Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti pillahti itkuun, kun ei mahtunut vaunujen kanssa vaateliikkeeseen

Vierailija
11.09.2024 |

Mikä hitto joitakin nykyäitejä vaivaa? Ihme kyynelten yliviljelyä. Jaksa ymmärtää yhtään tommosta märinää. Kaikki sympatiat vaatemyyjälle. Varmaan hiton raskas prinsessa

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010689021.html

Kommentit (355)

Vierailija
201/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuisinpa lähempänä niin menisin sinne kävelytukeni ja kroonisen nuhani kanssa,katsoisin mitä myyjä tekee kun tatuoitu ja niiskuttava nainen kompuroi kävelytuen kanssa sisään. 

Voisin piruuttani vielä tuulettaa kasvoja luottokortilla ennen poistumista 

Miksi?

Vierailija
202/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos minä olisin mennyt liikkeeseen sisään rollaattorini kanssa? Tai mieheni työntänyt minua pyörätuolissa? 

Uskokaa tai älkää, mutta minäkin käyn juhlissa, joissa tarvitaan upeaa päälle pantavaa. 

Omistaja olisi saanut syytteen syrjinnästä.

Ei olisi saanut. Sinulla ei ole mitään asiaa mennä pyörätuolilla tai rollaattorills tiloihin mihin et mahdu, eikä se ole syrjintää vaan fakta. Esteettömyys on vaadittu vain julkisissa tiloissa ei yksityisissä yrityksissä. Kannattaa ottaa selvää ennenkuin edes unelmissaan alkaa pyörätuoli keulimaan 

Minulla käy toisinaan asiakkaita tiloissani, jotka sijaitsevat vanhassa rakennuksessa, ja jotka eivät ole kokonaan esteettömät jo ihan tuotantolaitteidenkin takia. Palvelen henkilökohtaisesti ja voin esitellä kaikki tuotteeni, kun asiasta sovitaan. 

Todennäköisesti valtaosa pikkuputiikin pitäjistä järjestäisi parhaansa mukaan mahdollisuuden tutustua tuotteisiin, jos asiasta keskustellaan raivoamisen sijaan 💡

Se eri alan yrittäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nykyäitejä EI vaivais? 

No se. Me otettiin kerran neuvolaan kärryt mukaan sinne huoneeseen. Neuvolatäti sanoi että kärryt olis hyvä jättää käytävälle, niitä ei saa tuoda sisälle. Jätin vaunut käytävälle, en itkenyt ennen tai jälkeen ja en edes soittanut iltalehteen.

Vierailija
204/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt ehkä niin iso asia, että tarvitsee lehteen tulla kertomaan. 

Äidille maailman tärkein asia 🙄🙄🙄 ei päässyt ostoksille.

Vierailija
205/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Taatusti äityli värittää tarinaa niin kuin tuon yrittäjän vastauksesta voi helposti päätellä. 

Tai sitten yrittäjä yrittää pestä kasvonsa ja valehtelee. Voi olla hyvinkin näin.

En usko hetkeäkään, että yrittäjä olis ehdottanut jättämään vauvan yksin liikkeen ulkopuolelle. Äityliinillä sen sijaan on aika paksu värikynä tarinassaan.

Vierailija
206/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eräänä päivänä Sokoksella, miten pieni tyttö pyöri tahmaisella naamallaan ja käsillään (irtokarkkipussi kädessä) rekeillä olevien mekkojen seassa ja piiloutui niihin mekkoihin. 

Äiti oli vaan vaateostoksilla ja samalla likaantui varmaan kymmenen mekkoa. 

Sanoin asiasta tutulle myyjälle, joka kävi pyytämässä äitiä katsomaan ettei lapsi pyöri myytävissä vaatteissa. 

Äiti suuttui tästä kovin ja marssi ulos kaupasta. Jälkeenpäin sain kuulla myyjältä sitä kysyessäni, että noin 12 eri vaatekappaleessa (mekkoja, housuja, villatakkeja) oli tahroja.

Ei ollut ollenkaan kiva, nämä tahrat näkyvät muille asiakkaille kohonneina hintoina.

Vierailija
207/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran asiakastilaisuudessa. Liike täynnä ihmisiä ja yks äiti tuli vaunujen kanssa. Menin sanomaan kannattaisko sun tulla joku toinen krt, kun täällä ei ole vaunuille tilaa.

Mamma alkoi huutaa mulle ja lähti pois. Yrityksen sivuille tuli seuraavana päivänä haukkumisviesti, johon vastasin ja kerroin minä en ole henkilökuntaa ja ihme, että äiti ei huomannut tupa oli täynnä, kun vaunujen kanssa änkesi. Kommentti poistettiin päivän kuluessa pois.

Äiditkin voi käyttää aivoja

Vierailija
208/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ensi kerralla lähtisi ostoksille yhdessä puolison/ystävän/äidin tai jonkun muun kanssa ja jättäisi sen toisen aikuisen ulos vauvan ja vaunujen kanssa ja shoppailisi rauhassa. 

Itse olen joskus ärsyyntynyt, kun pari-kolme äitiä vaunuineen ja rattaiseen on ängennyt vaatekaupassa sinne rekkien väliin ja tukkinut kulkuväylät joka suuntaan.

Vierailija
209/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ennenhän ne lapset tosiaan dumpattiin kadulle.

Väsynyt valvonut hormonihuuruinenn pienen vauvan äiti ansaitsee kyllä kaikki sympatiat. Turha on solvata, ap.

No sinä voit ihan vapaasti maksaa ne kohonneet hinnat, jotka seuraa tuollaisesta hävikistä.

Minä en, olen itsekin neljän äiti ja ymmärrän hyvin kauhun joka myyjälle nousee kun liikettä lähestyy väsynyt ja hormoonihuuruinen äiti kuraisine vaunuineen.

Olisi äidillekin parempi levätä tai liikkua luonnossa kuin tunkea hiki päässä pienen lapsen kanssa ahtaisiin vaatekauppoihin.

Vierailija
210/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos minä olisin mennyt liikkeeseen sisään rollaattorini kanssa? Tai mieheni työntänyt minua pyörätuolissa? 

Uskokaa tai älkää, mutta minäkin käyn juhlissa, joissa tarvitaan upeaa päälle pantavaa. 

On paikkoja, joihin ei vaan pääse noilla laitteilla. Meilläkin on työpaikalla reittejä, joita ei voi kulkea pyörätuolilla. Voit kyllä kiukuta maailman tappiin saakka, että vaadin hissiä ja vaadin sitä ja tätä, mutta kun et pääse. Voidaan toki kantaa, mutta ei se kivaa ole.

Vierailija
211/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄHÄN ME ÄIDIT VAUNUINEMME JA MUMMOT ROLLAATTOROINE TUETTAISIIN TUNNELMALLISIÄ PIENIÄ/KAHVILOITA  KAUPPOJA MUTTA KUN EI PÄÄSTÄ OVESTA SISÄÄN!

Joten turha ihmetellä miksei siellä kivassa pikku kaupassa näy ketään vaan kaikki on Gina Tricotissa. Tai miksei kahvilasi luomupullat maistu vaan mielummin mennään Expresso Houseen juoman ylihintaisa lattea.

Vierailija
212/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄHÄN ME ÄIDIT VAUNUINEMME JA MUMMOT ROLLAATTOROINE TUETTAISIIN TUNNELMALLISIÄ PIENIÄ/KAHVILOITA  KAUPPOJA MUTTA KUN EI PÄÄSTÄ OVESTA SISÄÄN!

Joten turha ihmetellä miksei siellä kivassa pikku kaupassa näy ketään vaan kaikki on Gina Tricotissa. Tai miksei kahvilasi luomupullat maistu vaan mielummin mennään Expresso Houseen juoman ylihintaisa lattea.

Noin kirjoitustaidottomalla ihmisellä ei ole yhtään rahaa.

Vierailija
213/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paikkoja, joihin ei vaan pääse noilla laitteilla. Meilläkin on työpaikalla reittejä, joita ei voi kulkea pyörätuolilla. Voit kyllä kiukuta maailman tappiin saakka, että vaadin hissiä ja vaadin sitä ja tätä, mutta kun et pääse. Voidaan toki kantaa, mutta ei se kivaa ole.

Mun kollega liikkuu pyörätuolilla, on ollut talossa töissä yli 20 v. Ainoa, minne ei ole helppo mennä, on yli kerros, missä mm johto on.

Joskus, yli 10 v sitten kävi joku tasa-arvovaltuutettu, hieno nimi. Kävi talon läpi ja valitti, kun talossa, 6 krs on vain 2 vessaa, jonne mahtuu pyörätuoli ja tämä 6 krs, käytävä on tehty jälkikäteen, kun huone on tehty pieniä huoneita.

Kollega sanoi 10 v en ole ollut tarvetta mennä 6 krs ja on käyttänyt vain 1 vessaa, joka riittää hänelle.

Vierailija
214/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuisinpa lähempänä niin menisin sinne kävelytukeni ja kroonisen nuhani kanssa,katsoisin mitä myyjä tekee kun tatuoitu ja niiskuttava nainen kompuroi kävelytuen kanssa sisään. 

Voisin piruuttani vielä tuulettaa kasvoja luottokortilla ennen poistumista 

Luottokortilla???

Amerikan expressillä?

Pitäisin mt-potilaana tai varkaana.

Vierailija
215/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nykyäitejä EI vaivais? 

Kyllä ennen vanhaan sai mennä ostoksille rattaiden kanssa. 

Jutun mukaan vauva oli niin pieni, ettei vielä koske edes mihinkään, eli todennäköisesti vastikään synnyttänyt.

Kyllä yrittäjä olisi voinut hoitaa tilanteen paremmin. 

Vierailija
216/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutku! Ei ollut edes mehua lapsella ja rattaat kuivat! Ei se olisi haitannut! 

Vierailija
217/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan tuo vaunukielto ilmoittaa ihan lapulla kaupan ovessa, eikä niin, että tullaan kahta kättä heiluttaen sanomaan ilmeisen epäselvästi, ettei tänne ole vaunujen kanssa mitään asiaa. 

Ehkä se olisi hyvä. Minun täytyy kyllä sanoa että itse en mennyt vaunujen kanssa juuri mihinkään liikkeisiin yms sisälle. Tuntui jotenkin itsestäänselvältä että pienissä tiloissa ei ole kiva liikkua vaunujen kanssa juuri sen takia että tavarat/ vaatteet saattavat kärsiä ja se voi viedä kohtuuttomasti tilaa muilta ihmisiltä. Isot  liiketilat on  eri asia.

Vierailija
218/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisiko syynä suuri väsymys, synnytyksen jälkeinen masennus, tai hormoonit.

Juuri näin! Ja kuka nyt nukkuvaa lasta jättää ulos vartioimatta tai edes tyhjiä rattaita/vaunuja, jotka maksavat auton verran nykyään. Yhtä naisvihaa tämäkin juttu. Mutta suosittelen äideille shoppailua verkkokaupoissa kunnes lapsen kanssa voi käydä kaupoissa. Tai sitten lapsenvahti töihin siksi aikaa. Tai yrittäjä voisi vaunuparkin tehdä ovensuuhun niin välttyisi kalliilta vahingoilta ja hävikiltä.

Vierailija
219/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan voi varmaan mennä ilman sotkevia vaunuja?

Tarina oli kuin savukalakyyneleissä.

Vierailija
220/355 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan tuo vaunukielto ilmoittaa ihan lapulla kaupan ovessa, eikä niin, että tullaan kahta kättä heiluttaen sanomaan ilmeisen epäselvästi, ettei tänne ole vaunujen kanssa mitään asiaa. 

Järjenkäyttö asiakkaaltakin on sallittua. 

Tässä tapauksessahan järjenkäyttö olisi tarkoittanut sitä, että ostokset olisi jätetty tekemättä, sillä korvaavaa keinoa ei kauppiaalla ilmeisesti ollut. Ulos ei toivottavasti kukaan lastaan jätä vuonna 2024.

Se oli vaatekauppa. Eli ei mikään kiireellinen ostos , jokaisella on kotona tarpeeksi ja liikaakin vaatteita. Olisi voinut tulla myöhemmin ilman lasta pieneen liikkeeseen, jossa on kalliita vaatteita , niin saisi itsekin rauhassa katsoa ja sovittaa.