Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan hautausmaalla käydessäsi pysähtynyt katsomaan tuntemattomien ihmisten hautakiviä?

Vierailija
09.09.2024 |

Itse olen joskus. Lähinnä kiinnostaa nää tosi vanhat haudat.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein katselen. Vanhat haudat on kiinnostavia. Katselen myös kuinka vanhoina ihmiset ovat kuolleet.

Vierailija
2/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vierailla paikkakunnilla käydessä kierteen hautausmaita, varsinkin hyvin vanhan näköisiä. Kiinnostavia tarinoita, hienoja nimiä, kauniita kiviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nimet kiehtoo minuakin. t.ap

Vierailija
4/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hautausmaalla käydessä tutkin vanhimman näköisiä hautoja ja niiden vuosilukuja... 

Vierailija
5/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vierailla paikkakunnilla käydessä kierteen hautausmaita, varsinkin hyvin vanhan näköisiä. Kiinnostavia tarinoita, hienoja nimiä, kauniita kiviä

Minä teen samaa 

Vierailija
6/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs kysymys tuo on? Totta kai pysähdyn. Kävelen Hietaniemen hautausmaalla joka päivä, ja joka päivä katselen muitakin hautoja kuin sitä mille olen menossa.

Vierailija
7/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin.

Vierailija
8/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina

Vierailija
9/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi surullisimmista kivistä n. 100 vuoden takaa, kaivessä miehen ja naisen nimet sekä alla lisäys "sekä 14 lasta". Mitä on käynyt, miksei lasten nimiä, ei kai kaikki heistä kuolleet ennen kuin nimeä edes oli?

Vierailija
10/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja hautoja tutkiessa todellakin näkee sen, että lapsi- ja imeväiskuolleisuus oli korkea ennen muinoin. 

Vierailija
11/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi surullisimmista kivistä n. 100 vuoden takaa, kaivessä miehen ja naisen nimet sekä alla lisäys "sekä 14 lasta". Mitä on käynyt, miksei lasten nimiä, ei kai kaikki heistä kuolleet ennen kuin nimeä edes oli?

Tuohon aikaan ei vielä niin tarkkaan kirjattu ihmisiä etenkään köyhiä. Eikä välttämättä ollut varaa kirjata kaikkien 14 lapsen nimiä kiveen, vaikka nimet olisivat olleet tiedossa. 

Vierailija
12/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen haudat ovat kaikista surullisimpia. 

Vierailija
13/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja hautoja tutkiessa todellakin näkee sen, että lapsi- ja imeväiskuolleisuus oli korkea ennen muinoin. 

Hassu ilmaisu tuo lapsi- ja imeväiskuolleisuus. Ihan kun rintaruokinnassa oleva ei olisi lapsi. 

Vierailija
14/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vanhojen hautakivien tekstit ovat tietysti kiintoisia. Mutta aika monesti tilanne on se, että aika on syönyt tekstit näkymättömiin...

Enemmän ihmisiä vaikuttaa kiinnostavan nykypäivän julkkisten haudat... Sitten ilmoitellaan lehtiin jos niitä hautoja katsojan mielestä ei ole riittävän hyvin hoidettu. 

Vierailija
15/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun hautausmaalla käyn

Vierailija
16/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen 58v ja käynnyt hautausmaalla kaksi kertaa, vanhempieni hautajaisissa, muuten ei tule käytyä.

Vierailija
17/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuvattunakin hautakivi jossa perheen isä, ja viisi lasta jotka ovat kuolleet 0-7-vuotiaina, ja viimeisenä nimenä emäntä joka eli yli 50v ilmeisesti sitten leskenä. Isä ja lapset kaikki kuolleet silloin 1867 paikkeilla, nälkävuosina. 

Paljon kuljen varsinkin Kreikassa hautausmailla, ne ovat visuaalisesti upeita siellä. 

Vierailija
18/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin, ja pohdin tarinoita niiden takana. 

Vierailija
19/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avannutkin erään tälläisen haudan, keskellä yötä tietenkin, ettei jää kiinni. Luut siellä enää törrötti.💀

Vierailija
20/94 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Ei ole läheisiä kuin harvoilla hautausmailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän