Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Kommentit (215)
Miehet eivät naisetkaan usko Jumalaan.
Eivät sitoudu.
Eivät halua pikkulapsiarkea eivätkä perhe-elämää.
Lapsella on oikeus syntyä toivottuna, oikeus molempiin vanhempiin ja perheeseen, terveeseen elämänmalliin.
T. Punkisoäiti ja kivaa on ollut ja on kolmessa-neljässä sukupolvessa koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Tehän sitten hoidatte ne myös eikö niin.
Kuka hoitaa sinut kun olet vanha? Jonkun toisen lapsiko? Ja eläkekin. Maksaako jonkun toisen lapsi veroillaan sinun eläkkeen. Toivottavasti ei.
Pitää tehdä järjestelmä jossa lapsen verot menevät vanhempien eläkkeeseen.
Minua eivät omat lapseni hoida, menen vanhainkotiin jos pää lahoaa.
En tunne pikkulapsia kohtaan mitään. Rattaissa makaava vauva voisi olla vaikka koivuhalko ja minua kiinnostaisi yhtä paljon mennä katsomaan sitä. Ihoani lääppivä taapero on ällöttävä. Minulla ei ole tarvetta katsoa tai koskea kenenkään vauvaa tai taaperoa, puhumattakaan että tyrkättäisiin syliin. Ällöttää koko mielikuva vanukasmaisesta löysästä sätkivästä toukasta sylissäni. Minusta on kaikkia kohtaan kypsin valinta että jätän lapset tekemättä, ehkä eniten niitä syntymättömiä lapsia.
Olen kolmekymppinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
En tunne pikkulapsia kohtaan mitään. Rattaissa makaava vauva voisi olla vaikka koivuhalko ja minua kiinnostaisi yhtä paljon mennä katsomaan sitä. Ihoani lääppivä taapero on ällöttävä. Minulla ei ole tarvetta katsoa tai koskea kenenkään vauvaa tai taaperoa, puhumattakaan että tyrkättäisiin syliin. Ällöttää koko mielikuva vanukasmaisesta löysästä sätkivästä toukasta sylissäni. Minusta on kaikkia kohtaan kypsin valinta että jätän lapset tekemättä, ehkä eniten niitä syntymättömiä lapsia.
Sä olet sairas psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kiinnostunut muiden lapsista, mutta omat lapset ovat niin tärkeitä. Muutos oli mieletön kun sain ensimmäisen lapsen.
Onhan se kiva kun oma tytär toimii juoppokuskina. Jotain hyötyä siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hoitaa sinut kun olet vanha? Jonkun toisen lapsiko? Ja eläkekin. Maksaako jonkun toisen lapsi veroillaan sinun eläkkeen. Toivottavasti ei.
Samalla logiikalla mä lopetan sit maksamasta neuvoloita ja peruskouluja. Ja päiväkoteja - sellaisessa en edes ole itse koskaan ollut.
Kannattaa miettiä pariinkin kertaan sitä lisääntymistä, jos ei omalta itsekkyydeltään pysty edes hahmottamaan, mitä tarkoittaa yhteiskunta ja yhteisöllisyys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Platonin ihannevaltio oli aika hyvä. Lapsia tekevät ne, joilla on siihen parhaat edellytykset ja fiksummat keskittyvät älylliseen työhön ja elättävät pitkälti muita (työtä ilman äitiys- ja vanhempainlomia ja tukia).
Toki kansakunta tyhmenee, jos lapsia hankkii vain rahvas ja fiksuimmat eivät. Onneksi Suomessa rikkaimmat ja älymystökin hankkii lapsia, ainakin muutaman.
Pieni korjaus tuohon, se että on rikas ei tarkoita ettäkö olisi älykäs. Oma isäni on niin rikas ettei kakalle taivu ja hän ei ole tehnyt omaisuuttaan älykkyydellä (jos olisi älykäs niin osaisi hoitaa omaisuuttaan paremmin), vaan ahneudella ja muita hyväksikäyttämällä. Niin, ja tämä on siis sellainen ihminen jolla on lapsia avioliitosta kuin sen ulkopuolelta ja kukaan ei halua sitä nähdä. Mistähän mahtaisi johtua, te vanhemman ja lapsen välisestä rakkaudesta toitottajat?
Vierailija kirjoitti:
Miltä 50v. velasta tuntuu, kun hänen veljensä tai siskonsa lapsi saa lapsen? Onko noloa pidentää nuoruuttaan vielä 50 vuotiaana?
Olen 50 v. "puoli-vela", eli mulla ei ikinä ollut ehdootnta päätöstä olla tekemättä lapsia, mutta ajattelin aina, että jos elämä nyt tuo eteen hyvän kumppanin, ja hän haluaa lapsia, niin se käy, mutta ei haittaa jos ei löydy miestä ja/tai tule lapsiakaan. No, mulle ei ikinä kumppania löytynyt enkä sitten yksinkään lapsia alkanut tekemään. Minusta tuntuu oikein hyvältä nyt viisikymppisenä olla lapseton. Veljelläni on 3 lasta, mikä on minusta kiva, ettei vanhempani jää kokonaan vaille lapsenlapsia. Itse en heidän arkeaan ollenkaan kadehdi, varsinkin kun 1 on haastava erityislapsi.
Ap:n ajattelu on luonnotonta ja epäkypsää. T. Kahden lapsen äiti
Ja siis: jokaisen lapsen oikeus on syntyä ihanana ja toivottuna asiana eikä kenenkään elättäjäksi ja työvoimaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No teenpä kuule ihan rauhassa, siinä vaiheessa mun tulot muuttuvat harmaiksi. Minä en maksa omien pahoinpitelijöiden elämää, mun puolesta asukoot vaikka roskiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet sairas psykopaatti.
Okei, tohtori. Nyt kun nettidiagnosoit ihmisiä, oletko vielä sitä mieltä että kaikkien tarvitsisi tehdä lapsia? Vai onko lainaamasi kirjoittaja sittenkin vastuullinen ihminen kun EI hanki niitä lapsia?
Miksi ihmeessä haluaisin härdellin ympärilleni näin viiskymppisenä ellen sitä kolmekymppisenäkään halunnut. Tätä en ikinä ymmärrä. Ja jos haluan olla rauhassa nyt, miksi en haluaisi samaa vielä 20 vuoden päästäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä 50v. velasta tuntuu, kun hänen veljensä tai siskonsa lapsi saa lapsen? Onko noloa pidentää nuoruuttaan vielä 50 vuotiaana?
Olen 50 v. "puoli-vela", eli mulla ei ikinä ollut ehdootnta päätöstä olla tekemättä lapsia, mutta ajattelin aina, että jos elämä nyt tuo eteen hyvän kumppanin, ja hän haluaa lapsia, niin se käy, mutta ei haittaa jos ei löydy miestä ja/tai tule lapsiakaan. No, mulle ei ikinä kumppania löytynyt enkä sitten yksinkään lapsia alkanut tekemään. Minusta tuntuu oikein hyvältä nyt viisikymppisenä olla lapseton. Veljelläni on 3 lasta, mikä on minusta kiva, ettei vanhempani jää kokonaan vaille lapsenlapsia. Itse en heidän arkeaan ollenkaan kadehdi, varsinkin kun 1 on haastava erityislapsi.
Minä olen nelikymppinen ja en minä mitään nuoruuttani elä, ihmeellinen ajatusmaailma alkuperäisellä kirjoittajalla että ihminen ei ikääntyisi jos ei lisääntyisi. Taitaa olla aika epäkypsä tyyppi jos ymmärrys elämästä on tuolla tasolla. Ihan samanlailla olen keski-ikäinen kuin hänkin. Liekö kateus sekoittanut pään?
Olen ymmärtänyt, että monen lapsettoman naisen taustalla on vaikeus löytää puolisoa, joka on valmis sitoutumaan parisuhteeseen ja lapseen. Miehet lentelisivät mielellään vapaina kukasta kukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tahaton lapsettimuus lisääntyy hälyyttävästi. Ihmisistä tulee steriilejä. Lieneekö syynä ympäristömyrkyt tms.
Ei tarvitse kuin tilata Kiinasta vaatteita. Niissä on "mukavia" myrkkyjä.
Ei se kuule ole niin sanottua, että lapsesi hoitavat sinua vanhana. Tai tulevat edes tapaamaan. Lastenlapsista puhumattakaan. Sen takia ei kannata lapsia hankkia. Todennäköisemmin sinut hoitaa suomea osaamaton hoitaja tai hoitorobotti. Lapsellisten ja lapsettomien kannattaa molemmpien valmistautua yksinäiseen vanhuuteen. Ehkä se koira on hyvä idea.