Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäistä syistähän niitä lapsia hankitaan. Koska minä haluan. Minä haluan lapsen. Minä.
Mutta, haluaako se tuleva lapsi juuri sinut vanhemmakseen?
Epäitsekästä on elää vain itselleen ja käyttää aikansa, rahansa ja kiinnostuksensa itseensä. Elämän jakaminen lapsen kanssa on luonnollista, hauskaa ja rikasta.
Ei ole. Lapset ovat itsekkäitä, meluisia ja vievät kaiken ajan. Kadun lapsiani. No, enää parikymmentä vuotta niin saan olla rauhassa. Kunhan eivät yritä lykkäämisen lapsenlapsia tänne hoidettaviksi.
Olet hyvä esimerkki kuinka oma itsekkyys menee jopa omien lapsien edelle, vaikka niitä ei sinulla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäistä syistähän niitä lapsia hankitaan. Koska minä haluan. Minä haluan lapsen. Minä.
Epäitsekästä on elää vain itselleen ja käyttää aikansa, rahansa ja kiinnostuksensa itseensä. Elämän jakaminen lapsen kanssa on luonnollista, hauskaa ja rikasta.
Elämänsä ja rahansa voi jakaa puolisonkin kanssa, tai sitten lähiomaisten, ystävien, kämppiksen tai lemmikkien kanssa. Ei se lapsi mikään ainoa elävä ole jonka kanssa voi elämäänsä ja rahojaan jakaa.
Lapset ovat vain hetken lapsia ja sitten lähtevät omilleen.
Eiku ap. Lettu levälleen! Miksi olet täällä etkä paksuuntumassa!
Vierailija kirjoitti:
Ah katkeran lapsellisen ulinat on musiikkia korville <3
Et voi tietää sitä vapautta mitä lapsettomat kokevat, niin rahallisesti, ajallisesti kuin oman elämänsa kannalta.
Voin tehdä mitä tahansa elämässä haluan. Aloittaa uuden harrastuksen ja panostaa siihen aikaa. Lähteä jonnekin jos siltä tuntuu, syödä aamupalaksi jälkiruokaa tai vaikka vaan päättää tehdä asiaa X koska tänään niin haluan. Näytän kaikki lapsia hankkineita ikätovereita vuosia nuoremmalta, ja voin panostaa omaan hyvinvointiini ihan eri tavalla, näin saaden tulevaisuuteen parempia vuosia liaa.
Ja mikö hienointa: Sitten lopussa voin milloin tahansa päättää päiväni miettimättä, että pitäisi jälkikasvun takia kitua hengissä. Nautin elämästä kunnes se ei ole enää mahdollista ja sitten poistun omilla ehdoilla elämän näyttämöltä kun ei enää huvita.
Se on vapautta ja unelma itselläni olla lapseton
Mitä sinusta jää jälkeen? Ei mitään. Sitten kun sinua ei enää ole, maailma on kuin sinua ei olisi ikinä ollutkaan.
Minulla on Jeesus Kristus elämässäni ja olen hänen kanssaan nyt ja ikuisesti.
Jaaha, taas lyhkäisten kiusaamista tämä.
Kun ei vaan saa naista niin ei voi myös lisääntyä vaikka olisi haluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänsä ja rahansa voi jakaa puolisonkin kanssa, tai sitten lähiomaisten, ystävien, kämppiksen tai lemmikkien kanssa. Ei se lapsi mikään ainoa elävä ole jonka kanssa voi elämäänsä ja rahojaan jakaa.
Lapset ovat vain hetken lapsia ja sitten lähtevät omilleen.
Ei aikuinen jaa rahojaan kenenkään aikuisen kanssa. Vain lapsi on johon aikuinen antaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsien hankkiminen on sairasta nykytiedolla ympäristön ja ilmaston tilasta. Itsekästä touhua kaikin puolin.
Maailma ei ole ikinä ollut näin hyvä paikka elää kuin nyt. Puheeksi on täydellistä potaskaa.
Mä olisin halunnut lapsia, mutta koska olen masentunut ja ahdistunut (=usein toimintakyvytön) ollut koko elämäni (kiitos pedarin), eikä tukijoukkoja, niin päättelin, että on lapsen kannalta parempi jäädä syntymättä. Olisiko mielestäsi ollut aikuisempi ratkaisu noudattaa sokeasti omia mielihaluja ja sitten lapset ennenpitkää huostassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankuti.. Poistoon vaan taas.. ap:n katumus ja v*tutus omista valinnoistaan..
Mitä sinä olet tähän keskusteluun tuonut.
Nyt se lettu levälleen ap. Monet mällit ois jo ehtineet sun ränniin. Epäkypsä istut täällä etkä napsuttele tulevaa persmukulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vain todella itsekäs, tyhmä ja älykääpio idiootti tekee lapsia tähän maahan ja tähän aikaan mitä me nyt elämme.
Aiheutatte heille suurta kärsimystä.
Aina hieman hymähtää kun lukee tämän saman sammakon. Miksi tämä aika on huonompi kuin muut ajat? Nyt ei tarvitse pelätä pedon suuhun joutumista, ei akuuttia uhkaa vihollisista turvatun ympäristön takia, ei tarvitse elää loisten ja sairauksien ympärillä lääketieteen ja hygienian ja asianmukaisten saniteetti- ja rakennusosaamisen takia. Ei tarvitse nähdä sitä samaa vaivaa kuin ennen turvan ja elinkelpoisen elämän saattamiseksi, ei tarvitse itse rakentaa, metsästää, tehdä oikeastaan mitään jos ei halua. Kaupasta saa ruokaa tai voi viljellä, voi tehdä ihan mitä tykkää, voi itse asiassa olla ihan mitä tykkää ja haluaa kun on lottovoiton myötä syntynytkin näin hyvään paikkaan asumaan. Mitä ihmettä siis valitat? Tämä taitaa olla kaikista ajoista paras aika elää, vaan ei. Se ei kelpaa, ja siksi se kertoo pikemminkin siitä että huonot rappeutuneet geenit eivät halua jatkaa ihmissukua juuri tuossa haarassa. Siksi niiden onkin hyvä karsiutua, elinvoimaisemmat selviytyvät ja elämä saa jatkua.
Ap on itsekäs, hän ei anna lettua kaikille! On itsekästä yhtyä vaan yhden miehen kanssa epäitsekäs levittää lettua kaikille halukkaille ja kanttaa jokaiselle mukulaa jos tärppää. Vähintään 20 mukulaa pitää olla jos ei ole niin olet itsekäs!
Hei aloittaja, elä ihan omaa elämääsi. Et voi ratkoa kaikkia elämän mysteereitä, jos niitä ei sinulle tiedoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itseäsi kaduttaa lapsen hankinta ja siitä aiheutuva elämän mittainen rumba ja epätoivotut asiat, syytä vain itseäsi ja anna muiden elää rauhassa elämäänsä.
Päinvastoin ei kaduta.
Yritän varoittaa nuoria naisia liiasta luottamuksesta tämän hetkisestä onnellisuudesta ilman lasta. Onnellisuus muuttuu tyhjyydeksi kun huomaa kuinka pinnallinen elämä on ollut.
Ei muutu. Jeesus Kristus on elämässäni. Ja tulee olemaan ikuisuuden sen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain todella itsekäs, tyhmä ja älykääpio idiootti tekee lapsia tähän maahan ja tähän aikaan mitä me nyt elämme.
Aiheutatte heille suurta kärsimystä.
Aina hieman hymähtää kun lukee tämän saman sammakon. Miksi tämä aika on huonompi kuin muut ajat? Nyt ei tarvitse pelätä pedon suuhun joutumista, ei akuuttia uhkaa vihollisista turvatun ympäristön takia, ei tarvitse elää loisten ja sairauksien ympärillä lääketieteen ja hygienian ja asianmukaisten saniteetti- ja rakennusosaamisen takia. Ei tarvitse nähdä sitä samaa vaivaa kuin ennen turvan ja elinkelpoisen elämän saattamiseksi, ei tarvitse itse rakentaa, metsästää, tehdä oikeastaan mitään jos ei halua. Kaupasta saa ruokaa tai voi viljellä, voi tehdä ihan mitä tykkää, voi itse asiassa olla ihan mitä tykkää ja haluaa kun on lottovoiton myötä syntynytkin näin hyvään paikkaan asumaan. Mitä ihmettä siis
Ihan hyvää tekstiä. Itse voisin tuollaiseen ylläolevaan kommenttiin sanoa, että asiat on kiinni perspektiivistä. Näin kans joskus maailman lähinnä epäkohtien kautta ja ajattelin että lisääntyminen olis juurikin tyhmää. Mutta sitten kasvoin ja aloin näkemään myös positiivisia asioita. Vaikka vieläkin tiedostan ison liudan epäkohtia ja parannettavaa myös meillä täältä suomesta, niin ne positiiviset asiat painaa vaakakupissa vähintään yhtä paljon. Kun katselee olemassaoloa positiivisuuden, ihmeellisyyden ja muun hyvinvointia lisäävän perspektiivin kautta, masennuksen, epäkohtien ja kaiken raadollisuuden huomioinnin sijasta, se lisääntyminen ei enää näytäkään pelkältä idioottien hommalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap:n kanssa. Mut eihän nää aivopestyt nuoret aikuiset sitä tajua! Koira ei ole ihminen....
Koira voittaa aina kirkuvan kakaran :)
Tämä onkin suuri harhaluulo.
Ja viinipullo voittaa tuttipullon, kunnes ei voitakaan.
En juo alkoholia :)
Puhu asiasta teoreettisella tasolla. Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta.
Emmekä me sinusta. Kyllä se diitin löytyy kun laitat letut levälleen. Ei tarvi täällä kiukutella puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne pikkulapsia kohtaan mitään. Rattaissa makaava vauva voisi olla vaikka koivuhalko ja minua kiinnostaisi yhtä paljon mennä katsomaan sitä. Ihoani lääppivä taapero on ällöttävä. Minulla ei ole tarvetta katsoa tai koskea kenenkään vauvaa tai taaperoa, puhumattakaan että tyrkättäisiin syliin. Ällöttää koko mielikuva vanukasmaisesta löysästä sätkivästä toukasta sylissäni. Minusta on kaikkia kohtaan kypsin valinta että jätän lapset tekemättä, ehkä eniten niitä syntymättömiä lapsia.
Olen kolmekymppinen nainen.
Aivan kuten otsikossa kerrotaan, epäkypsän merkki.
Epäkypsän merkki, jos jättää lapset tekemättä siksi että ajattelee niiden (syntymättömien) lasten parasta? Nyt on kyllä sellaista mustan valkoiseksi kääntämistä, että voisin kysyä minkälainen sinä olet vanhempana. Ja kysyä siis tätä sinun lapsiltasi, kun itse näet itsesi vain täydellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän en mitään kitisevää kakaraa elättäväkseni halua. On parempaakin tekemistä.
Eikö se ole itsekästä?
Sinä tässä itsekäs olet, kun vaadit muita elämään kuin sikä. Todellako haluat että lapsia haluamattomat tekee lapsia, heillehän tulee surkea elämä. Ja enemmän se on itsekästä juuri haluta jotain.
En vaadi mitään. Kerron varoituksensanan. Kannattaa miettiä onko onni loputtomassa nuoruudessa ja pintaliidossa kun kuitenkin vanhenee.
Onni on olla Jeesus Kristuksessa.
Häneltä saan kaiken hyvän. Myös sen onnen.
Ja se ketää kaiken tästä ikuisesti.
Vauvat ja pikkulapset ovat rasittavia. Teinit ihan ok ,mutta parasta on nyt kun voi istua 19v lapsensa kanssa kaljalla,ottaa tatuointeja,shoppailla ym niiinkuin frendin kanssa olisi. Ei enää rasittavaa "äitiäitikatomua"-ulinaa ja perseen puuduttamista hiekkalaatikon reunalla.
Älä puhu itsestäsi. Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. Emme tiedä oikeasti kuka olet. Siksi kukaan ei ole kiinnostunut sinun ongelmistasi.