Aina tätä samaa! Milloin syksy oikein alkaa?
Kommentit (86)
Tänään oli ihan ok päivä. Mutta hellepäivät ovat olleet tukalia. On kostea ja kuuma eli se kaikkein inhottavin yhdistelmä. Myös sisällä.
Saisi viiletä päivät sen verran, että samat vaatteet käy aamulla ja iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama! Mä niin ymmärrän sua AP!
Mulla teki aamulla ihan pahaa kävellä bussille, kun niin älytön kuumuus. Läpi yön pidän ilmastointia päällä 16 asteella, että pystyy nukkumaan. Siis aivan kauheaa. Kun talvi ja pakkaset tulee, nautin kyllä täysin siemauksin ja nukun yöt parvekkeen ovi auki!
Siis miten paksusta vararenkaasta nyt oikein on kysymys? Rakenna talvella pihaan lumimaja ja muuta sinne.
Koita painaa sinne kalloosi, että helle on joillekin tukalaa vaikka vararengasta ei olisikaan. Suomessa olisi jopa outoa näillä paikallisilla geeneillä nauttia älyttömän kuumasta.
Eihän Suomessa ole ollut edes kuuma kesällä. 30 asteesta alkaa shortsikeli, paitsi ei kaupungissa. Aikuinen mies ei koskaan kulje kaupungilla shorts
Eikä nainen, paitsi sandaaleissa. Sortsit ovat lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää valittaa, sama valitus varmasti kun räntää tulee vaakasuoraan. Nauttisit joskus kun voi, Suomen kesä nyt kuitenkin on hirveän lyhyt.
Hirveän lyhyt? Helteet alkoivat toukokuun alussa, kesää on kestänyt 4,5 kuukautta. Karmeaa jos Suomessakin tulee kohta olemaan vain kaksi vuodenaikaa, puolen vuoden kesä ja puolen vuoden talvi. Syksy viileine kuulaine päivineen on ollut lempivuodenaikani, mutta viimekin vuonna pysyvä lumi tuli jo lokakuussa.
Kyllä vain tänäänkin mun työkaveri totesi, ettei nauti tästä kuumuudesta. Ja niin oli kuuma mullakin! Meidän kolmas työkaveri käy joka aamu 15km juoksulenkin klo 4 aamuyöllä, koska kuulema muina aikoina on liian kuuma.
Itse en ole voinut muuta tehdä ku maata lämpöhalvauksen partaalla koko kesän. Nytkin pelkissä alusvaatteista parvekkeen ovi niin auki kuin saa. Ainoastaan niinä muutamana sadepäivänä olen mennyt sateeseen nauttimaan ihanasta sadesäästä, mutta välillä sekin ollut ahdistavan lämmintä.
Ei ole kyllä suomalaiselle nämä säät tehty! Mutta kait tämä on luonnon hätähuutoa ja sitä kasvihuonepäästöjen räjähtämistä, kun maapallo vetää ihan viimeisiään.
Voi kuinka ihanaa oli, että tänään vähän satoi! Liian kuuma sää muuten, mutta sentään edes vettä tuli.
Normaali? Lunta ja jäätä? Niitä ei kaivata.