Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina tätä samaa! Milloin syksy oikein alkaa?

Vierailija
09.09.2024 |

Viikonkin päästä samoja pa***ja lämpötiloja. 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, helle jatkuu. 

Vierailija
42/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannerilmasto - kylmät talvet, kuumat kesät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäät täällä unelmoi loskasta, pakkasesta ja paleltumisesta. Noin hullua porukkaa tuskin löytyy muualta kuin Suomesta.

Vierailija
44/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut traumaterapiasta apua tähän loputtomaan tukalaan helteeseen? Työterveyden tai Kelan kautta, itse en mitään maksele!

Anne52, sosiaalitoimi Hki

Vierailija
45/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma! Nyt nautitaan 🌞🌞

Vierailija
46/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut traumaterapiasta apua tähän loputtomaan tukalaan helteeseen? Työterveyden tai Kelan kautta, itse en mitään maksele!

Anne52, sosiaalitoimi Hki

Ylipainoisten naisten vaivoja vähätellään AINA lääkärien taholta. Se ei ole mitään muuta kuin naisvihaa! Kaikki lääkärit ovat miehiä. 

Vierailija
47/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvesta tulee niin kylmä, että voimaloiden johtajilla on jatkuva seisokki.

Vierailija
48/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama! Mä niin ymmärrän sua AP!

Mulla teki aamulla ihan pahaa kävellä bussille, kun niin älytön kuumuus. Läpi yön pidän ilmastointia päällä 16 asteella, että pystyy nukkumaan. Siis aivan kauheaa. Kun talvi ja pakkaset tulee, nautin kyllä täysin siemauksin ja nukun yöt parvekkeen ovi auki!

Siis miten paksusta vararenkaasta nyt oikein on kysymys? Rakenna talvella pihaan lumimaja ja muuta sinne.

Koita painaa sinne kalloosi, että helle on joillekin tukalaa vaikka vararengasta ei olisikaan. Suomessa olisi jopa outoa näillä paikallisilla geeneillä nauttia älyttömän kuumasta. 

Juurikin näin!

t. Saara S. 

Vierailija
49/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina tätä samaa", voi luoja. Nukuitko ap. koko viime syksyn, talven ja kevään? Sitä samaa eli talvipaskaa oli lokakuusta huhtikuuhun, 8 kuukautta! Vähintäänkin kohtuullista, että saadaan nauttia muutamista lämpimistäkin päivistä. Ja ei, tämä kesä ei ollut mikään erityisen helteinen ainakaan pk-seudulla. Ihan ok kyllä, mutta ei mikään erityisen kuuma.

Vierailija
50/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tilastofakta muuten, että jos haluaa valkean joulun, kannattaa viettää se Sodankylässä, jossa on joka ikinen joulu ollut luminen mittaushistorian aikana. Ehkä jotain toivoa siis normaalista talvesta. 

Vierailija
51/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla teki aamulla ihan pahaa kävellä bussille, kun niin älytön kuumuus. Läpi yön pidän ilmastointia päällä 16 asteella, että pystyy nukkumaan. Siis aivan kauheaa. Kun talvi ja pakkaset tulee, nautin kyllä täysin siemauksin ja nukun yöt parvekkeen ovi auki!

Hui, et kai sentään talvella ovi auki? 😮

Asun uudiskohteesssa. Viime vuonnakin pidin useaan otteeseen patterit kiinni ja -20 asteen pakkasella ovea raollaan. Mulle kun riittäisi ihan hyvin 19 astetta huoneen lämpötilaksi. Siis nämä uudiskohteet rakennetaan ihan liian kuumaksi ihmisille elää. Mulle on kirosana koko energiatehokkuus. Oon monta vuotta asunut Espanjassa ja siellä totuin siihen, että sisällä on viileä, saa olla villasukissa ja ulos voi mennä lämmittelemään.. Suomessa päin vastoin, ja kauheaa kärsimystä kun aina kuuma. Haaveilen, että olisi rahaa ostaa joku vanha talo, jossa ilma kiertäisi (mutta ei missään tapauksessa homeinen)

Vierailija
52/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten paksusta vararenkaasta nyt oikein on kysymys? Rakenna talvella pihaan lumimaja ja muuta sinne.

Koita painaa sinne kalloosi, että helle on joillekin tukalaa vaikka vararengasta ei olisikaan. Suomessa olisi jopa outoa näillä paikallisilla geeneillä nauttia älyttömän kuumasta. 

Mutta kun ei ole älyttömän kuuma, vähän yli 20c. Ihmisessä on vikaa jos ei siedä normaaleja

No olisikin, mutta kun aurinkoisina päivinä on 28 astetta vähintään!!

Kyllä normaalilla lämmönsäätelyllä pitäisi 17 asteen huone lämpötila riittää. Ei ole tervettä olla yli kuumissa asunnoissa, sitähän saa lämpöhalvauksen

Vierailija
53/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aina tätä samaa", voi luoja. Nukuitko ap. koko viime syksyn, talven ja kevään? Sitä samaa eli talvipaskaa oli lokakuusta huhtikuuhun, 8 kuukautta! Vähintäänkin kohtuullista, että saadaan nauttia muutamista lämpimistäkin päivistä. Ja ei, tämä kesä ei ollut mikään erityisen helteinen ainakaan pk-seudulla. Ihan ok kyllä, mutta ei mikään erityisen kuuma.

En tiedä, missä sä asut, mutta Vantaalla on ollut jo yli 5 kk järkyttävää hellettä ja loppua ei näy. Ei ole edes satanut koko kesänä kunnolla, kun aina vaan aurinkoa. Mä voin ihan pahoin jo pelkästä auringon paisteesta, se kirkkaus ihan sattuu.. Odotan sitä ihanaa kaamosta! Se pimeys ja viileys on aivan taivaallisen ihanaa.

Vierailija
54/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se syksy alkamassa on. Ei tainnut tänään edes mennä helleraja rikki missään päin maata. Ei ainakaan ole uutisoitu että olisi.

Vierailija
55/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte ku lämpötila laskee alle 15 astetta niin HSL lyö kaikissa junissa paahtimet täysille. Se on ihan helvettiä talvella mennä junalla kun kaikkialla lämmöt täysillä..ei mitään järkeä ku ihmisillä on ulkovaatteet päällä. Oon antanut välissä viikoittain palautetta, eikä mitään vaikutusta. muutenkin kun jauhetaan energian säästämisestä niin sitte lämmitetään pakkasella junan vaunuja! Nii älyvapaata touhua.

Vierailija
56/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se syksy alkamassa on. Ei tainnut tänään edes mennä helleraja rikki missään päin maata. Ei ainakaan ole uutisoitu että olisi.

kyllä on uutisoitu:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010686072.html

Vierailija
57/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvi oli niin lämmin etten kertaakaan tarvinnut edes pitkähihaista paitaa. Usein oli hiki töihin mennessä. En tiedä, mitä pitää olla vialla, että joillain palelee. Ehkä kilpirauhasen vajaatoiminta tai vanhuus?

Vierailija
58/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin aiemmin liikaa asioita hoitaakseni. Ja nyt huimaa, lihakset jumissa, onneksi ei satu. On vaikea nauttia keleistä vaikka nättiä. Kävelyä yrittelen jos en nukahda.

Vierailija
59/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihapuut ovat jo varsin keltaisia.

Eivät ole. Vasta hallayöt muuttavat lehtipuiden värit.

Vierailija
60/86 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että saan laittaa toppatakin päälle, riittää jo tämä pätsi.