Onko teillä Ozempic loppunut?
Pistin tänään viimeisen annoksen ja apteekissa ei ole ollut viikkoihin muuta kuin ei oota. Pahalta näyttää että se oli nyt sitten siinä. Mitä on odotettavissa, tietääkö kukaan? Nouseeko verensokerit nyt paljonkin ja mitä muuta? Ihan turha sanoa että mene lääkäriin kun ei pääse. Ainakin Lahdessa ei aikoja saa.
Kommentit (42)
Apteekeissa on pitkät varauslistat Ozempiceista ja ne menee heti, kun tulee pieni erä. Laita varaus vetämään tai yritä jotenkin saada lääkäriaika.
Rybelsus on vastaava tablettimuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Saa**nan läskit ovat vieneet elintärkeät lääkkeet niiltä jotka oikeasti tarvitsevat.
Sori vain, mutta tota lääkettä käytännössä saavat vain läskit.
Itsekin olet läski, kun olet sen käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Rybelsus on vastaava tablettimuodossa.
Myös rybelsus on loppunut/loppumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa**nan läskit ovat vieneet elintärkeät lääkkeet niiltä jotka oikeasti tarvitsevat.
Itsekin olet läski, kun olet sen käyttäjä.
Ei pidä paikkaansa. Tuo lääke menee tällä hetkellä ensisijaisesti vain diabetesta sairastaville.
Olen sitten mielummin ilman kuin että yritän päästä lääkäriin. Otan sitten enemmän Metformiinia jos alkaa verensokerit nousta.
Noh. Toinen vaihtoehto on vähentää sitä syömistä. Ja syödä terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitten mielummin ilman kuin että yritän päästä lääkäriin. Otan sitten enemmän Metformiinia jos alkaa verensokerit nousta.
Ei lääkäriin pääsy ole niin vaikeata. Pitää vain varata aika.
Minun työpaikalla pienehkössä apteekissa on reilusti yli sadan asiakkaan jono noihin. Veikkaan, että niin on monessa muussakin, eli yritä saada se lääkäriaika. Rybelsuksen saatavuudessa myös alkaa näkyä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olet läski, kun olet sen käyttäjä.Ei pidä paikkaansa. Tuo lääke menee tällä hetkellä ensisijaisesti vain diabetesta sairastaville.
Niin 2. tyypin diabetes, jota sairastaa yleensä aina ylipainoiset.
Mulla lähti paino samantien nousuun ku loppu tuo pari viikkoa sitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olet läski, kun olet sen käyttäjä.Ei pidä paikkaansa. Tuo lääke menee tällä hetkellä ensisijaisesti vain diabetesta sairastaville.
Ei todellakaan kaikille, vaan heistä niille, jotka ovat läskejä. Eihän diabeetikko saa siihen edes korvausta, ellei ole läski!
Syökää terveellisesti ja järkeviä määriä. Sokerit pois. Liikkukaa päivittäin ja joku liikunnallinen harrastus on myös hyvä. Sillä se paino lähtee itsestään laskuun. Tommoset lääkkeet on ihan höpö höpöä.
Miten niin ei muka pääse lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti paino samantien nousuun ku loppu tuo pari viikkoa sitte.
Mitä olet syönyt?
Mitä jos jätät ne herkut ostamatta sen aikaa kunnes ozempiccia saa taas?
Junou ei se sokerikoukku sen kuurin yli ole selvinny ellet ole itse porsastellu samalla.
Omakanta ja reseptin uusinta, ei pitäisi olla vaikeaa.
Kakkostyypin diabetes johtuu melkein aina lihavuudesta joten nää läskit diabeetikot vois laihduttaa niin ei välttis tarvitsisi ollenkaan koko lääkettä!
Mulla oli kakkostyypin diabeetikko mutta laihdutin ja ruokavalio&liikunta kohilleen niin ongelma poistuu.
Eikö ole hyvä, että läskit, jotka eivät ole vielä päästäneet hommaa yhtä pitkälle kuin te diabeetikot, haluavat estää sen diabeteksen tulon pudottamalla painoa? He ovat fiksumpia te diabeetikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos jätät ne herkut ostamatta sen aikaa kunnes ozempiccia saa taas?
Junou ei se sokerikoukku sen kuurin yli ole selvinny ellet ole itse porsastellu samalla.TÄMÄ.
Nyt ihan oikeasti se vaatii ton ozempic myrkyn kans aikamoista yrittämistä että saa pysyttyä kiinni huonoissq elämäntavoissa, jos sä sait sitä mahdollistaakses perseilyn niin sä olet just se jolle sitä ei pitäis myydä.Hei ei läskiltä saa odottaa omaa hoitotahtoa, tänne niitä piikkejä ja pillereitä notta porsastelu voi jatkua kelan kustantamana!
Eihän kela sitä korvaa normi-läskeille vaan ihan sairaalloisen lihaville joilla on oheissairauksia pitkä liuta.
On loppu eikä saa näköjään mistään. Apteekeissa lappu luukulla samalla minuutilla kun erä on saapunut. Helpompi jonottaa sitä lääkäriaikaa ja yrittää saada jotain muuta tilalle.