Aina tätä samaa! Milloin syksy oikein alkaa?
Kommentit (86)
Muuttakaa Siperiaan. Ihanaa, että on lämmintä. Kukat kukkivat ja saa olla hihattomassa paidassa ulkona.🤸🌞🌞🌞🌻🌺🙋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aina tätä samaa", voi luoja. Nukuitko ap. koko viime syksyn, talven ja kevään? Sitä samaa eli talvipaskaa oli lokakuusta huhtikuuhun, 8 kuukautta! Vähintäänkin kohtuullista, että saadaan nauttia muutamista lämpimistäkin päivistä. Ja ei, tämä kesä ei ollut mikään erityisen helteinen ainakaan pk-seudulla. Ihan ok kyllä, mutta ei mikään erityisen kuuma.
En tiedä, missä sä asut, mutta Vantaalla on ollut jo yli 5 kk järkyttävää hellettä ja loppua ei näy. Ei ole edes satanut koko kesänä kunnolla, kun aina vaan aurinkoa. Mä voin ihan pahoin jo pelkästä auringon paisteesta, se kirkkaus ihan sattuu.. Odotan sitä ihanaa kaamosta! Se pimeys ja viileys on aivan taivaallisen ihanaa.
Vantaalla ei ole kaamosta.
Ärsyttää, kun tulee syksy ja talvi ja illat ovat jo nyt liian pimeitä ja kylmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama! Mä niin ymmärrän sua AP!
Mulla teki aamulla ihan pahaa kävellä bussille, kun niin älytön kuumuus. Läpi yön pidän ilmastointia päällä 16 asteella, että pystyy nukkumaan. Siis aivan kauheaa. Kun talvi ja pakkaset tulee, nautin kyllä täysin siemauksin ja nukun yöt parvekkeen ovi auki!
Siis miten paksusta vararenkaasta nyt oikein on kysymys? Rakenna talvella pihaan lumimaja ja muuta sinne.
Koita painaa sinne kalloosi, että helle on joillekin tukalaa vaikka vararengasta ei olisikaan. Suomessa olisi jopa outoa näillä paikallisilla geeneillä nauttia älyttömän kuumasta.
Eihän Suomessa ole ollut edes kuuma kesällä. 30 asteesta alkaa shortsikeli, paitsi ei kaupungissa. Aikuinen mies ei koskaan kulje kaupungilla shortseissa eikä sandaaleissa.
Tänä vuonna syksy alkaa 20.9. kello 12.15.
Vierailija kirjoitti:
Jokohan te alkaisitte pikkuhiljaa havahtumaan siihen,että säätilojamme muokataan kemiallisesti ja tätä tehdään ympäri maailmaa.. Teknologia on ollut olemassa jo ainakin 70-luvulta alkaen. Jos tämä kommentti/ketju poistuu,tiedätte ainakin kuka valehtelee ja kuka ei.
Lääkkeet! Ihminen ei hallitse planetaarisia luonnonvoimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskettu aika oli viikko sitten. Tylsää kun en jaksa edes tehdä enää mitään. Viikko sitten vielä lenkkeilin. Helteellä en jaksa liikkua ison mahan kanssa.
No yhyy. Käytä ehkäisyä ensi kerralla.
Saa kai sitä nyt valittaa jos on tukalaa. Näemmä ei kun sekin oikeus on varattu muille.
Tuon vantaalaisen on kyllä ihan pakko olla lihava. Ei Espoossa ainakaan oo ollut viittä kuukautta kuuma, ihan ok kesä mutta kuumempikin ois saanut kesä-heinäkuussa olla ja koulujen alun jälkeen on musta ollut lähinnä miellyttävän lämmintä, pari koleaakin päivää.
No on ollut taas todella hiostavan kuuma päivä! Onneksi tuuli nousi iltapäivästä, niin selvisi lopusta työpäivästä ihan läkähtymättä. Ja viileistä aamuista nautin! Ei tämä siis niin paha enää ole kuin kesällä, kun se lämmin lääsy alkoi jo heti aamun tunteina. Ei senkään takia, että aurinko paistaa jo matalammalta, eikä ole niin armottoman pistävä kuin kesällä.
Kyllä kieltämättä tympii tämä jatkuva paiste ja kuumuus. Helsingissäkin alkaa huomata miten porukka ei enää jaksa. Puistot on melko tyhjiä. Ei suomalainen ole tällaiseen tottunut, eikä halua tottua. On kesä ja on syksy. Kesällä on helle, syksyllä ei ole hellettä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kieltämättä tympii tämä jatkuva paiste ja kuumuus. Helsingissäkin alkaa huomata miten porukka ei enää jaksa. Puistot on melko tyhjiä. Ei suomalainen ole tällaiseen tottunut, eikä halua tottua. On kesä ja on syksy. Kesällä on helle, syksyllä ei ole hellettä.
Vain teinit jaksaa. Ajelevat kuin päättömät kanat potkulaudoillaan punaisia päin, autojen välistä ja kolmekin saman laudan kyydissä. Kalloja halkeilee, ihmisiä vammautuu ja muutama on jo kuollutkin, mutta nämä eivät välitä. Tulisi jo syksy ja sateet niin loppuisi tuokin kun ei kerran saada kiellettyä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskettu aika oli viikko sitten. Tylsää kun en jaksa edes tehdä enää mitään. Viikko sitten vielä lenkkeilin. Helteellä en jaksa liikkua ison mahan kanssa.
Eihän tuossa tapauksessa ole tarkoituskaan lenkkeillä. Mene uimaan, vedet on vielä kohtuu lämpöisiä.
En muuta ole tehnytkään kesän kuin kävellyt pitempiä lenkkejä. Aktiivisille liikkujille se on raskaanakin ihan ok, mutta tuskastuneena olen vain odottanut enää synnytystä raskauden mentyä yli. Rantaa ei ole lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla teki aamulla ihan pahaa kävellä bussille, kun niin älytön kuumuus. Läpi yön pidän ilmastointia päällä 16 asteella, että pystyy nukkumaan. Siis aivan kauheaa. Kun talvi ja pakkaset tulee, nautin kyllä täysin siemauksin ja nukun yöt parvekkeen ovi auki!
Siis miten paksusta vararenkaasta nyt oikein on kysymys? Rakenna talvella pihaan lumimaja ja muuta sinne.
Koita painaa sinne kalloosi, että helle on joillekin tukalaa vaikka vararengasta ei olisikaan. Suomessa olisi jopa outoa näillä paikallisilla geeneillä nauttia älyttömän kuumasta.
Mutta kun ei ole älyttömän kuuma, vähän yli 20c. Ihmisessä on vikaa jos ei siedä normaaleja lämpötiloja. Jos olisi yli 40c ymmärtäisin tuska
Mun kotona ei ole normaalisti 24 astetta. Mutta nyt on, ollut toukokuusta asti. Toki kuukausi sitten oli vielä asteen pari enemmän mutta silti tuo on aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui, et kai sentään talvella ovi auki? 😮
Ei nyt sentään oikeasti. Riittää kun ikkuna on auki koko päivän ja sen osan yötä mikä menee koneella pelaillessa. Herätessä siinä klo 12-14 sitten ovea auki ja ihana raikkaus vyöryy sisään asuntoon. Runsas tuuletus on avain mielekkääseen kerrostaloasumiseen. T: vuokralainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei ole älyttömän kuuma, vähän yli 20c. Ihmisessä on vikaa jos ei siedä normaaleja lämpötiloja. Jos olisi yli 40c ymmärtäisin tuska
Asunto lämpeää helposti noihin lukemiin jos vaikka tekee ruokaa ja on tietokone päällä. Yöllä lämpötila ei laske, koska silloin kerrostalot viimein pääsevät purkamaan lämpökuormaansa... sisälle asuntoon tietenkin. Nyt pitäisi availla niitä kattoluukkuja öisin mitä monissa taloissa on ja haihduttaa lämpö sitä kautta. Asukkaille ohjeet että postiluukut auki ja ehkä jopa ovea jos tohtii. On jo nyt hyvä opetella uusia toimintatapoja, koska ne tulevat olemaan kuitenkin arkipäivää jo 2030-luvulla.
Jos saisin valita, syksy olisi mahdollisimman lyhyt, vain juuri sen pituinen kun luonnon kannalta on välttämätöntä. Syksy on ainut vuodenaika jota inhoan, lämpimät päivät ovat oikein tervetulleita. Viime vuonna meni aika kivasti kun lämmintä oli pitkään ja lumi tuli aikaisin.
Itse olen läski akka, 161cm, painoa 65kg. Silti rakastan näitä lämpimiä kelejä, vaikka hiki valuu. Tänään putsasin kukkapenkkejä, kastelin kukat, poltin kuivuneita lehtiä ja risuja. Ihana sää täällä Vantaalla, + 23. Tuulee, mutta sää on kuin jossain etelässä. Rskastan näitä kelejä. 😍🌺🌻
Aina pitää valittaa, sama valitus varmasti kun räntää tulee vaakasuoraan. Nauttisit joskus kun voi, Suomen kesä nyt kuitenkin on hirveän lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain teinit jaksaa. Ajelevat kuin päättömät kanat potkulaudoillaan punaisia päin, autojen välistä ja kolmekin saman laudan kyydissä. Kalloja halkeilee, ihmisiä vammautuu ja muutama on jo kuollutkin, mutta nämä eivät välitä. Tulisi jo syksy ja sateet niin loppuisi tuokin kun ei kerran saada kiellettyä lailla.
Kyllä täällä Tampereella ihmiset vaikuttavat nauttivan. Kaikenikäisiä näkyy ulkona nauttimassa aurinkoisesta säästä, syövät jäätelöä ja kävelyttävät koiria, lapset leikkivät, ihmisiä piknikeillä yms.
Hirveän kuuma joka päivä. Loppuisi jo lämmin ilma