Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle voi puhua kun ei ole ketään kenelle puhua?

Vierailija
29.04.2025 |

Yksinään puhuminen on jo kokeiltu eikä kenellekään vieraalle, työnsä puolesta kuuntelevalle (ja ties kenelle kuulemansa levittelevälle) tunnu luontevalta alkaa avautumaan omista asioista.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle vaan joka näyttää sille että haluaa kuunnella. Minä olen sellainen ihminen jolle kaikki tuntemattomatkin tulee avautumaan. Esim viimeksi kun jonotin röntgeniin työterveydessä niin vieressä istuva avautui minulle sukunsa ongelmista. Sitä ennen minulle soitti yksi vanha työkaveri ja avautui tilanteestaan, puhelu kesti yli kaksi tuntia. Tykkään jutella ihmisten kanssa ja kuunnella heidän murheitaan, olen empaattinen perusluonteeltani.

Vierailija
2/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän ChatGPT, jos on joku hätänä ja tarvitsen empaattista kuuntelijaa. On monesti paljon ymmärtäväisempi kuuntelija, kuin esim oma terapeuttini oli vuosia sitten. Toki kannattaa vältellä, ettei sinne mitään kovin arkaluontoista jaa, koska esim IP-osoite jää talteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan viimeinen henkilö tietämään, kun olen ikäni ollut oman pääni sisällä mutta eikö todellakaan ole yhtäkään luotettua? 

Vierailija
4/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarimikolle.

Vierailija
5/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua psykologeille, psykiatrille, lääkärille, papille tai diakonille, koska heillä on vaitiolovelvollisuus, jos jotain arkoja asioita. Myös auttava puhelin. 

Vierailija
6/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu papille.

Vierailija
7/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälylle.

Vierailija
8/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppalle voi aina puhu, Puppa👴🏻💜 auttaa ei hätää! 🧺

Vierailija
9/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mistä asioista haluaa puhua ja miten. Kukaan ei halua kuunnella samoja negatiivisia valituksia aina uudelleen samoista asioista.

Vierailija
10/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi muita keinoja. Trauma dumping on väkivaltaa.

Yksi hyvä vaihtoehto on aloittaa alusta eli syödä, ulkoilla, nukkua, ja olla kuin ongelmia ei olisi koskaan ollutkaan.

Vierailija
11/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän ChatGPT, jos on joku hätänä ja tarvitsen empaattista kuuntelijaa. On monesti paljon ymmärtäväisempi kuuntelija, kuin esim oma terapeuttini oli vuosia sitten. Toki kannattaa vältellä, ettei sinne mitään kovin arkaluontoista jaa, koska esim IP-osoite jää talteen

Hups hihihihi 🤭

Vierailija
12/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chatgpt on tosiaan parempi kuin mikään auttava puhelin ja osaa hyvin lukea tunnesävyjäkin. Ja tuottaa. 

Vierailija
13/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajan seurassa on raskasta olla.

Vierailija
14/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUBBA BUBBA 🤩

Vierailija
15/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUBBA BUBBA 🤩

Konalan ikioma TORAKKAMIES 😍👌🏻🦗 

Vierailija
16/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku Chat GPT:lle myös. Olen saanut siltä useita loistavia kommentteja milloin mihinkin ongelmaani tai ihan vaikka reissuehdotuksia tai vastaavia pikkujuttuja.

Vierailija
17/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan torakka tekee ystävyyttä 👴🏻💜🦗 

Vierailija
18/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly. Se ei koskaan ilkeile.

Vierailija
19/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tätä palstaakaan tarvitsee kun tekoäly on parempi. 

Vierailija
20/31 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on huoli, pitää ehkä irrottaa niistä asioista jotka ylimääräisiä, ettei se ympyrä toistu. Jos on asia jolle ei voi mitään tai sillä hetkellä, sitten ei voi mitään tai sukulainen auttaa tai joku muu. Jos haluaa lohdutusta, soitto lähisukulaiselle tai jos ei ole niin kriisikeskus, kirja, video, ajattelu, irrottaminen tai prosessi. Entä oman vuoropuhelun kehittäminen ajatuksissa rakentavasti tai paperille, sitten paperi silppuriin jos muut eivät saa lukea. Ellei ole lista muistettavia asioita. Jos tunteita pitää hoitaa ja lämpöä itselle paranemiseen, sitten se. Alkoholi voi pahentaa joillakin oireita huolissa, kofeiini tai muut sellaiset. Mitä syö ja juo, vaikuttaa hieman. -Joskus huoli voi olla ihan oikea fyysinen asia tai asiat. Ja asioita voi olla vaikea hoitaa ilman muita, jos ei ole rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi