Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä piilovittuilee. Mikä juttu?

Vierailija
09.09.2024 |

Jäänyt edellisestä suhteestani vaivaamaan mieltä tällainen asia. Sinänsä asia on jo ratkennut, koska lopetin suhteen. Mutta haluaisin jälkikäteen kuitenkin tietää mistä tuossa mahtoi olla kyse.

Eli mies, jonka kanssa seurustelin joitakin kuukausia harrasti välillä sellaista, että hän ikäänkuin piilovittuili minulle. Tai vitsinä heitti vittuilevia kommentteja. Kun en nauranut niille vaan kysyin suoraan, että miksi kommentoit minulle noin ikävästi, niin hän oli ihan hölmistynyt ja sanoi, että sehän on huumoria ja hän aina puhuu ihmisille niin, ei tarkoita loukata vaan hänen ystäväpiirissään on tapana vitsinä vittuilla ystävilleen. Hänen mielestä minä olin ankea kun en nauranut mukana vaan kuivasti vaadin tilille ikävästä puheesta. En ollut ns. äijä. Vähän hankala selittää, toivottavasti joku tunnistaa ilmiön mitä yritin tässä kuvata. 

Mikä siis voi selittää sen, että mies tuolla tavalla huumorin varjolla tai mielestään vitsinä heittää vittuilevia kommentteja naisystävälleen? Ja onko tämä jotenkin tavallista? Olemme noin 35-vuotiaita ja omassa ystäväpiirissäni ei tällaista kyllä ole koskaan ollut.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole oikeasti huumorintajusta tai huumorista kyse. Kyllä se pohjimmiltaan ihan tahallista dissaamista on, tarkoitus alentaa toista.

Mutta miksi joku haluaisi tehdä omalle rakkaalleen / omalle puolisolleen noin? Ap

Se on testi, että miten paljon annat alistaa itseäsi.

Niin, samat tyypit, jotka ovat oppineet jo päiväkoti-iässä pätemään ilkeilyllä, jatkavat oppimallansa tiellä läpi elämänsä. Tällöin ei tarvitse ottaa mistään tilanteesta vastuuta tai yhtään miettiä, miltä toisesta tuntuu tai mitä suustaan päästää. Kaikki suusta tulevat sammakot, kun voidaan kuitata rähähtävällä naurulla huumoriksi.

Vierailija
62/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lyhytaikaisessa suhteessa tuollaisen kanssa. Aloitti piilovittuilun parin kk kuluttua. Osoittautui olevan narsistipsykopaatti. Narsistit ja muut mulkut harrastavat tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiluvittuilu on oikeasti kamalaa. Siinä sanotaan se asia mitä oikeasti tarkoittavat. Ei ole edes mitään piilovittuilua olemassa, vain vittuilua. Ilkeät ihmiset harrastavat tuota.

Vierailija
64/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lyhytaikaisessa suhteessa tuollaisen kanssa. Aloitti piilovittuilun parin kk kuluttua. Osoittautui olevan narsistipsykopaatti. Narsistit ja muut mulkut harrastavat tuollaista.

Really?!

Vierailija
65/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen vittuiluhuumori on Itä-Savossa erittäin yleistä.

Tyyliin tyyppi ostaa limpparin ja kassa kysyy, että avaanko pullonaukaisijalla pullon? Ostaja vastaa, että no kai se nyt pitää avata, jos juoda meinaa.

Nainen kertoo, että osti häämekon. Kaverit tuumaavat, että ei passaa lihota yhtään, että mahtuu siihen hääpäivänä.

Raskaana oleva vaimo kulkee ovesta sisään. Mies tuumaa, että kohta pitää varmaan ottaa noi ovenkarmit irti, että mahdut sisälle.

Mies ajaa harventuneet hiuksensa pois ja on kalju. Vaimo kertoo vieraille, että mies yritti kasvattaa tukkaa, mutta se varisee sitä mukaa pois kun se kasvaa, joten piti ajaa kaikki pois.

Itä-Savossa aivan siis normaali, humoristinen kanssakäyminen, ulkopuolisin korvin vidduilua.

T: Itä-Savossa kasvanut (ja ei, en tykkää tästä huumorimuodosta)

Vierailija
66/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyliin tyyppi ostaa limpparin ja kassa kysyy, että avaanko pullonaukaisijalla pullon? Ostaja vastaa, että no kai se nyt pitää avata, jos juoda meinaa.

Nainen kertoo, että osti häämekon. Kaverit tuumaavat, että ei passaa lihota yhtään, että mahtuu siihen hääpäivänä.

Raskaana oleva vaimo kulkee ovesta sisään. Mies tuumaa, että kohta pitää varmaan ottaa noi ovenkarmit irti, että mahdut sisälle.

Mies ajaa harventuneet hiuksensa pois ja on kalju. Vaimo kertoo vieraille, että mies yritti kasvattaa tukkaa, mutta se varisee sitä mukaa pois kun se kasvaa, joten piti ajaa kaikki pois.

Itä-Savossa aivan siis normaali, humoristinen kanssakäyminen, ulkopuolisin korvin vidduilua.

Se mitä tuo seurustelukumppanini harrasti oli kyllä enemmän suoraa vittuilua. Osa noista esimerkeistäsi on ihan hyväntahtoista, ei niinkään vittuilua. Ap

Vierailija
67/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman esimerkkiä on aika mahdoton tietää, että onko ap:llä rajat niin tiukalla, että vaatii superkorrektiutta kanssaihmisiltä. Vai onko ihan normaali huumorintaju, ja mies oikeasti törppö.

Vierailija
68/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole oikeasti huumorintajusta tai huumorista kyse. Kyllä se pohjimmiltaan ihan tahallista dissaamista on, tarkoitus alentaa toista.

Mutta miksi joku haluaisi tehdä omalle rakkaalleen / omalle puolisolleen noin? Ap

Se on testi, että miten paljon annat alistaa itseäsi.

No en antanut yhtään alistaa itseäni. Mutta sitten olinkin miehen mielestä nuiva ja kuiva ja ankea nillittäjä, enkä ollenkaan hauska äijä. (En tosin ikinä sitäkään tajunnut, että miksi hän toivoi naisen olevan kuin hauska äijä). Ylipäätään en voi sietää mitään testaamista ihmissuhteissa, vaan puutun siihen heti. No, ehkä sitten olen nuiva ja kuiva, mutta ylpeä siitä. Ap

Vierailija
69/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisia on aika paljon. Tekeytyvät huumorimiehiksi, mutta rivien välistä paistaa kenkkuilu. Vastuu jää siis kuulijalle, loukkaantuko. 

Vierailija
70/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä tuo seurusteluk

Kyllähän tuollaisten kommenttien ymmärtäminen vaatii jo paljon huumorintajua. Sanopa savolaiselle samalla tyylillä, niin johon suuttuvat vaikka eliniäksi. 

Vierailija
71/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman esimerkkiä on aika mahdoton tietää, että onko ap:llä rajat niin tiukalla, että vaatii superkorrektiutta kanssaihmisiltä. Vai onko ihan normaali huumorintaju, ja mies oikeasti törppö.

Vaadin kyllä korrektia ja sivistynyttä käytöstä kanssaihmisiä kohtaan. Mutta toisaalta ymmärrän hyvinkin mustaa huumoria. Kaikenlainen vittuilu vain on sellaista, mille olen todella allerginen. Toisaalta olen jo elänyt noin 35 vuotta enkä ole saanut osakseni mitään vastaavaa kuin siltä mieheltä eli kyllä se oli ihan eri luokan vittuilua kuin mihin olen tottunut omissa tuttavapiireissäni. Hänellä toisaalta oli aika erilainen tausta kuin minulla. Ap

Vierailija
72/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu? No juttu on se, että mies käyttäytyi törpösti ja on luonteeltaan ikävä. Ei siinä sen kummenpaa.

Vierailija
73/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi erosit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme