Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä piilovittuilee. Mikä juttu?

Vierailija
09.09.2024 |

Jäänyt edellisestä suhteestani vaivaamaan mieltä tällainen asia. Sinänsä asia on jo ratkennut, koska lopetin suhteen. Mutta haluaisin jälkikäteen kuitenkin tietää mistä tuossa mahtoi olla kyse.

Eli mies, jonka kanssa seurustelin joitakin kuukausia harrasti välillä sellaista, että hän ikäänkuin piilovittuili minulle. Tai vitsinä heitti vittuilevia kommentteja. Kun en nauranut niille vaan kysyin suoraan, että miksi kommentoit minulle noin ikävästi, niin hän oli ihan hölmistynyt ja sanoi, että sehän on huumoria ja hän aina puhuu ihmisille niin, ei tarkoita loukata vaan hänen ystäväpiirissään on tapana vitsinä vittuilla ystävilleen. Hänen mielestä minä olin ankea kun en nauranut mukana vaan kuivasti vaadin tilille ikävästä puheesta. En ollut ns. äijä. Vähän hankala selittää, toivottavasti joku tunnistaa ilmiön mitä yritin tässä kuvata. 

Mikä siis voi selittää sen, että mies tuolla tavalla huumorin varjolla tai mielestään vitsinä heittää vittuilevia kommentteja naisystävälleen? Ja onko tämä jotenkin tavallista? Olemme noin 35-vuotiaita ja omassa ystäväpiirissäni ei tällaista kyllä ole koskaan ollut.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
42/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilu on realismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole oikeasti huumorintajusta tai huumorista kyse. Kyllä se pohjimmiltaan ihan tahallista dissaamista on, tarkoitus alentaa toista.

Mutta miksi joku haluaisi tehdä omalle rakkaalleen / omalle puolisolleen noin? Ap

Paljonko olet lihonut siitä kun tapasitte?

Ja näin halusit tehdä juuri vittuilukommentin tänne. Katso ensin omaan peiliin. 

Ap:n ex-mies siellä vaan hauskuuttaa.

Vierailija
44/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana varmaan oli teidän erilainen huumorintaju (tai -tajuttomuus).

Tämä, siis että teidän huumorintajut eivät nyt vaan kohdanneet. Ei olisi ikinä muuttunut tai korjaantunut, hyvä että olette ex-pari. Siis hyvä kummallekkin osapuolelle.

Ei sellaisessa ole kyse mistään huumorista, vaan mies haluaa nolata ja arvostella toista muka huumorin välityksellä. 

Ei välttämättä. Siis voi olla, mutta ei välttämättä. Ja tässä olennaista on se, miten se toinen sen tuntee. Jos tuntee niin kuin sinä tuossa kirjoitit, sitten mies on väärä sinulle. Mutta ei ehkö jollekulle toiselle.

Vierailija
45/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tulee myös vituillanaiselleen, eikä vain ymmärtää heidän heikkoutta. Eikä siihen aina sisälly pahantahtoisuutta toista kohtaan, vaan halu etsiä uusia näkökulmia hyväntuulisella naljailulla. Kielenkäytön pointtina on vaikuttaa ihmiseen. 

Oikeasti puhuminen tarkoittaa, että miehen pitää kuunnella naista. Ja tässä piilee oleellisin sääntö, kun nainen puhuu pitää myötäillä. Suuri loukkaus on esittää ratkaisuehdotus.

Vierailija
46/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tulee myös vituillanaiselleen, eikä vain ymmärtää heidän heikkoutta. Eikä siihen aina sisälly pahantahtoisuutta toista kohtaan, vaan halu etsiä uusia näkökulmia hyväntuulisella naljailulla. Kielenkäytön pointtina on vaikuttaa ihmiseen. 

Oikeasti puhuminen tarkoittaa, että miehen pitää kuunnella naista. Ja tässä piilee oleellisin sääntö, kun nainen puhuu pitää myötäillä. Suuri loukkaus on esittää ratkaisuehdotus.

Moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.

Vierailija
47/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, siis että teidän huumorintajut eivät nyt vaan kohdanneet. Ei olisi ikinä muuttunut tai korjaantunut, hyvä että olette ex-pari. Siis hyvä kummallekkin osapuolelle.

Ihan vain uteliaisuudesta kysyn onko monellakin naisella sitten sellainen huumorintaju, että naurattaa aina kun oma mies vittuilee sille omalle naiselleen samoin kuin muille äijille vittuilee? Hankala uskoa. Ap

Osaan vetää rajani. Kun tuntee itsensä vikoineen ja puutteineen päivineen osaa myös vittuillatakaisin. 

Ja sitten sitä pitää osata myös sanoa, jos ei ole yhtään sillä tuulella, että jaksaisi kuunnella tuon tyyppistä huumoria. Parhaimmillaanhan se on oivaltavaa ja sellaista rakkaudellista roastaamista. Pahimmillaan vaan tosiaan kömpelöä vittuilua.

Ja sen nyt pitäisi olla ihan selvää, että jos toinen osapuoli ei tuon tyyppisestä huumorista tykkää, niin silloin sitä ei siinä suhteessa viljellä.

Mutta ei se nyt kuitenkaan niin ole, että tuollainen vittuiluhuumori olisi aina jotain ilkeää alistamista tms.  Toki voi olla, ihan samoin kuin totaalinen huumorintajuttomuuskin.

Vierailija
48/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole oikeasti huumorintajusta tai huumorista kyse. Kyllä se pohjimmiltaan ihan tahallista dissaamista on, tarkoitus alentaa toista.

Mutta miksi joku haluaisi tehdä omalle rakkaalleen / omalle puolisolleen noin? Ap

Paljonko olet lihonut siitä kun tapasitte?

Miten tämä liittyy asiaan?

Ap

Tämä ei ollut kyllä minun kirjoittama kommentti. vaan joku muu esiintyi minuna, aloittajana. Sinänsä sillä ei ole nyt niin väliä, koska ihan ok kommentti tuo mukaminuna kirjoitettu oli. On törkeää vetää kenenkään paino tähän keskusteluun, koska se ei todella liity asiaan mitenkään. Tiedoksi silti kaikille, että ne vittuilut ei koskaan liittyneet ulkonäköön. Ja kuten aiemmin kerroin, niin olimme yhdessä vain pari kuukautta, ei kai kenenkään ulkonäkö sellaisessa ajassa juuri muutu. Ap

Vierailija
49/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tätä mieheni kanssa. Huumorilla on mulle helpompi ottaa esille sellaisia asioita, jotka toisessa ärsyttävät ja toisaalta myös siten olen myös vastaanottavaisempi kritiikille. Ulkonäköön liittyen en muista vittuilleeni, enemmän nämä kohdistuu aina käytökseen ja toimintatapoihin. Mulla on ystäviä, jotka ei tämän tapaiselle kanssakäymiselle lämpene ja toki heidän kanssaan en sitä tee. Mutta jotkut ystävät ovat samanhenkisiä ja heidän kanssaan "vittuillaan" toisillemme. Mun mielestä tämä ei ole ihan suoranaista vittuilua, vittuilu tehdään ilkeillä tarkoitusperillä ilman huumoria. Ehkä kettuilu olisi parempi sana.

Vierailija
50/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät, että nainen haluaa vain purkaa tuntojaan, niin miksi alat kertoa niitä ratkaisuehdotuksia? Kyllä mä olen itsekin aika ratkaisukeskeinen ihminen, mutta välillä haluan vain puhua, ja todellakin ymmärrän ja suon sen muillekin.

Vierailija
51/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuilu ei ole kiinni huumorintajusta. Vittuilu on vittuilua vaikka sen voissa paistaisi.

Vierailija
52/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kasvoin perheessä, jossa tehtiin tätä. Opin sitten joskus parikymppisenä, että se tuhoaa mun ihmissuhteet, jos olen ihmisille sellainen. Nykyään sitten kehun ihmisiä suoraan, enkä veetuilemalla näytä että oletpas kiva

Vierailija
53/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain uteliaisuudesta kysyn onko monellakin naisella sitten sellainen huumorintaju, että naurattaa aina kun oma mies vittuilee sille omalle naiselleen samoin kuin muille äijille vittuilee? Hankala uskoa. Ap

No mulla on. Tehdään tota toisillemme. Oltu yhdessä 30 vuotta.

Vierailija
54/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauan (liian kauan) yhdessä tuollaisen kettuilijan ja minulle naamaa vääntelevän miehen kanssa kunnes sain tarpeekseni ja erosin. Nykyinen miesystäväni on ihan toista; kiltti, ystävällinen (minulle) ja huomauttaa jos joku, esim sukulainen, käyttäytyy minnua kohtaan tuon exäni tavalla. En edes tajunnut että ihmissuhteiden kuuluu olla tällaisia; välittäviä ja ystävällisiä. 

Vierailija
55/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan vetää rajani. Kun tuntee itsensä vikoineen ja puutteineen päivineen osaa myös vittuillatakaisin. 

Ja sitten sitä pitää osata myös sanoa, jos ei ole yhtään sillä tuulella, että jaksaisi kuunnella tuon t

Näin just eli, jos toinen ei tykkää, sitten ei vittuilla huumorillakaan. Tämä nyt oli ap:n suhteelle sellainen paikka, jossa selvisi, että ovat liian erilaisia. Mies ehkä piti ap:ta huumorintajuttomana tiukkiksena, ap miestä törkeänä vittuilijana. Molemmat yhtä väärässä tai oikeassa, mutta eivät vain sopineet toisilleen.

Vierailija
56/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuilu ei ole kiinni huumorintajusta. Vittuilu on vittuilua vaikka sen voissa paistaisi.

Just näin. Jos suhteen alussa huomaa, ettei toinen tykkää vittuilusta, voi lopettaa sen. Jos vittuilua siitä huolimatta vaan jatkaa, on itsekäs m_u, jonka kanssa ei kannata jatkaa suhdetta.

Vierailija
57/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruuden poikaystävä oli tuollainen. Sietäminen muuttui lopulta häpeämiseksi, kun saimme kerran eräältä vanhemmalta rouvalta kyydin kotiin eräästä tilaisuudesta ja poikaystäväni alkoi hänelle "hyväntahtoisesti" naljailla naisista ratissa. Häpesin, koska tämä kyseinen rouva tällä kyyditsemisellään pelasti meidät pulasta, eikä hän ansainnut siinä kohtaa minkäänlaista kuittailua, oli se huumoria taikka ei. Siinä vaiheessa totesin, että urpo mikä urpo ja suhde päättyi vähän myöhemmin. Häpeästä ei ollut paluuta.

Vierailija
58/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vittuilijat suuttuvat päättömästi jos vittuilee niille edes vähän takaisin 🤣 Mies halusi tuntea ylemmyyttä sinua kohtaan lyttäämällä. Tuollainen jatkuva vittuilu on muutenkin passiivisaggressiivisten aikuislapsien hommaa ja energian tuhlausta.

Vierailija
59/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole koskaan v...llut tai piilov....llut toisillemme vuosikymmenien yhdessäolon aikana. Nauramme yhdessä paljon ja parasta on tilanteista syntynyt huumori ja huumorintajumme on samankaltainen. 

Vierailija
60/73 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on testi, että miten paljon annat alistaa itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän