Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina tätä samaa! Milloin syksy oikein alkaa?

Vierailija
09.09.2024 |

Viikonkin päästä samoja pa***ja lämpötiloja. 

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se tästä viilenee, sitä riittääkin sitten vähintään seitsemän kuukautta. Luulenpa, että sinä aikana matkustat tai haluat matkustaa etelän lämpöön ja valoon useamman kerran.

Ikinä ei ole tarvetta etelän lämpöön, mieluummin hiihdän. 

Vierailija
22/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Utsjoella joka pohjoisin, on ens viikolla silti 17 astetta! Sehän on lähellä Jäämerta! 

Milloin muuten alkaa aurinko laskea Utsjoella aiemmin kuin etelässä? Eikös siellä ole nyt päivä pidempi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Mä niin ymmärrän sua AP!

Mulla teki aamulla ihan pahaa kävellä bussille, kun niin älytön kuumuus. Läpi yön pidän ilmastointia päällä 16 asteella, että pystyy nukkumaan. Siis aivan kauheaa. Kun talvi ja pakkaset tulee, nautin kyllä täysin siemauksin ja nukun yöt parvekkeen ovi auki!

Siis miten paksusta vararenkaasta nyt oikein on kysymys? Rakenna talvella pihaan lumimaja ja muuta sinne.

Vierailija
24/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika oli viikko sitten. Tylsää kun en jaksa edes tehdä enää mitään. Viikko sitten vielä lenkkeilin. Helteellä en jaksa liikkua ison mahan kanssa. 

Vierailija
25/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla teki aamulla ihan pahaa kävellä bussille, kun niin älytön kuumuus. Läpi yön pidän ilmastointia päällä 16 asteella, että pystyy nukkumaan. Siis aivan kauheaa. Kun talvi ja pakkaset tulee, nautin kyllä täysin siemauksin ja nukun yöt parvekkeen ovi auki!

Siis miten paksusta vararenkaasta nyt oikein on kysymys? Rakenna talvella pihaan lumimaja ja muuta sinne.

Koita painaa sinne kalloosi, että helle on joillekin tukalaa vaikka vararengasta ei olisikaan. Suomessa olisi jopa outoa näillä paikallisilla geeneillä nauttia älyttömän kuumasta. 

Vierailija
26/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään lokakuussa viilenee ainakin Lappi. Silloin aurinko laskee siellä aiemmin kuin etelässä. 

Vierailija
27/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidempi kesä ja helteet niin sen parempi! Mikään ei ole ihanampaa kuin nauttia lämmöstä ja keveistä vaatteista. Trooppiset kesäyöt ovat nautinto. Nyt vain jos lämpöä ja valoa jatkuu pidempään niin hyvä niin. Kylmä fakta on kuitenkin lähestyvä talvi. Kyllä se sieltä tulee. 

Vierailija
28/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lämpötila on parissakympissä, 22c meillä tarkalleen. Mikä siinä voi noin paljon ahdistaa. Mukavaa kun ei ole sateista ja kura ei tule sisälle asti. Sateenvarjojen kanssa säätäminen on toinen kurjuus, kengät kastuu jne. 

Vierailija
29/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä lämmössä tähän aikaan vuodesta on? Onhan lämpöasteita ollut joulukuussakin.

Mutta näin paljon. 

12.syyskuuta 1998 oli sen kesän kuumin päivä.

Vierailija
30/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskettu aika oli viikko sitten. Tylsää kun en jaksa edes tehdä enää mitään. Viikko sitten vielä lenkkeilin. Helteellä en jaksa liikkua ison mahan kanssa. 

Eihän tuossa tapauksessa ole tarkoituskaan lenkkeillä. Mene uimaan, vedet on vielä kohtuu lämpöisiä.

Vierailija
31/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita painaa sinne kalloosi, että helle on joillekin tukalaa vaikka vararengasta ei olisikaan. Suomessa olisi jopa outoa näillä paikallisilla geeneillä nauttia älyttömän kuumasta. 

Mutta kun ei ole älyttömän kuuma, vähän yli 20c. Ihmisessä on vikaa jos ei siedä normaaleja lämpötiloja. Jos olisi yli 40c ymmärtäisin tuskan. Nyt on lämpötila mikä on sama kuin suomalaisten kotona on normaalisti.

Vierailija
32/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se tästä viilenee, sitä riittääkin sitten vähintään seitsemän kuukautta. Luulenpa, että sinä aikana matkustat tai haluat matkustaa etelän lämpöön ja valoon useamman kerran.

Ikinä ei ole tarvetta etelän lämpöön, mieluummin hiihdän. 

Olet hullu.

Vierailija
33/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yhyy. Käytä ehkäisyä ensi kerralla.

Vierailija
34/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmaiset autistiläskit ulisee ja ahistuu kun normaalit iloiset ihmiset nauttii 🌞🌻👙😎

Vierailija
35/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ole älyttömän kuuma, vähän yli 20c. Ihmisessä on vikaa jos ei siedä normaaleja lämpötiloja. Jos olisi yli 40c ymmärtäisin tuska

Tämä. Jos ei kestä normaalia sisälämpötilaa, on elimistön lämmönsäätelyssä jotain pahasti vialla. Menkää lääkäriin.

Vierailija
36/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmaiset autistiläskit ulisee ja ahistuu kun normaalit iloiset ihmiset nauttii 🌞🌻👙😎

En olisi itse ilmaissut asiaa ihan noin rumasti, mutta tämähän se olisi. Ja oikeasti ihmisillä on asiat liian hyvin, jos ihannelämpötilasta (=asunnon normaalilämpötila) pitää vinkua.

Vierailija
37/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin viime talvi oli ihan liian lyhyt ja lämmin minun makuuni..

7kk liian lyhyt, olet sekaisin.

Vierailija
38/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1678 oli 67 hellepäivää syyskuussa.

Vierailija
39/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän nyt edes ole helle, vaan mukavan lämmin. Tosi miellyttävä ilma. MITEN tästäkin voi valittaa?

Vierailija
40/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tätä samaa!

Eipäs ole. Ajattelepa, jos asuisit vaikka Espanjassa.

En halua koskaan asua Espanjassa. Mieluummin muutan Huippuvuorille jos se olisi mahdollista.