Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana.
Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän en mitään kitisevää kakaraa elättäväkseni halua. On parempaakin tekemistä.
Eikö se ole itsekästä?
Sinä tässä itsekäs olet, kun vaadit muita elämään kuin sikä. Todellako haluat että lapsia haluamattomat tekee lapsia, heillehän tulee surkea elämä. Ja enemmän se on itsekästä juuri haluta jotain.
En vaadi mitään. Kerron varoituksensanan. Kannattaa miettiä onko onni loputtomassa nuoruudessa ja pintaliidossa kun kuitenkin vanhenee.
Minä en ole nuori, vaan keski-ikäinen. Pintaliitoa en ole koskaan harrastanut, olen introvertti jonka energia kuluisi loppuun muutamassa tunnissa missään pintaliitoympäristössä. Myönnän olevani yksinäinen mutta uuden ihmisen tuominen tähän maailmaan tuon tyhjyyden poistamiseksi olisi niin äärimmäisen itsekästä, että pitäisi hävetä. Minä elän ihan normaalia arkea, kuolen pois jossain vaiheessa ja maailma jatkaa pyörimistään. Ainoa johon se vaikuttaa, on ne yhäkin tyhjyydessä eläjät joille edes se lapsi ei ole tuonut tarpeeksi sisältöä elämään että on energiaa raivostua toisten lapsettomuudesta.
Nämä on niin väsyneitä provoja. Olkaa kilttejä ja keksikää jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan taas tässä välissä, ettei mikään ole itsekkäämpää kuin lisääntyminen ylikansoittuneella maapallolla.
Mutku mä haluuuu-uuu-uuun oman vauvan!
Lapsettomuus on luonnotonta ja itsekästä.
Lapsen hankkiminen on luonnollista ja hauskaa, eikä sitä tarvitse perustella kenelläkään, koska se on luonnollista.
Luonnollista ja kypsää vaikkei välttämättä aina niin kovin hauskaa olisi myös elättää ne lapset ihan itse tienaamillaan rahoilla mutta näyttäis tuottavan ihan äärimmäisiä haasteita koska kokoajan mesotaan yhteiskunnan tukien perään. Samoin se kasvatuspuoli vaikuttaa tuottavan hankaluuksia. Ehkei ne lapsettomien kimpussa alati suureen ääneen närppimässä olevat vanhemmat olekaan ihan niin kypsiä sitten kuitenkaan..
Tämä. Todella hyvin kirjoitettu.
Edelleen odotellaan sitä ensimmäistä esimerkkiä epäitsekkäästä syystä yrittää saada lapsi.
Ihan turha siis heilutella itsekkyyskorttia velojen suuntaan. Kaikki me tehdään ratkaisumme ihan yhtä itsekkäistä lähtökohdista. Koeta nyt päästä omasta ahdistuksestasi yli niin ei tarvitse mesota muiden elämistä.
Enemmistö koskaan eläneistä ihmisistä ei ole saanut lapsia. Nykyinen tilanne on siihen nähden superhyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itseäsi kaduttaa lapsen hankinta ja siitä aiheutuva elämän mittainen rumba ja epätoivotut asiat, syytä vain itseäsi ja anna muiden elää rauhassa elämäänsä.
Päinvastoin ei kaduta.
Yritän varoittaa nuoria naisia liiasta luottamuksesta tämän hetkisestä onnellisuudesta ilman lasta. Onnellisuus muuttuu tyhjyydeksi kun huomaa kuinka pinnallinen elämä on ollut.
Ei ole vielä muuttunut ja olen 54 v. Ja mikä sinä olet kertomaan muiden elämän tyhjyydestä ja "pinnallisuudesta".
Ihmisen pitääkin olla itsekäs jotta kykenee tekemään ihan itselleen sopivimpia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itseäsi kaduttaa lapsen hankinta ja siitä aiheutuva elämän mittainen rumba ja epätoivotut asiat, syytä vain itseäsi ja anna muiden elää rauhassa elämäänsä.
Päinvastoin ei kaduta.
Yritän varoittaa nuoria naisia liiasta luottamuksesta tämän hetkisestä onnellisuudesta ilman lasta. Onnellisuus muuttuu tyhjyydeksi kun huomaa kuinka pinnallinen elämä on ollut.
Haha, ei tällä palstalla paljon mitään nuoria naisia liiku :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ihan sama aloitus ollut jo aikaisemmin täällä?
On, kuten tietyt 20 muutakin aloitusta, joita joku vatipäisesti spämmää uudelleen ja uudelleen.
Lapsen hankkiminen ei vaadi kuin avonaiset haarat ja mieluiten tyhjän yläpään.
Voi sinua, kun uskot olevasi parempi, kuin muut. Voit esitellä merkkiä, että olet saanut haarasi auki ja paljaaltaan melaa mekkoon.
Mieleesi ei varmasti voine juolahtaa, ettei kaikki lisäänny vain koska päättävät niin tehdä tai olla tekemättä. Syitä on muitakin, kuin oma valinta.
Kypsempää on miettiä, haluaako todella lapsia. Onko valmis henkisesti ja taloudellisesti turvaamaan jälkikasvun elämän n. 20 vuotta eteenpäin. Mahdollisesti kauemminkin, koska ei kaikki mene aina niinkuin olettaisi.
Epäkypsempää on vaan lisääntyä hallitsemattomasti. Ja sanon näin, vaikka minulla on lapsia.
Elät itse lapsesi ilman tukia ja muita niin ollaan totuuden äärellä.
Tuntemani usean lapsen yh-äidit eivät ole ainakaan mitään älyn jättiläisiä. Pikemminkin aika kauas näkyy melkoisen vaatimattomat älynlahjat. Toki silti voivat olla vanhempina ihan ok.
Minä epäkypsä työskentelen palvelutalossa ja kuuntelen vanhusten tarinoita samalla kun hoidan heitä. Monella on lapsia, mutta eipä heitä siellä näy edes lyhyillä vierailuilla.
Kun kuolet mihin vaivaan se auttaa että SUL on lapsia tai ei ole. Koita nyt vaan elää oma elämäsi ja annat muiden elää omansa.
Moderaattori herätys, tämä ketju on monta kertaa ilmiannettu, täällä se edelleen on??
Eräskin itki ja pörssi miten haluaa lapsia ja eikun 2 vammaista epämuodostunutta synnytti sitten poraa miten vaikeaa on niitä auttaa ja kuinka pienet tuet saa valtiolta ja tämä se on itsekkyyttä. Ne vammaiset kärsii siinä eniten. Et sä voi tietää mitä syntyy tai lapsesta tulee sairas narkomaani puukottaja. Et pysty niitä itse elättämään edes. Kerjäämässä. Näkeehän sen joka paikassa jos ei varasta niin kerjää.
Kyllä se Platonin ihannevaltio oli aika hyvä. Lapsia tekevät ne, joilla on siihen parhaat edellytykset ja fiksummat keskittyvät älylliseen työhön ja elättävät pitkälti muita (työtä ilman äitiys- ja vanhempainlomia ja tukia).
Toki kansakunta tyhmenee, jos lapsia hankkii vain rahvas ja fiksuimmat eivät. Onneksi Suomessa rikkaimmat ja älymystökin hankkii lapsia, ainakin muutaman.
Olen mieluummin viallinen ja epäkypsä jonkun mielestä kuin uhraan elämäni lapsiperhe-elämälle. Ikää 50+ ja joka päivä ylistän ja kiitän itseäni siitä, että jätin lapset tekemättä. Ihanaa kun saa olla vapaa eikä tarvitse huolehtia kenestäkään. Elämäni paras päätös.
🇺🇦🇮🇱