Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti pillahti itkuun, kun ei mahtunut vaunujen kanssa vaateliikkeeseen

Vierailija
11.09.2024 |

Mikä hitto joitakin nykyäitejä vaivaa? Ihme kyynelten yliviljelyä. Jaksa ymmärtää yhtään tommosta märinää. Kaikki sympatiat vaatemyyjälle. Varmaan hiton raskas prinsessa

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010689021.html

Kommentit (355)

Vierailija
181/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos minä olisin mennyt liikkeeseen sisään rollaattorini kanssa? Tai mieheni työntänyt minua pyörätuolissa? 

Uskokaa tai älkää, mutta minäkin käyn juhlissa, joissa tarvitaan upeaa päälle pantavaa. 

Omistaja olisi saanut syytteen syrjinnästä.

Jos rollaattori ei mahdu sinne, se ei mahdu. Tai pyörätuoli. Koska kyseessä ei ole välttämättömyyksiä myyvä liike, en usko että mitään syytettä nostettaisiin. Et varmaan voi mennä kaikkiin Linnanmäen laitteisiinkaan, eikä se ole syrjintää. 

Vierailija
182/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minä en ole koskaan lähtenyt vaunujen kanssa edes työntymään pieniin liikkeisiin. Ylipäätään shoppailu lasten kanssa..voi huoh, se on raskasta.  Jos jotain olen halunnut rauhassa mennä katselemaan, olen jättänyt lapsen miehelle hoitoon tai isovanhemmille, ja käynyt rauhassa ostoksilla.

Kuulostaa ihanalta. Minä taas shoppailin aikoinaan kaiken lasten kanssa, koska mies oli kuollut ja isovanhemmat eivät lapsia hoitaneet. Eli kaikille se ei ole valintakysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiselle reissulle ottaisin varmaan kantorepun mukaan, en edes yrittäisi vaunuilla joka paikkaan tunkea. Vähän sama juttu kuin se kun moni liikuntarajoitteinen motkottaa, että kaikkien luontokohteiden pitäisi olla esteettömiä. 

Miten sen kantorepun kanssa sovitetaan vaatteita?

Vierailija
184/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisinpa lähempänä niin menisin sinne kävelytukeni ja kroonisen nuhani kanssa,katsoisin mitä myyjä tekee kun tatuoitu ja niiskuttava nainen kompuroi kävelytuen kanssa sisään. 

Voisin piruuttani vielä tuulettaa kasvoja luottokortilla ennen poistumista 

Vierailija
185/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee vaunujen kanssa kiertelemään vaatekauppoja?  Varkauttakin voisi joku kauppa epäillä. Epäillä. 

Vierailija
186/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta. Äityli järkyttyi, kun ei saanut lykkiä paskasia rattaita pitkin ahdasta vaatekauppaa.

Vierailija
187/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla  lehdillä uutispulaa, kun uutiseksi riittää, että Äiti ei päässyt kärryjen kanssa vaatekauppaan. Ei mulla muuta.

Vierailija
188/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttikö liikaa kuljetusalan yrittäjältä?

Vierailija
189/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Taatusti äityli värittää tarinaa niin kuin tuon yrittäjän vastauksesta voi helposti päätellä. 

Tai sitten yrittäjä yrittää pestä kasvonsa ja valehtelee. Voi olla hyvinkin näin.

Vierailija
190/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiselle reissulle ottaisin varmaan kantorepun mukaan, en edes yrittäisi vaunuilla joka paikkaan tunkea. Vähän sama juttu kuin se kun moni liikuntarajoitteinen motkottaa, että kaikkien luontokohteiden pitäisi olla esteettömiä. 

Miten sen kantorepun kanssa sovitetaan vaatteita?

No mihin ne vaunut vauvoineen laitetaan, jos haluaa sovittaa?? Sovituskoppiinko muka?

Vierailija
191/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuisinpa lähempänä niin menisin sinne kävelytukeni ja kroonisen nuhani kanssa,katsoisin mitä myyjä tekee kun tatuoitu ja niiskuttava nainen kompuroi kävelytuen kanssa sisään. 

Vai että oikein piruuttasi. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että ne rytkyt on siellä myytävänä ja kun tuollainen pieni kauppa kyseessä niin todennäköisesti ovat aika kalliitakin joten aika toivotonta touhua jos sieltä joutuisi päivän päätteeksi aina keräämään kasan vaatteita hävitykseen kun ne on runtsittu pilalle.

Etköhän sinä sinne saisi tukinesi ja kortteinesi mennä mutta olisihan sinua siellä autettava kulkemaan jos et ilman tukea voi liikkua. Tässä tapauksessakin äiti sekä lapsi olivat tervetulleita mutta vaunut ei koska niitä ei ole sinne mikään pakko väkisin änkeä.

Vierailija
192/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi vaateliikkeen oveenkin voinut laittaa vaunukiellon.

Sinnehän sai ottaa vaunut, kunhan jätti ne PAIKOILLEEN! Miksi kukaan haluaa oikeuden sotkea tuotteita kuravaunuilla?

Eri alan yrittäjä, jonka tiloissa vaunut tulee myös jättää pai-koil-leen

Vierailija
193/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Taatusti äityli värittää tarinaa niin kuin tuon yrittäjän vastauksesta voi helposti päätellä. 

Tai sitten yrittäjä yrittää pestä kasvonsa ja valehtelee. Voi olla hyvinkin näin.

Tuskin. Ei pikku putiikeilla varsinkaan ole tänä päivänä varaa kieltäytyä yhdestäkään maksavasta asiakkaasta.

Vierailija
194/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedä kumpi puhuu totta. 

Vierailija
195/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan tuo vaunukielto ilmoittaa ihan lapulla kaupan ovessa, eikä niin, että tullaan kahta kättä heiluttaen sanomaan ilmeisen epäselvästi, ettei tänne ole vaunujen kanssa mitään asiaa. 

Järjenkäyttö asiakkaaltakin on sallittua. 

Tässä tapauksessahan järjenkäyttö olisi tarkoittanut sitä, että ostokset olisi jätetty tekemättä, sillä korvaavaa keinoa ei kauppiaalla ilmeisesti ollut. Ulos ei toivottavasti kukaan lastaan jätä vuonna 2024.

Jos lukee jutun eikä hätäisesti kommentoi, kauppaan saa tuoda rattaat sisälle mutta niiden kanssa ei kierrellä. Myyjät vahtii lasta kun äiti kiertää. Ulos ei kukaan ole käskenyt viedä. Kannattaa lukea ennen kuin kommentoi.

Vierailija
196/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hinku sinulla on kiusata yrittäjää? Jos kyseessä on oikeasti töykeä yrittäjä tai myydä, se tulee näkymään myyntiluvuissa. Jos taas tässäkin jutussa on liioittelun makua, liike jatkaa toimiaan. Kummassakin tapauksessa voit antaa asian olla. 

Vierailija
197/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minä en ole koskaan lähtenyt vaunujen kanssa edes työntymään pieniin liikkeisiin. Ylipäätään shoppailu lasten kanssa..voi huoh, se on raskasta.  Jos jotain olen halunnut rauhassa mennä katselemaan, olen jättänyt lapsen miehelle hoitoon tai isovanhemmille, ja käynyt rauhassa ostoksilla.

Kuulostaa ihanalta. Minä taas shoppailin aikoinaan kaiken lasten kanssa, koska mies oli kuollut ja isovanhemmat eivät lapsia hoitaneet. Eli kaikille se ei ole valintakysymys.

Tuskin olit kuitenkaan kuumaliimalla kiinni lastenrattaissa, ja olisitkin mainiosti voinut asioida tämänkin uutisjutun liikkeessä. 

Eri

Vierailija
198/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos minä olisin mennyt liikkeeseen sisään rollaattorini kanssa? Tai mieheni työntänyt minua pyörätuolissa? 

Uskokaa tai älkää, mutta minäkin käyn juhlissa, joissa tarvitaan upeaa päälle pantavaa. 

Omistaja olisi saanut syytteen syrjinnästä.

Ei olisi saanut. Sinulla ei ole mitään asiaa mennä pyörätuolilla tai rollaattorills tiloihin mihin et mahdu, eikä se ole syrjintää vaan fakta. Esteettömyys on vaadittu vain julkisissa tiloissa ei yksityisissä yrityksissä. Kannattaa ottaa selvää ennenkuin edes unelmissaan alkaa pyörätuoli keulimaan 

Vierailija
199/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi vaateliikkeen oveenkin voinut laittaa vaunukiellon.

Sinnehän sai ottaa vaunut, kunhan jätti ne PAIKOILLEEN! Miksi kukaan haluaa oikeuden sotkea tuotteita kuravaunuilla?

Eri alan yrittäjä, jonka tiloissa vaunut tulee myös jättää pai-koil-leen

Lienee niitä ihmisiä jotka kuvittelevat saavansa vähän sitä ja tätä erityisoikeutta lapsen varjolla. Arvaa vaan millaista huutoa meillä sai yhdessä työpaikassa jossa ei ollut lupaa päästää asiakkaita henkilökunnan vessaan vaan heidät piti ohjata asiakas vessoille! Huudettiin haukuttiin ja jopa myytäviä tavaroita repäistiin hyllyistä lähtiessä lattialle kun "lapsivihaaja" Ei päästä pirjojoonasta vessaan.

Vierailija
200/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YHYYYYYYYY!!!SNIF! Kai se omakin järki pitäis sanoa, että pieniin putiikkeihn ei niillä vaunuilla tai rattailla mennä? Siinä on iso riski, että menee kalliita vaatteita likaseksi. 

Taaperot pitää kättään vuoroin kuolaisessa suussa, vuoroin hipelöi vaatteita.