Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole omia muistikuvia päivästä 11.9.2001, minkä ikäisiä olette ja milloin kuulitte tapahtumasta ensimmäisen kerran?

Vierailija
11.09.2024 |

Tästä on nyt jo 23 vuotta eli palstallakin on varmasti jo paljon ihmisiä, jotka eivät muista tapahtumaa tai ovat jopa syntyneet sen jälkeen.

Kuinka vanhoja te olette ja milloin olet kuullut tästä ensimmäistä kertaa? Oletko ollut kiinnostunut siitä ja etsinyt itse lisätietoa, tai kysellyt vanhemmilta ihmisiltä? Luuletko ymmärtäväsi miten merkittävä tapahtuma oli koko maailman kannalta ja mitä kaikkia seurauksia siitä tuli?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 36-vuotias ja odotin kolmatta lastani. Olin vanhempieni luona kyläilemässä ja auttamassa. Seurattiin telkusta tapahtumia.

En ole varmasti sisäistänyt kaikkia asioita ja, jos joku väyttää sisäistäneensä, valehtelee.

Ai sorry, luin vähän huonosti. Pitääpä kysyä tolta vielä silloin syntymättömälta lapseltani.

Vierailija
22/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion hyppytunnilla paikallisessa kuppilassa pelaamassa biljardia. Siellä oli televisio auki, josta tuli uutislähetys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin töistä ja televisiosta tuli koko pitkään pelkkää erikoisuutislähetystä, pitkään luulin että kone oli törmännyt vahingossa torniin, kunnes tuli toinen.

Amerikkalainen tekopyhyys haisi tänne asti. Uutiset jauhoivat yhtä ja samaa. Uhreista tehtiin sankareita vain, koska he onnettomuudekseen olivat paikalla. 

Kauhea juttu, mutta vielä kauheampaa on saatu aikaan Amerikan öljysotien myötä. Evvk.

Vierailija
24/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin töistä ja televisiosta tuli koko pitkään pelkkää erikoisuutislähetystä, pitkään luulin että kone oli törmännyt vahingossa torniin, kunnes tuli toinen.

Paitsi ettei Suomessa telkkarista näytetty suorana kumpaakaan törmäystä. 

Vierailija
25/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20-vuotias ja katsoin sitä telkkarista vähän epäuskoisena ja kauhistineena. 

Vierailija
26/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muuttanut hetki sitten pois kotoota omaan asuntoon, oli aika jännittynyt olo kyllä. Iskän ja papan kanssa soiteltiin ja ihmeteltiin, sekä veljien kanssa.

Kotoa. Kotoa. KOTOA. Ei kotoota.

Vierailija
27/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lukion hyppytunnilla paikallisessa kuppilassa pelaamassa biljardia. Siellä oli televisio auki, josta tuli uutislähetys. 

Kylläpä teillä oli koulua myöhään. Ensimmäinen isku tapahtui 15.46 Suomen aikaa. Mihin aikaan se sun koulutunti oikein alkoi?

Vierailija
28/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut telkkaria joten tajusin asian vasta seuraavana päivänä, kun koulukaveri sanoi järkyttyneenä, että on tämä hullua kun lentokoneet lentelee pilvenpiirtäjiin.

Vierailija
29/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lukiossa ja katsottiin siellä uutisia telkasta koulupäivän aikana. 

Et varmasti katsonut 11. syyskuuta tapahtumia koulussa telkkarista ainakaan Suomessa.

Vierailija
30/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tapahtumaa, koska olin noin puolen vuoden ikäinen. En myöskään muista sitä miten kuulin siitä, mahdollisesti viimeistään jossain alakoulun oppitunnilla on taidettu asia mainita.

Vierailija
31/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttänyt silloin marraskuussa 18 ja masennuksen kourissa ollut nuori tuolloin joten jo siksikin mustaa aikaa elänyt.

Itse tapahtuman eka muistikuva on kun serkku soittaa mulle koulupäivän jälkeen ihan hätääntyneenä ja panikoituneena, että jenkeissä on pommitettu pilvenpiirtäjiä, näin hänkin oli ensin ymmärtänyt. Sitten avaan Tv:n itse ja totuus sitten valkenee mullekin. Serkku myöhemmin muisteli, että tuossa ainakin näky jota ei koskaan unohda ja kuva palavista torneista jää kyllä ikuisesti mieliinsä. Itse vielä illalla Kymmenen uutisia katsoessa totesin, että nytkö tuli maailmanloppu. 

Vierailija
32/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut vielä syntynyt. Enkä muista koska mä sen sitten ekan kerran kuulin ja näin kuvat/videot.

Vierailija
33/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista tapahtumaa, koska olin noin puolen vuoden ikäinen. En myöskään muista sitä miten kuulin siitä, mahdollisesti viimeistään jossain alakoulun oppitunnilla on taidettu asia mainita.

Kiitos todella merkittävästä kontribuutiostasi tähän ketjuun, tätäkö tässä haettiin? 🤦🏼

Vierailija
34/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut vielä syntynyt. Enkä muista koska mä sen sitten ekan kerran kuulin ja näin kuvat/videot.

Tätäkö tässä kysyttiin?

Vierailija
35/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 20-vuotias ja katsoin sitä telkkarista vähän epäuskoisena ja kauhistineena. 

mutta et muista siitä mitään?

Vierailija
36/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit jo työikäinen, mutta et muista asiasta mitään? Ja sitten toiset on myöhemmin jälkikäteen kertonut, mitä te teitte? Oliko sulla joku paha alkoholiongelma, kun muisti oli mennyt?

Sulla on nyt joku ongelma.

Vierailija
37/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jees -olet poikani ikätoveri. Hän syntyi toukokuussa -01.

Vierailija
38/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin kotona ja pelasin tietokoneella Pokemon Gold versiota emulaattorilla. Taisin olla 10v ikäinen.

Vierailija
39/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muistikuva myös 11.9.1973. Mahtaako kukaan muu muistaa mitä etusivuille päätynyttä tapahtui silloin?

Vierailija
40/69 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muistikuva myös 11.9.1973. Mahtaako kukaan muu muistaa mitä etusivuille päätynyttä tapahtui silloin?

En kyllä muista, olin ensimmäistä vuotta töissä, aloitin juhannuksena -73

Mitä tapahtui.