Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako teitä asuntolaina ja se että asunnon arvo on laskenut?

Vierailija
08.09.2024 |

Itseäni tämä ahdistaa. Asunnosta maksoin 75 000e vuonna 2016 ja minulla nyt asuntolainaa jäljellä 30 000e. 

Katselin niin samanlainen asunto on myynnissä nyt 65 000e. 

Ottaen vielä huomioon se että tähän tulee remonttejä 10 vuoden sisään kuten ovet,ikkunat ja putkiremontti.

Olen vielä aika nuori, saan asuntolainan maksettua ennen kuin täytän 40 vuotta mutta silti ahdistaa. 

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska voin odottaa, että asuntojen hinnat lähtee takaisin nousuun. 

Vierailija
2/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ahdistaa? Minun asuntoni arvo ei taatusti ole laskenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti en ole miettinyt asunnon arvoa hetkeäkään oston jälkeen.

Vierailija
4/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ahdistaa? Minun asuntoni arvo ei taatusti ole laskenut.

No sama täällä. Lisäksi olin velaton jo vähän päälle kolmekymppisenä.

Vierailija
5/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ahdistu, korot on olleet monta vuotta matalat ja ois vuokraankin mennyt rahaa.

Vierailija
6/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että se lähtee takaisin nousuun? Suomessa väestö ikääntyy joten asuntojen tarve vähenee. Nyt syrjäkylillä asuntojen hinnat on romahtanut, seuraavaksi asuntojen hinnat romahtaa keskisuurissa kauoungeissa ja lopulta suurissa kaupungeissa. Toki suurissa kaupungeissa väki alkaa vähenemään silloin kun me olemme haudassa.

Vierailija
7/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koti ei varsinaisesti ole sijoitus, vaikka suomalaisten varallisuudesta onkin valtaosa kiinni juuri seinissä. Älä ahdistu, asuminen maksaa vaikka olisit vuokralla. Jos jotain joskus jää käteen kun myyt, ole tyytyväinen. 

Vierailija
8/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti en ole miettinyt asunnon arvoa hetkeäkään oston jälkeen.

Eikö kaduta jos asunnon hinnasta on lähtenyt vaikka 20t tai 40t pois?

Vierailija
9/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että se lähtee takaisin nousuun? Suomessa väestö ikääntyy joten asuntojen tarve vähenee. Nyt syrjäkylillä asuntojen hinnat on romahtanut, seuraavaksi asuntojen hinnat romahtaa keskisuurissa kauoungeissa ja lopulta suurissa kaupungeissa. Toki suurissa kaupungeissa väki alkaa vähenemään silloin kun me olemme haudassa.

Liiketalouden näkökulmasta se menee niin: mikä menee ylös, tulee aina välillä myös alas. Ja toisinpäin. Minä tosin asun Helsingissä. 

Kyllä niitä maa hanmuuttajia tänne tulee kansoittamaan maata. Kun hallitus vaihtuu.

Vierailija
10/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Ei ole tarkoitus tätä myydä. 

Sun laina on ap niin maltillinen, että turha on ahdistua. Ymmärtäisin jos olis silmät ja suut täynnä velkaa, mutta fiksusti oot talousasiat hoitanut!

Vierailija
11/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Olisi asumisesta pitänyt maksaa muutenkin ja tässä on ollut hyvä asua viimeiset 20 vuotta. Ei ole vieläkään maksettu kokonaan, mutta lainaa on sen verran vähän jäljellä ettei sen määrä ahdista, varmasti asunnon arvo on enemmän kuin jäljellä oleva laina. 

Vierailija
12/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiketalouden näkökulmasta se menee niin: mikä menee ylös, tulee aina välillä myös alas. Ja toisinpäin. Minä tosin asun Helsingissä. 

Kyllä niitä maa hanmuuttajia tänne tulee kansoittamaan maata. Kun hallitus vaihtuu.

Saako ne lainaa pankista asuntoon? 

Vierailija
13/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista eikä ole arvo laskenut.

Vierailija
14/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...

Olen toki jo taloni maksanut ja saanut rakennettua valmiiksikin, mutta rakensin tämän kodikseni, enkä ole koskaan myymässä pois joten minulle on yksi hvetin hailee minkä hintaiseksi tämän joku luokittelee. Kotini on ns ei kaupallinen joten markkina arvo on nolla euroa arvioi hinnan joku sitten kymmeneksi euroksi tai miljoonaksi euroksi. Ei kaikki ole maailmassa kaupan. 

Vierailija
15/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttotappioalueilla asuntojen hinnat laskevat. Silti kannattaa miettiä, laskeeko ne nopeammin, kuin mitä vuokralla asuminen maksaisi. Harvemmin. Tietysti jo ostovaiheessa kannattaa miettiä tulevia remontteja ja niiden kustannuksia.

Vierailija
16/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako ne lainaa pankista asuntoon? 

Vuokranantajat saavat.

Vierailija
17/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sain lopulta asuntoni myytyä ja takkiin tuli kunnolla. MUTTA, nyt olen vapaa asunnosta ja niin helpottunut!!!

Vierailija
18/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla on vähän velkaa ja et maksanu asunnosta paljoa koska monet ottanu velkaa asuntoon sen 200t. Ei sun kannata ahdistua. 

Asuntojen hinnat aina välillä laskee ja välillä nousee, kaikkia asuntoja pitää remontoida ja kunnostaa. 

Vierailija
19/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan, en ole myyntiaikeissa. Niin kauan kuin pankki ei pyydä lisävakuuksia ei.huoleta. Ostin sen kodikseni.

Vierailija
20/77 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossainhan sitä on asuttava. Myyntivaiheessa asunnon arvolla on merkitystä, eipä muulloin. Asu ihan tyytväisenä kodissasi vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi