Miksi haluat, että miehesi on akateemisesti koulutettu?
Kommentit (43)
Riittävän koulutettu riittää, että sivistys riittää keskusteluun.
Tarvitsen parisuhteeseeni älykkäitä keskusteluita.
Samanlainen koulutustausta lisää yhteisiä kiinnostuksenkohteita. Ja arvostan koulutusta.
Samanlaisen taustan omaava todennäköisemmin tykkää saman laisista asioista kuin minä, arvostaa samanlaisia tavoitteita kuin minä ja ymmärtää, mitä niiden eteen kannattaa ja ei kannata tehdä.
Se on pieni yritys torjua ärsyttävimmät putkiaivot ja he jotka arvottavat kaiken rahan perusteella.
Yritin tapailla ei-yliopistoa (eikä lukiota) käyneen kanssa. Halusin mennä taidenäyttelyyn. Hän totesi, ettei lähde mukaan, koska vain homomiehet käyvät näyttelyissä. Tällä pohjalta. Olen tavannut myös päinvastaisia tyyppejä vaikkei koulutusta ole, mutta vähemmissä määrin. Akateeminen on ihan hyvä kriteeri, muttei tarkoita sitä, ettenkö ajattelisi, että saatan missata jonkun sivistyneen, kivan ja keskustelutaitoisen miehen, joka ei ole akateeminen. Sellaista se on.
Olen tavannut henkilöitä jotka virheellisesti kuvittelee että akateemisista ympyröistä löytyisi aina viisautta. Sekin voi olla pelkkää kirjaviisautta, joka ei aina ole älykästä. Ja ne kuivat juttelut hienoista aiheista ei ole itselle tärkeää. Monesti sekin on pätemistä omalla viisaudella.
Jos haluan miettiä miten Stephen Miller pyörittää eurooppaa, miten Kavafiksen runo barbaareista liittyy nykypäivään ja miten eksistentiaalinen kriisi on tuomittavaa, enkä vain kuulla mattinykäsvitsejä, niin valintani ei ole painajaismainen apukoululainen
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut henkilöitä jotka virheellisesti kuvittelee että akateemisista ympyröistä löytyisi aina viisautta. Sekin voi olla pelkkää kirjaviisautta, joka ei aina ole älykästä. Ja ne kuivat juttelut hienoista aiheista ei ole itselle tärkeää. Monesti sekin on pätemistä omalla viisaudella.
Itse en kaipaa mitään kuivia jutteluita hienoista aiheista. Kaipaan kumppania, jonka kanssa voi keskustella kaikesta, jakaa asioita. Ihan tavallisista asioista. Välillä on kiva analysoida jotakin elokuvaa tai kirjaa, tai jotakin ilmiötä. Mutten kaipaa mitään sen ihmeellisempää. Pahinta on kumppani, jota ei kiinnosta mitä ajattelen eikä halua keskustella mistään.
Nuorena tuli seurusteltua ei-akateemisen kanssa, joka myös oli selvästi vähemmän älykäs kuin minä. Hirveää vääntöä monesta asiasta, hänellä oli tosi ahdaskatseisia mielipiteitä ja koko ajan pieni passiivis-aggressiivisuus päällä. Tyyliin pizzan täytteiden valintakin kääntyi siten, että luuletko olevani parempi kuin hän. Nykyään on mukavaa olla suhteessa, jossa ollaan kiinnostuneita samoista asioista ja arvostetaan itseä ja toista.
Miksi luulet että haluaisin? Koulutuksenko perusteella ihmiseen muka ihastutaan? Sori, mieheni ei ole yliopistossa opiskellut, mutta minä olen. Samapa tuo, rakastaisimme toisiamme vaikka toinen olisi köyhä kuin kirkonrotta ja toinen se harmaa hiirulainen.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena tuli seurusteltua ei-akateemisen kanssa, joka myös oli selvästi vähemmän älykäs kuin minä. Hirveää vääntöä monesta asiasta, hänellä oli tosi ahdaskatseisia mielipiteitä ja koko ajan pieni passiivis-aggressiivisuus päällä. Tyyliin pizzan täytteiden valintakin kääntyi siten, että luuletko olevani parempi kuin hän. Nykyään on mukavaa olla suhteessa, jossa ollaan kiinnostuneita samoista asioista ja arvostetaan itseä ja toista.
Tuo on tuttua! Alemmuuskompleksi. Kouluttamattomat ovat usein ilkeitä ja piikitteleviä
Itse olen tohtori ja ns akateemisesti koulutettu, mutta olen ehdottomasti persu kun ei tässä joulytusrasisossa voi muuta olla. Vituttaa kaikki nuo ulkomaslsiset opiskelijat joista ei ole kuin vaivaa ja hsittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tohtori ja ns akateemisesti koulutettu, mutta olen ehdottomasti persu kun ei tässä joulytusrasisossa voi muuta olla. Vituttaa kaikki nuo ulkomaslsiset opiskelijat joista ei ole kuin vaivaa ja hsittaa.
Persu ja perjantaikännissä.
Vierailija kirjoitti:
Lol.
Akateeminen koulutus ei ole tae älykkyydestä, hyvistä käytöstavoista, sydämen sivistyksestä, keskustelutaidoista, empaattisuudesta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu ja perjantaikännissä.
Vähän shiltä vaikuttaa. 🤭
Haluan ihan vain, että on sivistynyt ja keskustelutaitoinen. Tuollaiset nyt vain tuppaavat viihtymään yliopistolla.