Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta

Vierailija
09.09.2024 |

"Poliisi: Ahdistuneet työntekijät hankkivat nyt bentsoja katukaupasta

Väsyneet työntekijät hankkivat pääkaupunkiseudulla rauhoittavia lääkkeitä katukaupasta. Bentsoja kaipasi myös koliikkivauvan äiti."

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010674466.html

Tähän on tultu, kun rauhoittavia ei enää määrätä melkein ollenkaan :/ tosi kiva juttu...

Kommentit (379)

Vierailija
61/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleen resepti opamoxiin. Työterveyslääkäri uusi reseptin kun edellinen olisi psykiatrin kirjoittama. Tosin en käytä sitä päivittäin vain vaan tarvittaessa.

Vierailija
62/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä

Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle

Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille

Teillä ihmisillä ei oo mitään käryä 

Miksi päihteet, miksi ei taide ja kulttuuri? Arjesta pääsee irti nopeasti ja helposti taiteen sekä kulttuurin avulla. Halvempaa kuin viina ja huumeet. Ei tule krapulaa. Ei mene terveys. Mutta kun kulttuuri on pahasta ja siitä pitäisi leikata, päihteet ei? 

Kulttuurialan ihmiset ne vasta ryynikänneissä

No suurin osa varmasti ei. Ne ketä narkkaa tai vetää viinaa kaksin käsin, ei kyllä yleensä pitkään tee niitä töitä. Harvinaista, että pysyisi koko työikäänsä työkykyisenä sen enempää kuin muillakaan aloilla. Onhan musiikkialalla sellainen buumi, että ne nykyään käyttää enemmän huumeita, mutta onko samat tyypit vielä kehissä 20 + vuoden päästä, jos ei osaa lopettaa? Tuskinpa. 

Tulee vissiin järkytyksenä, mutta myös moni lääkäri käyttää bentsoja ja tai opiaatteja selviytyäkseen töistään.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on kunniakas vaihtoehto oravanpyörälle. Työttömänä on aikaa kasvatella vaikka kannabista ajan ratoksi.

Moni kyllä pääsisi päihdeongelmistaan, jos vaan jäisi työttömäksi. Työttömänä olisi sitten aikaa hoitaa ne päihdeongelmat ja elämää kuntoon. Muuten se päättyy työkyvyn menetyksiin ja tulee vaan pahempi jysäys, jos sairaana tekee töitä. Voihan sitä työskennellä itsensä hengiltä rahan takia, ei kai siinä... Minusta työttömyys ei ole paha asia, jos ihminen silloin pelastaa itsensä ja hoitaa elämänsä kuntoon. Se tulee yhteiskunnalle halvemmaksi, ettei ihminen ole lääke- tai huumekoukussa 5 vuoden päästä. Ei työttömyys ole mikään häpeä, jos jää työttömäksi esim. terveydellisistä syistä hoitaakseen itsensä kuntoon. Jokaisella on oikeus terveyteen ja terveyden pitäisi olla työtä tärkeämpi. Muuten voi käydä niin, että aikansa on työtä, mutta sitten on loppuelämänsä joku deegu tai jopa invalidi eikä enää voi tehdä mitään, ei sitä rahaakaan. 

Vierailija
64/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kommentoijista ei nyt ymmärrä oikeista ongelmista hölkäsen pöläystä. Jos ollaan jo tilanteessa missä bentsoja tarvitaan niin ei siinä vaiheessa mikään lämmin maito tai kävelylenkki tai mikään muukaan kotikonsti enää auta.

Itse kävelen ahkerasti joten tiedän kävelyn hyödyt mutta nyt puhutaan ihan eri mittasuhteen ongelmista.

Nimenomaan näin. Itselläni Opamox käytössä tarvittaessa ahdistukseen. Olen meditoinut 20 vuotta ja autottomana kävelen joka paikkaan.

Esimerkiksi täydessä lentokoneessa ei voi ruvata joogaamaan lattialla tai ravaamaan 2 tuntia putkeen ees taas koneen käytävällä. Lentokentällä et voi jäädä meditoimaan siihen turvatarkastukseen tai lähteä reippailemaan siitä karkuun, tulee vartijat perässä.

Vierailija
65/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te saatana vieköön osaa ilman nappeja käsitellä enää elämää? Ei jumalauta. Jo on mennyt porukka henkisesti heikoksi.

Joo, haluaisin osoittaa virallisen valitukseni vanhemmilleni, jotka pahoinpitelivät aivoni pilalle. En osannut 5-vuotiaana käsitellä elämää oikein, joten aivot menivät kieroon. Sori siitä.

Voiko 40 vuoden yrittämisen ja terapian jälkeen jo sanoa, että aivovamma on pysyvä vai pitääkö yrittää vielä sinnikkäämmin käsitellä elämää? Mitä suosittelisit, siis ongelmaani erikoistuneiden lääkärien ohella?

Vierailija
66/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja raha on työkykyä tärkeämpää ?????????

Työkyvyn voi menettää, muistakaa. Kun huolehtii työkyvystään, on sitten työtäkin. En oikein käsitä yhtälöä, jossa 

ihminen tuhoaa työkykyään, jotta jaksaisi työpaikalla? Jos menee työkyky, menee samalla työpaikat ja varmasti joutuu 

Kelan etuuksille. 

Vierailija
67/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut bentsoja setämies syndrooman poistoon. Ellei setämiesmäisyyteni poistu lääkkeillä niin seuraava hoitomuoto on ruoskinta.

Vierailija
68/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas yhteiskunta tuottaa sairaita yksilöitä.

Vierailija
69/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattas enemmän miettiä että mistä se johtuu että ihmiset voi niin huonosti että ne haluaa vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä

Noi pillerit antaa huumaavan tilan missä millään ei ole mitään väliä, se on huolestuttava asia jos ihmiset ajautuu sille tielle

Mä tiedän näitä myyjiä muutaman, ne ei myy niitä narkeille vaan nimenomaan ihan normaaleille ihmisille

Eivät anna huumaavaa tilaa jossa millään ei väliä, vaan rauhoittavat ja mahdollistavat toiminnan arjessa. Ei peruskäyttäjä hae mitään huumausta.

1-2 lasillisesta viiniä saa miedomman päihtymystilan kuin kokonaisesta viinapullosta. Se on silti päihtymystila.

Tuo on viisastelua.595

Vierailija
70/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että kulttuuriharrastus poistaa ahdistusta.   Sellainen hyvä kerhon tai yhteisön tapainen kyllä, jossa pääsee ihmisten ilmoille ja saa olla osa mukavaa porukkaa.   Ongelma on ehkä se että mielenterveyden ongelmista kärsivät eivät välttämättä jaksa olla mukavia toisilleen ja pitäisi olla sellainen porukka jossa vahvemmat tukevat heikkoa.

Lääkkeiden kehityskin on kai sitten mennyt perseelleen - vanhoissa jenkkifilmeissä napattiin jo 50-luvulla valiumia turruttaakseen henkistä tuskaa ja tuskin ne uudet "odota pari vuotta vaikutusta sivuoireineen" -lääkkeet ovat parempia ja sitten todetaan 2:n vuoden päästä että lääkkeet olivatkin vaarallisia ja aiheuttavat aivohalvauksen tai suonitukoksen, tai jotain.

Vanhat lääkkeet (Valium jne) olivat tavallaan laillistettua huumetta, nythän sitä saa ADHD-lääkkeenä ja sen vuoksi kaikki ovat nyt ADHD, paitsi ahdistuneet introvertit.

Entiseen hyvään aikaan Cokiksessakin oli kokaiinia ja apteekista sai särkyihin morfiinia.

Kyllähän noilla jaksaa paina, vaikka olisi millaiset traumat ja kykkielämä niskassa.

Vierailija
71/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma bentsolääkitykseni tullaan lopettamaan piakkoin. En vedä bentsoja saadakseni pään sekaisin vaan suoriutuakseni paniikkihäiriön tuomista vaikeuksista.

Yhden Opamoxin avulla päivässä,pystyn käymään kaupassa, hoitelemaan asioita jossain virastoissa..pystyn nukkumaan, yleensäkin toimimaan kuten normaalit ihmiset.

Ja nyt se kysymys joka on "vaarallinen": miten niitä bentsoja ostetaan "kadulta"? Varmasti aion tulla niitä ostamaan pimeästi, että pysyn toimintakuntoisena.

Eikö sulla tosiaan ole muita keinoja ahdistuksen hallintaan?! Tsiisus. 

Käyn tk-psykologilla terapiassa, hengitysharjoituksissa, mielikuvaharjoituksissa, Ketipinoriakin olen kokeillut psyk

Eipä kovaan ahdistukseen auta lämmin maito. Jos auttaisi, ei kai meillä olisi nykyistä kriisitilannetta mielenterveyshoidoissa.

Vierailija
72/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että kulttuuriharrastus poistaa ahdistusta.   Sellainen hyvä kerhon tai yhteisön tapainen kyllä, jossa pääsee ihmisten ilmoille ja saa olla osa mukavaa porukkaa.   Ongelma on ehkä se että mielenterveyden ongelmista kärsivät eivät välttämättä jaksa olla mukavia toisilleen ja pitäisi olla sellainen porukka jossa vahvemmat tukevat heikkoa.

Lääkkeiden kehityskin on kai sitten mennyt perseelleen - vanhoissa jenkkifilmeissä napattiin jo 50-luvulla valiumia turruttaakseen henkistä tuskaa ja tuskin ne uudet "odota pari vuotta vaikutusta sivuoireineen" -lääkkeet ovat parempia ja sitten todetaan 2:n vuoden päästä että lääkkeet olivatkin vaarallisia ja aiheuttavat aivohalvauksen tai suonitukoksen, tai jotain.

Vanhat lääkkeet (Valium jne) olivat tavallaan laillistettua huumetta, nythän sitä saa ADHD-lääkkeenä ja sen vuoksi kaikki ovat nyt ADHD, paitsi ahdistu

Päänsärkylääkkeissä oli amfetamiinia. Niillä napeilla rakennettiin Suomen hyvinvointiyhteiskunta.

Vierailija
73/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo numero 38/71.

Unohdin mainita viiltelyn, sitä yritän myös käyttää ahdistuksen hallintaan.

Nyt hemoglobiini on mennyt niin huonoksi, etten uskalla jatkaa toistaiseksi.

Mutta ehkäpä, sinulla, Tsiisustelija, olisi antaa minulle neuvoja, etten ottaisi sitä yhtä Opamoxia päivässä?

Vierailija
74/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että artikkelissa ei sivuttu ap:n mainitsemaa asiaa, että bentsodiapiineja ei enää saa. Minultakin lopetettiin bentsolääkitys, vaikka käytin ohjeen mukaisesti ahdistukseen. Tilalle tarjottiin psykiatrisen sairaanhoitajan keskusteluapua. Ei kiinnostanut. Nyt sitten käytän miehen Panacodia tai muita opiaatteja. Bentsot ovat muuten huomattavasti turvallisempia kuin opiaatit.

käsittämätöntä miksi lopetettiin bentsolääkitys?

Koska hoitoni oli vanhentunutta lääkärin mukaan. Nykyään ei kuulemma enää lääkitä ahdistusta vuosikausia rauhoittavilla. Olin käyttänyt Temestaa n. 10 vuoden ajan ahdistukseen täysin ohjeiden mukaan. Antoi lähetteen psykiatriselle sairaanhoitajalle, vaikka sanoin, että olen jo kertaalleen käynyt kymmenisen vuotta sitten, enk

Olen kyllä käynyt lääkärin vastaanotolla eli lääkäri ei ole vain uusinut reseptejä. Olisin ehkä voinut tuota keskusteluapua kokeilla, jos lääkitys olisi pidetty rinnalla ja katsottu, miten ahdistus alkaa helpottaa. Mutta tämä ei ollut optio, joten en ottanut keskusteluapua vastaan. Sanotaan vielä, että kokemukset edellisestä keskustelualusta olivat äärimmäisen huonot. No kylläpä nuo opiaatitkin auttavat ahdistukseen.

Vierailija
75/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsojen saatavuus on huono vain mammoille jotka käyvät pummimassa niitä salkkarisyndroomaan ilman muuta syytä kuin että kaverillakin on. Sitten tänne postaillaan että niitä ei enää kirjoiteta.

Vierailija
76/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on käryä tuosta narkkimaailmastasi, kaikkihan siitä on kuullut mitä se meno on. Ihan turha kuitenkaan väittää että kaikki bentsodiatsepiineja käyttävät normaalit työssäkäyvät ihmiset haluavat "vetää päänsä sekasin kokoajan pillereillä"

Vierailija
77/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi päihteet, miksi ei taide ja kulttuuri? Arjesta pääsee irti nopeasti ja helposti taiteen sekä kulttuurin avulla. Halvempaa kuin viina ja huumeet. Ei tule krapulaa. Ei mene terveys. Mutta kun kulttuuri on pahasta ja siitä pitäisi leikata, päihteet ei? 

Ootpas nyt kyllä ihan kujalla. Hitostako sä tiedät muiden taiteiden tai kulttuurin kulutuksesta?

Tästä nyt puuttuu vaan se että "käy lenkillä, syö terveellisesti ja nuku hyvin, pidä huolta vuorokausirytmistä" jne jne itsestään selvyydet.

Kyllä mä ainakin luen, tajuan politiikkaa ja kulttuuria, liikun säännöllisesti ja olen koettanut ja etsin edelleen aina uusia tapoja itseäni hoitaa. Musiikki ja liikunta pitää mua pystyssä ja tukee elämää, mutta ei ne siitä laadukasta ja oireetonta tee.

Mulla on silti mm paniikkihäiriö, ahdistuneisuus ja masentuneisuus vaikea-asteisen tasolla.

Haluaisin vaan edes pärjätä, en mä mitään onnea saati euforiaa ole vailla.

Mulla on tähän miedoin mahdollinen rauhoittava miedoimmalla mahdollisella annostuksella. Ja se ei todellakaan aina riitä. Osaan pitää ihan itse välipäivät jne ja vahtia, ettei ala menemään liikaa. Mäkin olen joutunut hätätilanteita varten ostamaan kadulta sitä, mitä sieltä sattuu saamaan. Itseäkin huolestuttaa joka kerta mitäköhän nää sisältää, muttakun ei edes sille yhdelle ylimääräiselle 15 mg opamoxille anneta lupaa vaikka olis vetämässä itseään ovenkahvaan ahdistuksen takia.

Tuo nyt on ihan todistettu, että nää tiukentuneet natttzimaiset käytännöt toimivien lääkkeiden määräämisessä ajaa ihmisiä katukauppaan ja kuolematkin lisääntyy.

Toi mitä viimeksi ostin on vielä monta kertaa omaa lääkettä vahvempaa, mutta eipä ole vaihtoehtoja jos meinaan elossa  pysyä ja jotenkin olla toimintakykyinen.

Ja tosiaan en sillä päihdy tai ole jäänyt koukkuun. Olen tainnut viimeisen kuukauden aikana ottaa kaksi kertaa ihan vaan sen takia, että saan nukuttua.

Vierailija
78/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan bensa aika kallista mutta ostetaanko sitä kanisterilla joltain katumyyjältä jotta pääsee töihin? 

Vierailija
79/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että artikkelissa ei sivuttu ap:n mainitsemaa asiaa, että bentsodiapiineja ei enää saa. Minultakin lopetettiin bentsolääkitys, vaikka käytin ohjeen mukaisesti ahdistukseen. Tilalle tarjottiin psykiatrisen sairaanhoitajan keskusteluapua. Ei kiinnostanut. Nyt sitten käytän miehen Panacodia tai muita opiaatteja. Bentsot ovat muuten huomattavasti turvallisempia kuin opiaatit.

Mitä niitä ongelmia hoitamaan kuntoon kun voi aina käyttää huumeita.

Minulla ei ole ongelmia, vaan traumoja. 

Vierailija
80/379 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te saatana vieköön osaa ilman nappeja käsitellä enää elämää? Ei jumalauta. Jo on mennyt porukka henkisesti heikoksi.

Ei. Ei me kaikki tosiaan osata ja kyetä. Lääketieteen tehtävä on helpottaa ihmisten kärsimystä ja auttaa.

Toinen vaihtoehto on myös lopettaa se elämä ja surullisen usein siihen ajaudutaankin kun apua ei saa vaikka kuinka yrittää.