Jes, Gilmoren tytöt alkoi! Mitä mieltä olette?
Onko mielestänne hyvä sarja? Ja onko ihana, kun tulee taas telkkarista?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä kuraa, kaikki perustuu jenkkien "uskonto" kulttuuriin,sunnuntaina aina kirkkoon... ja naimisin naimisiin naimisiin vaan vaikka 17v ei saa muuten antaa ennekuin on sormus sormessa!
Mitä ihmettä? En muista käytiinkö sarjassa kertaakaan kirkossa. Ja päähenkilö oli teininä paksuksi pamahtanut yksinhuoltajaäiti jolla oli sarjan aikana useita eri miespartnereita.
Ei varsinaisesti käydä, kirkko näkyy osana sarjan miljöötä niin että pastori ja rabbi ovat muutaman kerran sivuhahmoina mukana ja mm. jakavat saman seurakuntatilan. Ristin tilalle vaan Daavidin tähti ja menoksi 😅. Mutta sarjan päähahmot eivät todellakaan istu kirkossa eivätkä noudata amerikkalaisen kristillisyyden moraalisääntöjä ja seksiäkin harrastetaan ilman mitään aamenia. Joku taas kuvitellut mielessään millainen sarja on oikeasti koskaan katsomatta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sarjan loppu on masentava. Kaikista äidin panostuksista huolimatta tytär kuitenkin lopulta teiniraskautuu ja päätyy yksinhuoltajaksi. Hienot koulutkin jää käymättä. Todellinen märkä rätti katsojan naamaan.
No se viimeinen kausi oli kyllä minustakin masentava, mutta sinun on täytynyt olla puolinukuksissa sitä katsoessasi, koska tytär on siinä jo keski-iän kynnyksellä tullessaan raskaaksi. Koulut on käyty jo aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
tulee telkkarista? kuka katsoo telkkaria? voihan sen katsoa netflixistä koska vaan.
Minusta on jotenkin ihan eri asia katsoa ohjelmaa tiettyyn aikaan telkkarista kuin katsella koko sarja maratonina Netflixistä. Mutta olenkin 80-luvulla syntynyt vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tulee telkkarista? kuka katsoo telkkaria? voihan sen katsoa netflixistä koska vaan.
Minusta on jotenkin ihan eri asia katsoa ohjelmaa tiettyyn aikaan telkkarista kuin katsella koko sarja maratonina Netflixistä. Mutta olenkin 80-luvulla syntynyt vanhus.
Jep, samaa mieltä. Joskus iskee kaipuu tuohon aikaan kun kaikki ei ollut saatavilla sormia napsauttamalla.
Katsoin joskus silloin kun tuli alkujaan ja muistan pitäneeni. Aloin katsomaan uudelleen joskus vuosi, pari sitten, mutta kohdallani aika oli ajanut tämän ohi ja lopetin katsomisen toisen tuotantokauden alun jälkeen.
Pidän kuitenkin tästä ilmiöstä, että sarjasta on muodostunut monille jonkinlainen toistuva perinne. Itselleni ei ole muodostunut mistään sarjasta vastaavaa, mutta olisi kiva jos sellainen löytyisi. Voisi sitten syksyn tullen hidastella rauhassa jonkun tutun ja turvallisen katsottavan parissa.
Gilmoren tytöistä ei ole pakko pitää, mutta on hullua kritisoida sarjaa siksi että siinä on hulluja ja epärealistisia hahmoja, jotka puhuvat nopeasti.
Sama kun kritisoisi The Officea siitä että se on olevinaan dokumentti, jota kuvataan toimistossa. Tai että How I Met Your Motherissa kerrotaan tuhannen mutkan kautta kuinka Ted tapasi lastensa äidin - yyh mä en tykkää!
Varmaan tämäkin on oire nykyajan itsekeskeisyydestä - ihan kuin jokaisen sarjan pitäisi olla juuri sinulle räätälöity. Millaiseksi nämä arvostelijat sitten muuttaisivat sarjan? Rauhalliseksi terveiden ihmissuhteiden kuvaukseksi? Sittenhän kyseessä olisi, yllättäen, TÄYSIN ERI SARJA 😅.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 86 ja en ole inhonnut mitään niin paljon kun että TV määrittelee mun aikataulua XD Ihanaa että voi katsoa silloin kun itelle sopii <3
Vierailija kirjoitti:
Gilmoren tytöistä ei ole pakko pitää, mutta on hullua kritisoida sarjaa siksi että siinä on hulluja ja epärealistisia hahmoja, jotka puhuvat nopeasti.
Sama kun kritisoisi The Officea siitä että se on olevinaan dokumentti, jota kuvataan toimistossa. Tai että How I Met Your Motherissa kerrotaan tuhannen mutkan kautta kuinka Ted tapasi lastensa äidin - yyh mä en tykkää!
Varmaan tämäkin on oire nykyajan itsekeskeisyydestä - ihan kuin jokaisen sarjan pitäisi olla juuri sinulle räätälöity. Millaiseksi nämä arvostelijat sitten muuttaisivat sarjan? Rauhalliseksi terveiden ihmissuhteiden kuvaukseksi? Sittenhän kyseessä olisi, yllättäen, TÄYSIN ERI SARJA 😅.
Saman tyylinen ilmiö kuin esim. reseptivideoiden alle ilmestyvät älyttömät kommentit. Respetin nimi on vaikkapa pähkinäinen omenakakku, ja sata ihmistä kommentoi "mutta mä oon allerginen pähkinöille ja omenoille, miten mä voi tehdä tämän? Millä korvaan pähkinät ja omenat?". Tai "mä en tykkää pähkinöistä kakussa, voitko tehdä seuraavaan videon omena-päärynäkakun kun mä haluan sellaisen". No kun tämä resepti ei sitten ole sinulle! Ole hyvä ja etsi jotain muuta ihan itsenäisesti, miksi luulet että tämä sisällöntuottaja on sinulle velkaa sinun lempireseptisi?
Onko näyttelijöistä tällä Sookien esittäjällä ollut sittemmin menestynein näyttelijän ura. Muita en juuri muista nähneeni missään paitsi Deanin näyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Onko näyttelijöistä tällä Sookien esittäjällä ollut sittemmin menestynein näyttelijän ura. Muita en juuri muista nähneeni missään paitsi Deanin näyttelijä.
No esim Sookie, Dean, Rory, Jess, Richard, Emily, Lorelai, Paris, Miss Patty - kaikilla ollut näyttelijän ura myös Gilmore girlsin ulkopuolella.
Luulin, että rory oli pienempi, kun sarja alkoi. Ehkä näyttivät jotain "menneisyyttä" välillä. Luulin myös, että seukkasivat Deanin kanssa, ennen kuin herra salaseura ilmestyi kuvioihin.
Oon katsonut sen jo pariin kertaan eikä jaksa enää kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että rory oli pienempi, kun sarja alkoi. Ehkä näyttivät jotain "menneisyyttä" välillä. Luulin myös, että seukkasivat Deanin kanssa, ennen kuin herra salaseura ilmestyi kuvioihin.
Mitä tarkoitat viimeisellä virkkeellä? Dean oli Roryn ensimmäinen poikaystävä eli kyllä, hän oli ennen Logania - jos herra salaseuralla tarkoitat häntä.
Sarjassa ei koskaan näytetty Rorya pikkulapsena, ei edes flashbackinä. Muutamia kohtauksia oli joissa sanallisesti muistellaan Roryn lapsuutta, esim. kuinka poliisit joutuivat puuttumaan Roryn 8v. synttärijuhliin kun ne menivät liian villiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim Sookie, Dean, Rory, Jess, Richard, Emily, Lorelai, Paris, Miss Patty - kaikilla ollut näyttelijän ura myös Gilmore girlsin ulkopuolella.
Lorelai oli elokuvassa Kuuma Tanssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lorelai oli elokuvassa Kuuma Tanssi.
Piti kirjoittaa Lorelain äiti
Vierailija kirjoitti:
Katson Gilmoren tytöt joka vuosi uudestaan, aloitan syyskuun 1. päivä, otan viereen litran kahvia, pizzaa ja muuta syötävää, käteen neuletyö ja kynttilöitä palamaan. Nyt olen menossa 4. kaudella. Yhä edelleen jaksan katsoa, menossa on nyt ehkä... viidestoista? katselukerta, ja edelleen nauran lempikohtauksilleni. Siskoni kanssa käytämme arkielämässä vuorosanoja tästä sarjasta useammin kuin ehkä olisi tervettä 😅. Copper boom!
Mutta niin, kuten yllä jo todettiin, sarjan hahmot ovat itsekeskeisiä ja monella tapaa rasittavia, eikä heidän ole tarkoituskaan olla ihania ja ihmissuhteissaan täydellisiä. Ihan jokaisen hahmon voisi varmaan diagnosoida jollain nykyaikaisella termillä ja laittaa heidät terapiaan analysoimaan jokaista sanaansa. Lorelain ja Roryn lisäksi Luke käyttäytyy välillä uskomattoman itsekkäästi, Taylorista puhumattakaan, Emily ja Richard ovat manipuloivia ja välittävät eniten ulkokuoresta, Paris on ihan sekopää, Lane
Team Jess - ehdottomasti! Heillä oli voimakkain vetovoima toisiinsa ja aikuistunut Jess on hyvä mies. Toki Roryn hahmosta oli jatko-osassa tehty tosi outo, muka unohti poikaystävänsä olemassaolon ja petti tätä Loganin kanssa - en tajua ollenkaan miksi tällainen kuvio kirjoitettiin Roryn hahmolle. Homma on siis paremminkin niin päin että ehkä aikuistunut Rory ei ansaitse aikuistunutta Jessiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman tyylinen ilmiö kuin esim. reseptivideoiden alle ilmestyvät älyttömät kommentit. Respetin nimi on vaikkapa pähkinäinen omenakakku, ja sata ihmistä kommentoi "mutta mä oon allerginen pähkinöille ja
Joo ja näiden kommenttien serkku, "korvasin pähkinät maissijauholla ja omenat banaaneilla, eikä kaapissa ollut hiivaa joten laitoin leivinjauhetta hyppysellisen, ja kakku oli ihan kamala!!! en suosittele tätä reseptiä, ihan roskaa!!!!"
^ Jep. Ja siis ei ole kyse siitä että kaikkien pitäisi pitää kaikesta. On vain hassua kuulla kommentteja että hahmot puhuvat liian nopeasti yms. kun se on hahmojen perusluonne. Sama kuin valittaisi siitä että Titanic upposi - mä kun haluaisin että laiva pääsee perille asti yhyy. No tässä tarinassa on nyt näin, sori siitä. Toki siitäkin voi valittaa mutta ei se johda mihinkään.
Miksi kaikki valkoisia kylässä? Kaikki heterosuhteita?
Joskus katsoin ekaa kautta, oli liian lälly ja mukahauska minun makuuni. Mutta makunsa tosiaan kullakin, moni kaverini muun muassa tykkää tästä.