Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta

Vierailija
09.09.2024 |

"Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta

Väsyneet työntekijät hankkivat pääkaupunkiseudulla rauhoittavia lääkkeitä katukaupasta. Bentsoja kaipasi myös koliikkivauvan äiti."

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010674466.html

Tähän on tultu, kun rauhoittavia ei enää määrätä melkein ollenkaan :/ tosi kiva juttu...

Kommentit (379)

Vierailija
101/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä

Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle

Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille

Teillä ihmisillä ei oo mitään käryä 

Oikein käytettyinä bentsot ei huumaa tasan ketään.

Edelleen varsin hyvä lääke lyhytaikaiseen käyttöön.

Vierailija
102/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin SSRI-lääkitystä paniikkihäiriöön. Se kuulemma korjaa aivoissa radat kohdilleen, eikä ole Opamoxin tapaan vaan laastari. En aloittanut, kun yritän pärjäillä ilman lääkitystä, mutta jos noin asiaa lääkäreille "myydään", niin ei ihmekään ettei bentsoja enää saa.

Parhaimmillaan ssri-lääkkeet auttavat noin kymmenesosan siitä mitä bentsot, ja päälle tulee sivuoireita, joista toisista elinikäisiä. Suomessa on laissa kiellettyä voida hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutist bentsonipoille 😁

Vierailija
104/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä

Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle

Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille

Eivät anna huumaavaa tilaa jossa millään ei väliä, vaan rauhoittavat ja mahdollistavat toiminnan arjessa. Ei peruskäyttäjä hae mitään huumausta.

Saako noiden lääkkeiden vaikutuksen alaisena esim. ajaa autoa? 🤔

Saa jos käyttää kohtuudella.

Vierailija
105/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin SSRI-lääkitystä paniikkihäiriöön. Se kuulemma korjaa aivoissa radat kohdilleen, eikä ole Opamoxin tapaan vaan laastari. En aloittanut, kun yritän pärjäillä ilman lääkitystä, mutta jos noin asiaa lääkäreille "myydään", niin ei ihmekään ettei bentsoja enää saa.

Itsellä myös paha paniikkihäiriö kaiken muun päälle. En silti ymmärrä, miksi kaikki muut lääkkeet teilataan ihan suoralta kädeltä. Toki olen itse myös sitä mieltä, että rauhoittavat ovat aivan liian tiukassa valvonnassa ja tämä nykykäytäntö on täysin naurettava ja tosiaan ajaa ihmisiä vaan huonompaan ja tämä on jo vaarallista.

Mulla kuitenkin ainakin olo on ollut niin pahana, että olen nöyrtynyt kokeilemaan IHAN MITÄ TAHANSA kun en selkeästi ole itse osannut itseäni parantaa.

Ja tuolla joku sanoi, että koitti kerran keskusteluapua 10 vuotta sitten ja nyt ei halua sitäkään, pelkästään ne temestat.

Ymmärrän kyllä, että ne kokeilut voi olla turhia ja turhauttavia, mutta juuri niillä näytetään, että ne rauhoittavatkin tulee oikeaan tarpeeseen ja itseään hoidetaan myös muilla tavoin eikä laiteta kaikkea sen rauhoittavan varaan.

Ei mukaan huvittaisi käydä hoitsulla jauhamassa samoja juttuja kerta toisensa jälkeen, mielestäni se on turhaa, mutta ne keskustelut todistaa juurikin sen, että teen itse ihan hitosti terveyteni eteen enkä ole vaan bentsoja vaatimassa. Mulla on kokemusta liudasta muitakin lääkkeitä, ja osaan kohdaltani kertoa kuinka ne ovat toimineet.

Jos suoralta kädeltä kieltäydytään kaikesta muusta, niin tottakai lääkäri saa kuvan hoitovastaisuudesta ja että on pelkkien bentsojen perässä.

Toivottavasti kaikki saadaan tarvitsemaamme apua.

Vierailija
106/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutist bentsonipoille 😁

Todellinen tragedia on ettei tyhmyyteen ole kehitetty lääkettä ja sen takia sinun kohtalosi on jäädä umpihölmöksi trolliksi naputtelemaan huonoa suomea ja hymiöitä.

Vierailija
107/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä, että jos työelämää ei kestä ilman bentsoja, niin pitäisi korjata työelämää.

Vierailija
108/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille tiedoksi jotka vaahtoavat pöllyjuttujaan: ei monia muitakaan sairaustiloja hoideta kunnolla. Kilpirauhasen vajaatoiminnan Käypä hoito-suositusta muutettiin jokin aika sitten ja nyt otetaan julkisella usein vain TSH-koe aiemman TSH ja T4V-koepaketin sijaan. Lääkärit tuijottavat lääkinnässä viitteitä ja muuttavat täysin toimivia lääkityksiä viitearvojen vuoksi.

Suomessa siis kiinnostaa enemmän se miltä jokin asia näyttää paperilla kuin miten lääkitys toimii potilaalla. Jos potilas voi hyvin, syö viitteiden mukaan lääkettä "väärin" ja on toimintakykyinen käyden mm. töissä ja harrastaen on se tämän tulkinnan mukaan huonompi kuin se, että potilas on lääkitty viitearvoihin mahtuvaksi, on työkyvytön tai alentuneesti työkykyinen, pahoinvoiva ja kokee elämänlaatunsa huonoksi.

Joiltain on myös lääkäri potilasta näkemättä lopettanut vuosikausia toimineen lääkityksen sairauteen x, koska lääkäri on omaa mielivaltaansa käyttäen näin kokenut parhaaksi. Suomessa lääkäreillä ja Lääkäriliitolla on aivan liikaa valtaa ja vielä enemmän lääketehtailla joilta tulee rahoitus. Sitten ei hoideta sairauksia joita on olemassa ja keksitään uusia tilalle joita ei ollut ennen olemassakaan.

Vierailija
109/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille tiedoksi jotka vaahtoavat pöllyjuttujaan: ei monia muitakaan sairaustiloja hoideta kunnolla. Kilpirauhasen vajaatoiminnan Käypä hoito-suositusta muutettiin jokin aika sitten ja nyt otetaan julkisella usein vain TSH-koe aiemman TSH ja T4V-koepaketin sijaan. Lääkärit tuijottavat lääkinnässä viitteitä ja muuttavat täysin toimivia lääkityksiä viitearvojen vuoksi.

Suomessa siis kiinnostaa enemmän se miltä jokin asia näyttää paperilla kuin miten lääkitys toimii potilaalla. Jos potilas voi hyvin, syö viitteiden mukaan lääkettä "väärin" ja on toimintakykyinen käyden mm. töissä ja harrastaen on se tämän tulkinnan mukaan huonompi kuin se, että potilas on lääkitty viitearvoihin mahtuvaksi, on työkyvytön tai alentuneesti työkykyinen, pahoinvoiva ja kokee elämänlaatunsa huonoksi.

Joiltain on myös lääkäri potilasta näkemättä lopettanut vuosikausia toimineen lääkityksen sairauteen x, koska lääkäri on omaa mielivaltaans

Lääkärit toimivat valvovien viranomaisten ohjauksessa. Sieltä tulee heille koko ajan jotain määräyksiä ja ohjeita. 

Vierailija
110/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä, että jos työelämää ei kestä ilman bentsoja, niin pitäisi korjata työelämää.

Ei se yksin siitä kiinni ole vaan kokonaiskuormituksesta. Työelämää taas ei voida enää korjata, globalisti on tuhonnut ne peruuttamattomasti. Saadaan olla kiitollisia siitä, että ylipäätään vielä löytyy töitä suomalaiselle.

Vierailija
111/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joiltain on myös lääkäri potilasta näkemättä lopettanut vuosikausia toimineen lääkityksen sairauteen x, koska lääkäri on omaa mielivaltaans

Terkkarin lääkäri lopetti hyvin toimivan unilääkkeen ja määräsi SSRI-tabletteja ystävälleni. Ihan siis näkemättä häntä lainkaan. Lääkäri joka oli määrännyt ne oli jäänyt eläkkeelle. Hän käytti puolikkaan tai neljäsosan tabletista pari kertaa kuukaudessa. 

Meni sitten yksityiselle erikoislääkärille ja sai reseptinsä. Kalliiksi tuli kun rahaa paloi. Mikä kurjinta niin nyt ei ole sitten hoitavaa lääkäriä, kun ei luota lääkäriin jolta ei lääkettä tippunut.

Vierailija
112/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Julkiset kulkuvälineet on yksi pahimpia ahdistuksen aiheuttajia. Vihreiltä mennyt ohi."

Taitaa olla kuitenkin syy siellä omien korvien välissä, ei muissa ihmisissä eikä kulkuvälineissä. Jos koittaisi etsiä syytä sieltä omien korvien välistä, saattaisi ongelma alkaa ratkeamaan ja syistähän saattaa päästä eroon ilman lääkkeitäkin. Jos vieraiden ihmisten seura ahdistaa tai pelottaa, yleensä siinä asiassa kannattaa mennä pelkoa päin. Huomaa, ettei siihenkään kuole. 

Onhan se aivosyöpäkin omien korvien välissä. Siellä se on, mutta ei se toivomalla poistu. Ihmisten seuraan olen koittanut kohta 40 vuotta totutella. Pelon kohtaaminen ei ole auttanut asiaa. Nykyisin käytän hallitusti bentsoja lääkärin määräyksen mukaan. Jos ne lopetettaisiin, niin romahtaisin nopeasti täysin työkyvyttömäksi. Siinä olet toki oikeassa, ettei ahdistukseen kuole. Mutta ei sen kanssa voi normaalia elämää elää.

Vierailija
113/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutist bentsonipoille 😁

Todellinen tragedia on ettei tyhmyyteen ole kehitetty lääkettä ja sen takia sinun kohtalosi on jäädä umpihölmöksi trolliksi naputtelemaan huonoa suomea ja hymiöitä.

Nitkuttaako? Käy ostamassa pari listaa ksaloleja jos helpottaisi.

Vierailija
114/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät anna huumaavaa tilaa jossa millään ei väliä, vaan rauhoittavat ja mahdollistavat toiminnan arjessa. Ei peruskäyttäjä hae mitään huumausta.

1-2 lasillisesta viiniä saa miedomman päihtymystilan kuin kokonaisesta viinapullosta. Se on silti päihtymystila.

Joka tapauksessa "huumaavia" lääkkeitä tarvitaan ihan lääkkeinä. Esim leikkaukseen menijät yms. Jos ei itse tarvitse niitä, niin miten voi kieltää ne sellaisilta jotka tarvitsee. Itse voi olla syömättä päiväkausia, en silti ihmettele miten ihmiset tarvitsee ruokaa. 

115/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsodiatsepiinien kanssa tulee olla todella varovainen. Fyysinen riippuvuus saattaa kehittyä jo muutamassa viikossa, vaikka lääkettä käyttäisi virallisen ohjeen mukaisella annostuksella. Jordan Petersonin tapaus on varoittava esimerkki. Vaikea-asteisesta riippuvuudesta toipuminen voi olla painajaismaista kärsimystä ja kestää vuosia. Kaikki kuulemma eivät edes toivu.

En itse ole koskaan käyttänyt bentsodiatsepiineja. Asiantuntija- ja kokemustietoa aiheesta on saatavilla helposti netistä.

Vierailija
116/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutist bentsonipoille 😁

Miksi kehoitat ostamaan ehkä laadultaan epätasaisinta ja pahimmillaan hyvin vaarallista tuotetta? 

Vierailija
117/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutist bentsonipoille 😁

Määrittele "nipo"?

En ole tämän kirjoittaja, mutta kyllä mulla niitä on kaapissa kohtausten ja unettomuuden varalta eikä ne mua siellä "nitkuta" sen enempää kun ne alkoholitkaan ja kummatkin saa olla aina pitkän aikaa koskematta. Varmaan vaikea uskoa, että kaikki ei nisteile ja käyttö ole pakonomaista?

Oletan että et itse käytä sitten yhtään mitään lääkkeitä ja olet kaikilta osin terve ja toimiva ilman mitään apuja?

Miksi et tuomitse vaikka niitä spurguja, jotka vetää itsensä deliriumiin ja sit käyvät osastolla sitä diapamia imemässä ja pihalle päästyään uusiks?

Mun tajuntaan ei mene, että niitä saadaan alkoholin vieroitusoireisiin, mutta tavallinen ihminen joka ei pärjää paniikkikohtausten ja ahdistuneisuuden kanssa ei saa millään, vaan laitetaan testinukekai joillekin antipsykooteille tai ssrille jotka ehkä toimii, tai sitten ei joskus kuukausien päästä.

Rapajuopolle sit määrätään niihin "nitkuihin" ihan liukuhihnalta.

Meneekö oikein?

Vierailija
118/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te saatana vieköön osaa ilman nappeja käsitellä enää elämää? Ei jumalauta. Jo on mennyt porukka henkisesti heikoksi.

Ei niitä sulle tyrkytetä, ole rauhassa vaan.

Vierailija
119/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on edelleen resepti opamoxiin. Työterveyslääkäri uusi reseptin kun edellinen olisi psykiatrin kirjoittama. Tosin en käytä sitä päivittäin vain vaan tarvittaessa.

Kerrankin joku sanoo sen, mutta kun niitä ei saa kuin katukaupasta..

Vierailija
120/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joiltain on myös lääkäri potilasta näkemättä lopettanut vuosikausia toimineen lääkityksen

Tuo kilpirauhasen vajaatoiminnan uusi Käypä hoito-suositus perustuu lähinnä mutuun, ei tieteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi