Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole omia muistikuvia päivästä 11.9.2001, minkä ikäisiä olette ja milloin kuulitte tapahtumasta ensimmäisen kerran?

Vierailija
11.09.2024 |

Tästä on nyt jo 23 vuotta eli palstallakin on varmasti jo paljon ihmisiä, jotka eivät muista tapahtumaa tai ovat jopa syntyneet sen jälkeen.

Kuinka vanhoja te olette ja milloin olet kuullut tästä ensimmäistä kertaa? Oletko ollut kiinnostunut siitä ja etsinyt itse lisätietoa, tai kysellyt vanhemmilta ihmisiltä? Luuletko ymmärtäväsi miten merkittävä tapahtuma oli koko maailman kannalta ja mitä kaikkia seurauksia siitä tuli?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin töistä ja televisiosta tuli koko pitkään pelkkää erikoisuutislähetystä, pitkään luulin että kone oli törmännyt vahingossa torniin, kunnes tuli toinen.

Minä olin töissä, kun työkaveri tuli sössöttämään jotain että "Jenkkeihin on hyökätty ja Pentagon evakuoitu ja sota alkaa." Katsoin kuin olisi hullua ja hän vei minut tv:n eteen, jossa MTV3 näytti suoraa lähetystä. Ensimmäinen ajatus oli, että kyllä on sairasta pilailua maikkarilta. Sitten näin saman lähetyksen CNN:llä ja oli pakko uskoa todeksi.

Ei vastaa alkuperäiseen aiheeseen, mutta ehkä joku saa käsityksen miten iso ja käsittämätön asia se on silloin ollut.

Vierailija
42/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allende syötiin vallasta ja Chilestä tuli pakolaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allende syötiin vallasta ja Chilestä tuli pakolaisia.

Siis syöstiin, vastaus tuolle 40

Vierailija
44/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10-vuotias silloin. Muistan, että kaverini äiti haki meidät uimahallista ja mainitsi asiasta lyhyesti. Muita muistikuvia ei ole, en muista, että olisi kotonakaan puhuttu enempää.

Vierailija
45/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 45 ja muistikuvani ovat melko hararat. Muistan vain pudonneeni jostain korkealta alas ja sen jälkeen en oikein muista muuta kuin että heräsin sairaalasta.

Vierailija
46/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuona päivänä HYPER känäsä ja MEGA blosautukset myös EHKÄ max 10 tenox joten en muista.

Vierailija
47/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muistikuva myös 11.9.1973. Mahtaako kukaan muu muistaa mitä etusivuille päätynyttä tapahtui silloin?

En onneksi elänyt silloin venäjän vallan aikaan. Miltä se tuntui kun piti puhua venäjää? 

Vierailija
48/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä päivä tuo on. Eikä kyllä kiinnostakaan. Ei ole vaikuttanut omaan elämään. En ollut syntynyt tuolloin. Sama kuin koulussa puhuttiin 16.11. 1989 tapahtumista. Ei kine jotkut vanhojen pappojen muistelot

Vierailija
49/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin töistä ja televisiosta tuli koko pitkään pelkkää erikoisuutislähetystä, pitkään luulin että kone oli törmännyt vahingossa torniin, kunnes tuli toinen.

Olit jo työikäinen, mutta et muista asiasta mitään? Ja sitten toiset on myöhemmin jälkikäteen kertonut, mitä te teitte? Oliko sulla joku paha alkoholiongelma, kun muisti oli mennyt?

Sulla on nyt joku ongelma.

Kannattaa lukea ap:n viesti ensin ja katsoa keneltä se kyselee asioita!?

Vierailija
50/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti aloittaja taitaa siis etsiä 2000-luvulla syntyneitä palstalaisia joita on luultavasti aika vähän. Itsekin vuonna 1995 syntyneenä muistan välähdyksiä television uutislähetyksestä jossa näytettiin törmäävää lentokonetta, En tietenkään siinä hetkessä ymmärtänyt että mistä on kyse.

Vierailija
51/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella kunnioituksella kuolleita kohtaan, mutta miksi tästä tapahtumasta on tehty niin erikoisen suuri? Koska tapahtui Amerikassa? Amerikka itse hyökkää koko ajan maailmalla surmaten ihmisiä. Tämä on paljon. Maailma on ihan nurinkurinen. Milloin Amerikka joutuu oikeuteen tekemisistään?

Vierailija
52/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tän ketjun pointti on ap? Mikä on sen tiedon arvo sulle, jota tällä kyselyllä kartoitat? 

Vierailija
53/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muistikuva myös 11.9.1973. Mahtaako kukaan muu muistaa mitä etusivuille päätynyttä tapahtui silloin?

En onneksi elänyt silloin venäjän vallan aikaan. Miltä se tuntui kun piti puhua venäjää? 

Sinä tietenkin vain esität noin tyhmää etkä oikeasti ole?

Vierailija
54/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo aikuinen ja seukksin nykyisen mieheni kanssa. Katottiin vanhempien luona töllötintä. Isä loikoili tapansa mukaan soffalla ja katsoi uutisia. Siellähän oli sitten tää tornien romahtaminen. Joka vuosipäivä tulee dokumenttia aiheesta, kuten tänäänkin klo 19 National Geoprachig. Miten helvetissä tuo kirjoitetaan? 

Vierailija
55/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, 21v. Telkkarista tuli koko päivän erikoislähetystä. Sitä tuli katseltua asiakkaidenkin kanssa. Oli se aikamoinen tapahtuma ja pysäytti.

Vierailija
56/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella kuolleita kohtaan, mutta miksi tästä tapahtumasta on tehty niin erikoisen suuri? Koska tapahtui Amerikassa? Amerikka itse hyökkää koko ajan maailmalla surmaten ihmisiä. Tämä on paljon. Maailma on ihan nurinkurinen. Milloin Amerikka joutuu oikeuteen tekemisistään?

Sullahan on nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin. Tuollainen hyökkäys on sodan julistus. Ymmärrätkö? Mitäpä tuumaisit jos Venäjä hyökkäisi Suomeen siviilikohteeseen noin vaan? Mitäpä tuumaat siitä että Venäjä on hyökännyt Ukrainaan? Ei elämää suurempi asia? Pikku juttu? Olet kyllä täysin pois kartalta.

Vierailija
57/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä päivä tuo on. Eikä kyllä kiinnostakaan. Ei ole vaikuttanut omaan elämään. En ollut syntynyt tuolloin. Sama kuin koulussa puhuttiin 16.11. 1989 tapahtumista. Ei kine jotkut vanhojen pappojen muistelot

Niinhän sä luulet, ettei vaikuta. Vaan kylläpä tuokin on vaikuttanut meidän jokaisen elämään vaikket ollutkaan syntynyt. Ellei tunne historiaa, ei voi rakentaa tulevaisuutta.

Vierailija
58/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tietenkin vain esität noin tyhmää etkä oikeasti ole?

Ei esitä, on se.

Vierailija
59/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tän ketjun pointti on ap? Mikä on sen tiedon arvo sulle, jota tällä kyselyllä kartoitat? 

Kysymys on hyvä, jos ihmiset ymmärtäisivät lukemaansa. Iskuista on jo niin kauan, että on aikuisia ihmisiä, jotka eivät sitä päivää omakohtaisesti muista. Heille se on historiaan kuuluva tapahtuma, josta ovat myöhemmin kuulleet, ja kokemus on tietenkin erilainen. Voisi verrata vaikka Kennedyn murhaan, jota suht harva palstalainen varmaan muistaa. Mielenkiintoinen avaus. 

Vierailija
60/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä muista, olin ensimmäistä vuotta töissä, aloitin juhannuksena -73

Mitä tapahtui.

Sotilasvallankaappaus Chilessä.