällaisten aika ole jo auttamatta ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta (SPOILERI, KATSO POISPÄIN ELLET HALUA SPOILEREITA) kyseiselle kahvilanpitäjälle kyllä myöhemmin selviää, että hänellä on tytär, jonka olemassaolost
"Eikö se tyttö ollut kauhea häirikkö? Voi olla, että muistan väärin, on aikaa kun oon kattonut."
Ei, se tyttö oli oikein fiksu nörtti, kuten Rory mutta enemmän tieteisiin suuntautunut.
Luken siskonpoika Jess oli se häirikkö.
Minusta sarja on ihana. Se on kuin lämmin halaus.
Hetket Stars Hollow'ssa ovat kannatellut minua monen kriisin keskellä. Muistan esimerkiksi sen, kun katsoin sarjaa läppärin ruudulta pienessä ja ankeassa yliopiston asuntolan huoneessa. Olin opiskelijavaihdossa, en tuntenut kaupungista juuri ketään kuin pintapuolisesti, ja pitkäaikainen poikaystäväni oli juuri katkaissut suhteemme täysin yllättäen ja vailla perusteluja. Ahmin sarjaa vilttiin kääriytyneenä ja vollotin.
Kun Gilmore Girls tuli ekaa kertaa Suomessa, olin samanikäinen kuin Rory, ja samastuin häneen. En aina ymmärtänyt Lorelaita. Nyt olen lähellä Lorelain ikää, samastun enemmän häneen, ja olen alkanut ymmärtää häntä paremmin. Monet Roryn ratkaisuista taas ovat alkaneet tuntua ärsyttäviltä, kuten hänen sekoilunsa Yalen aikoina, ja sokeutuminen omalle etuoikeutetulle asemalleen. Samalla ne kuitenkin tuntuvat uskottavilta. Ei TV-sarjan henkilöiden pidäkään olla täydellisiä kiiltokuvia.
Nykyään kiehtovin hahmo on minusta Emily. Nyt aikuisena hänen hahmonsa ristiriidat ymmärtää paremmin. Hänen kehityskaarensa huipennettiin hienosti YITL-jatkossa.
Katson nyt 1. kautta uudelleen. En ole nähnyt 1. kauden alkujaksoja kuin ehkä kerran, loput sarjasta olen nähnyt useampaan kertaan, ja on jännä nähdä tämä ikäänkuin "tuoreeltaan" kun en muista tästä alusta oikein mitään.
Oliko Sookie aina samanlainen säheltäjä tulevillakin kausilla?? Miksi en muista Sookieta noin ärsyttävänä? Hänhän on keittiössä hirvittävä työturvallisuusriski :D Vaikka hahmot eivät realistisia olekaan, stressaa katsella tuollaista sekoilua keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta (SPOILERI, KATSO POISPÄIN ELLET HALUA SPOILEREITA) kyseiselle kahvilanpitäjälle kyllä myöhemmin selviää, että hänellä on tytär, jonka olemassaolosta ei ollut tietoinen. Muistaakseni tytön äiti ei h
Okei, kiitti!
Tuli tosiaan sellainen fiilis, että muistan varmaan väärin. En tykännyt yhtään siitä kahvilanpitäjän hahmosta, joten muistini tekin hänestä todellisuutta inhottavamman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis voinut olla hyvä sarja, jos siinä olis ollut edes hitusen rosoa. Nyt liian imelä.
Minä taas tykkään nimenomaan siitä, että jotkut harvat sarjat uskaltavat olla "imeliä" hyvänmielen sarjoja. Ei kaikki tarinat kaipaa jotain realistista rouheutta ja angstia.
Onko se hyvänmielen sarja? Minusta siinä on hirmuisesti ylisukupolvista narsismia ja ysärimäistä fatsheimailua.
Miss Patty on ihan paras ronskeine kommentteineen. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Ketä se on?
KUKA!!!
On tämä siinä mielessä kiva sarja, kun ympäristö on kaunis ja idyllinen, erilaisia persoonallisuuksia ja korostetaan elämässä omin avuin pärjäämistä, koulutusta ja fiksuutta mutta myös että kaikilla on paikkansa jne. Ja monia hauskojakin letkautuksia jne, sellainen hyvän mielen symppis sarja. Mieluummin tällaista katsoo kuin jotain Love Island, Tempparit, petetään kaikkia ja naked sitä ja tätä ja taas väkivaltasarjat tyyliin tapetaan kaikki...
Hassua, että tosifaneilla menee herne nenään siitä että muiden mielestä dialogi on kökköä ja teennäistä papattamista vailla ajatusta. Noiden hahmojen puheesta puuttuu kaikki syvyys ja normaali äänenkäyttö painotuksineen kun kaikki sanat tulee samalla sarjatulella.
Moni nyt katsomaan alkanut kun ei tosiaan tiennyt sarjan olevan näin kiusallisen teennäinen vaan oletti sen olevan sellainen mukava, rennon rauhallinen ja lämminhenkinen kuten vaikka villi pohjola tai everwood. Tai se rooman seriffi missä myös oli aika omalaatuisia roolihahmoja.
Ei tuota vain suht kivan pikkukaupunki-miljöön takia jaksa katsoa kun se kaikki muu puuttuu.
Sori siitä ja get over it.
Tykkään sarjasta, mutta en voi sietää Sookieta! Ärsyttävä, höseltävä, hysteerinen, epäkypsä idiootti. Käyttäytyy kuin äo olisi 75 ja päälle paha adhd. Voi kun nykyään saisi digitaalisesti poistettua sarjoista hahmoja niin tuo kuvatus saisi lähteä välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että tosifaneilla menee herne nenään siitä että muiden mielestä dialogi on kökköä ja teennäistä papattamista vailla ajatusta. Noiden hahmojen puheesta puuttuu kaikki syvyys ja normaali äänenkäyttö painotuksineen kun kaikki sanat tulee samalla sarjatulella.
Moni nyt katsomaan alkanut kun ei tosiaan tiennyt sarjan olevan näin kiusallisen teennäinen vaan oletti sen olevan sellainen mukava, rennon rauhallinen ja lämminhenkinen kuten vaikka villi pohjola tai everwood. Tai se rooman seriffi missä myös oli aika omalaatuisia roolihahmoja.
Ei tuota vain suht kivan pikkukaupunki-miljöön takia jaksa katsoa kun se kaikki muu puuttuu.
En ole tosifani eikä ole herne mennyt nenään :) Saa kaikki olla mitä mieltä haluaa, ei tuo minun mielipiteeseen sarjasta vaikuta. Tässä Gilmoren tytöissä on vähän samaa fiilistä kuin esim. Teoria miehistä, sellaista hyvän mielen hömppää, välillä jotain hauskaa ja ihan vain kivannäköistä maisemaa ja meininkiä. Idyllistä haave-elämää lähes. Itse tykkään laatusarjoista, kuten esim. Shetland, Frasier jne mutta itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa nämä kotimaan ohjelmat tyyliin putous, tempparit jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nenässä mitään ylimääräistä, sä saat vapaasti olla tykkäämättä, mä vaan oon eri mieltä. Saanko mä tykätä silti?
Emily on oikeasti huikea hahmo. Ja heittää välillä todella osuvia kommentteja - ja vitsejä :D. Rakastan myös sarkastisuuttaan kun välillä hän avautuu oikein kunnolla. Mutta sehän sarjassa kiehtookin että kaikki hahmot ovat monella tapaa väärässä ja toimivat väärin. Lorelai teki todella törkeän tempun vanhemmilleen lähtiessään taaperon kanssa ilmoittamatta kotoa, ja toisaalta Emily oli kontrolloiva ja kylmäkin äiti. Molemmissa on siis ne hyvät ja huonot puolet kuten oikeassa elämässä on.
Kai siinä oli kyse yleisestäkin hallitsemisests, Lorelai eli liian ahtaassa häkissä. Mä muuten tykkäsin Emilysta, tykkään yleensäkin vanhoista pisteliäistä naisista (tv:ssä, en livenä), esim. Dharma&Greg, Gregin äiti oli lempihahmo.