Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että mies olettaa minun olevan kuin äiti hänelle?

Vierailija
08.09.2024 |

Ei seurustelumme alkuvuosina, mutta nyt kun olemme naimisissa ja meillä on lapsia. Olettaa, että hoivaan häntä(kin) kuin äiti, muistutan hammaslääkärit, leivon lämpimät sämpylät kun hän tulee kotiin, huolehdin märät treenivaatteet kuivumaan, autan etsimään kaikki kadonneet sukat, melkein että luen jopa iltasadun ja peittelen nukkumaan. Ja kun en näin oikein tekisi, sillä en tunne olevani äiti hänelle vaan vain lapsillemme, niin hän pettyy ja loukkaantuukin. Onko tämä normaalia? 

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuka on kohdellut aikuista kuin lasta? Voisitko viitata vähän selkeämmin siihen kohtaan, mihin haluat vastausta. "

Olen nähnyt monen naisen kohtelevan (miespuolista) puolisoaan, kuin lasta. Miksi? Miksei kohtele aikuista ihmistä aikuisena ihmisenä? Onko ihme, jos vastaus on lapsellinen, jos oma asenne on jo valmiiksi ylimielinen - eli kohtelee toista jo valmiiksi lapsen tavoin?

Onko tässä ketjussa ollut sellaista? Ja jos ei, miten meidän pitäisi osata tietää, että sinä puhut muusta kuin siitä, mistä tässä ketjussa puhutaan?

Vierailija
142/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No eihän se nainen kohtelekkaan miestään, kuin lasta. Siitähän se ongelma juuri tuleekin. Mies haluaa taantua hoidettavaksi ja passattavaksi lapseksi ja nainen ei sitä halua ja siitä tulee saniomista. 

Kukaan tuskin ihan viikossa laittaa eropaperit tulille, vaikka toinen heittäytyykin vauvaksi. Varsinkin, kun perheessä on oikeakin vauva joka tarvitsee isäänsä. Pitää vähän  aikaa katsoa tokeneeko se mies aikuiseksi jälleen vai jääkö vaatimaan täysihoitoa, mitä alkoi vaatimaan, kun vauva kannettiin kotiin."

Olen nähnyt monen naisen kohtelevan puolisoaan lapsen tavoin. Puhuvan kuin lapselle. Ei yksikään mies halua, että hänelle puhutaan kuin lapselle. Eli miksi oletat, että syy on aina vain ja ainoastaan miehessä? Siksikö että vihaat miehiä? Vai siksi, että koet tarpeelliseksi puolustaa naista aina kun mahdollista? Vaikka sitten väärin perustein.

Oma asenteesi muuten ohjaa käytöstäsi täydellisesti. Et kykene edes käsittämään mahdollisuutta, että asia ei olisi mustavalkoinen. Että myös se nainen on - ainakin osittain - syyllinen tuohon. Ihan omalla käytöksellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin vauva tarvitsee isää joka on yhtä avuton kuin hän ja tarvitsee samanlaista äidillistä hoivaa kuin vauvakin.

Vierailija
144/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No eihän se nainen kohtelekkaan miestään, kuin lasta. Siitähän se ongelma juuri tuleekin. Mies haluaa taantua hoidettavaksi ja passattavaksi lapseksi ja nainen ei sitä halua ja siitä tulee saniomista. 

Kukaan tuskin ihan viikossa laittaa eropaperit tulille, vaikka toinen heittäytyykin vauvaksi. Varsinkin, kun perheessä on oikeakin vauva joka tarvitsee isäänsä. Pitää vähän  aikaa katsoa tokeneeko se mies aikuiseksi jälleen vai jääkö vaatimaan täysihoitoa, mitä alkoi vaatimaan, kun vauva kannettiin kotiin."

Olen nähnyt monen naisen kohtelevan puolisoaan lapsen tavoin. Puhuvan kuin lapselle. Ei yksikään mies halua, että hänelle puhutaan kuin lapselle. Eli miksi oletat, että syy on aina vain ja ainoastaan miehessä? Siksikö että vihaat miehiä? Vai siksi, että koet tarpeelliseksi puolustaa naista aina kun mahdollista? Vaikka sitten väärin perustein.

Oma asenteesi muuten ohjaa käytöstäsi täydel

Onko sinulla jotain vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? Lue aloitus uudelleen ajatuksella ja siihen annettuja vastauksia. Jos haluat nostaa keskustelua naisista, jotka infantilisoivat miehiään, nivo se jotenkin tähän ketjuun ja esitä asiasi selkeästi tai avaa oma aloitus omalle asiallesi. 

Vierailija
145/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyy on se, että nykyään naiset haluavat hintelän ja soijaisen feministipojun. Ei niistä ole aviomiehiksi! 

Vierailija
146/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tuota edes kysyä? Ei sekään normaalia ole.

No siksi juuri kysyykin että miestä haukuttaisiin.

Se on tarkoitus. Mammoja viedään helposti 6-0.

Vierailija
147/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa videossa oli järkyttäviä esimerkkejä jopa siitä, miten miehet opettavat toisiaan, miten mahdollisimman tehokkaasti saa vaimon tekemään kaiken ja pystyy itse luistamaan vastuustaan. Siellä oli jopa valmistettu maito lapselle väärin (on valmis polttamaan oman vauvansa suuta, ettei vaan joutuisi hoitamaan) ja kommenteissa joku kertoi, miten mies oli tiputtanut kaksosista molemmat vuorollaan hoitopöydältä, ettei äiti enää haluaisi antaa miehen hoitaa vauvoja. 

Siivotaan tahallaan väärin ja huonosti, esitetään, ettei osata tehdä asiaa x ja y jne. 

Kukaan kunnon mies ei toimi noin vaan käyttäytyy kuin aikuinen ja kantaa vastuunsa. 

Vierailija
148/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tuota edes kysyä? Ei sekään normaalia ole.

No siksi juuri kysyykin että miestä haukuttaisiin.

Se on tarkoitus. Mammoja viedään helposti 6-0.

Kuule. Maailma ei toimi samoin kuin sinun sairas mielesi. Ap on ihan olemassa oleva (jos on provo, löytyy hänelle kyllä elävä vastine, joka saattaa löytää tämän ketjun) ja mies on ihan oikea olemassa oleva mies ihan oikeassa avioliitossa. 

Ketään ei kiinnosta jäädä kiinni paskaan ihan vaan siksi, että voi sen johdosta vapaasti haukkua miestä. Lisäksi jos naiset arvostelevat tuolla tavalla toimivia miehiä, ei tarkoita, että naiset haukkuisivat koko miessukupuolta. 

Vierailija
149/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheesta ap valittaa. Tsemppiä! 

Koittakaa pysyä asiassa ja aloittakaa omat ketjut häröilylle.

Vierailija
150/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä kyllä, normaalia ei. Johtuu vaan siitä et poikienäidit paapovat poikiaan, jotka on aina niin spessuja. 

Vierailija
151/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistä kyllä, normaalia ei. Johtuu vaan siitä et poikienäidit paapovat poikiaan, jotka on aina niin spessuja. 

Minäkin luulen, että tuo käytös tulee siitä, että on lapsena ja teininä ns. paapottu pilalle ja annettu aina mennä siitä mistä aita on ollut matalin. Monissa perheissä tämä on ainakin ollut sukupuolittunutta, on ehkä yhä. Minun lapsuudenperheessäni eniten vaadittiin vanhemmalta tyttäreltä, toisiksi eniten toiselta tyttäreltä ja vähiten pojalta, joka oli kuitenkin viisi vuotta vanhempi kuin nuorempi tytär. Tämä on todellisuudessa karhunpalvelus tällaisen kohtelun saaville pojille. Veljeltäni meni noin kymmenen vuotta lapsuuden kotoa muuton jälkeen ymmärtää alkaa hoitaa omia asioitaan kunnolla. Vanhin sisar taas hoiti kyllä asiansa viimeisen päälle mutta kärsi burnoutin kun hänet oli kasvatettu liiankin tunnolliseksi, laitettu mm. jo ennen kouluikää vahtimaan veljeään, joka taas ei ikinä joutunut vahtimaan ketään. Eikä ollut mikään uskonnollinen perhe vaan ns. tavallinen ja 90-luvusta kyse.

Vierailija
152/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Arvosta itseäsi.

Vierailija
153/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miehen pitäisi hoitaa asiat kuten sinä haluat. Ei ollenkaan yllättävää että mies on passiivinen.

Naiset/vaimot tuppaavat kyllä usein hanakasti ohjaamaan miestään: "Ei noin pestä kattilaa, älä nyt syö siitä ja siitä astiasta, pyyhkeet viikataan näin, pyyhi pöytä kunnolla..." ja sitä rataa. Kaipa se mies ei jaksa kuunnella marmatusta. Tiedän parikin naista, jotka esim. taittelevat uusiksi miehen jo kaappiin asettelemat pyyhkeet. Olen itse nainen ja olen oppinut 'hyväksymään mieheni "väärin" tehdyt kotityöt jms.  Hän tekee asiat tyylillään ja minä tyylilläni. Eipä meidän huusholli ole tuohon kaatunut. Lapsille yritän toki  opettaa asioita.

Vierailija
154/155 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehen pitäisi hoitaa asiat kuten sinä haluat. Ei ollenkaan yllättävää että mies on passiivinen.

Mies saisi hoitaa asiat omalla tavallaan kunhan ne tulee hoidettua.

Mutta kun ei tule.

t. ohis

Kyllä se mieskin asioita oppii hoitamaan, kun sitkeästi on hoitamatta niitä hänen puolestaan. Isommat lapset osaavatkin sitten olla tosi jääräpäitä: kun en siivonnut heidän huoneitaan (vaikka totisesti mieli teki), niin vasta, kun tajusivat, ettei äiti roinia kerää, alkoivat itse siivota sotkujaan.

Vierailija
155/155 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi