Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten itse pitää ottaa vastuu toimeentulosta

Vierailija
08.09.2024 |

Ei yhteiskunnan .. kansa tarvii ryhtiliikkeen.

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa päähän kun jotkut ihmiset ottavat itsestäänselvyytenä kaikki toimeentulotuet ja sairauseläkkeet etc.

Tekisi hyvää tälle kansalle, että jokainen olisi oman onnensa seppä ja huolehtisi omasta elämästään. Jos ei kykene elättämään itseään, niin sitten vaan elelemään loisena läheisten luokse. Jos läheiset eivät huolehti, niin kadulle ja sillan alle kunnes työ maittaa.

Se voisi olla, että siltojen alle hylätyt voisi alkaa kaltaistesi ympärivuotisen metsästyksen. Henki on aika höllässä sellaisissa maissa, missä sosiaaliturvaa ei ole.

En minä ainakaan sellaista tästä yhteiskunnasta halua. Enkä edes etenevää kehitystä sinne suuntaan.

Vierailija
42/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta vaikuttaa siihen, miten paljon menee välttämättömiin menoihin, miten on töitä tarjolla, millaiset mahdollisuudet ja riskit on yrittää ja mitä kaikkia veroja ja pakollisia maksuja on. Joten millä logiikalla yksilö olisi osa yhteiskuntaa silloin, kun yhteiskunta nyhtää ihmisen lompakosta, muttei toisinpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs minä sitten valtiota tarvitsen??? 

Vierailija
44/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa päähän kun jotkut ihmiset ottavat itsestäänselvyytenä kaikki toimeentulotuet ja sairauseläkkeet etc.

Tekisi hyvää tälle kansalle, että jokainen olisi oman onnensa seppä ja huolehtisi omasta elämästään. Jos ei kykene elättämään itseään, niin sitten vaan elelemään loisena läheisten luokse. Jos läheiset eivät huolehti, niin kadulle ja sillan alle kunnes työ maittaa.

Se voisi olla, että siltojen alle hylätyt voisi alkaa kaltaistesi ympärivuotisen metsästyksen. Henki on aika höllässä sellaisissa maissa, missä sosiaaliturvaa ei ole.

En minä ainakaan sellaista tästä yhteiskunnasta halua. Enkä edes etenevää kehitystä sinne suuntaan.

Taidat kuulua niihin julkisen sektorin työntekijöihin, jotka mielellään maksavat veroja ja haluaisit maksaa vielä enemmän, vaikka omat tulotkin tulevat muiden taskusta.

Vierailija
45/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan helppo huudella muille, jos ei tiedä muiden ihmisten tuntemuksista ja elämästä mitään. Tai kokemuksista. Aloituksia saisi trollattua vaikka sata vai mitä.

Vierailija
46/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yritystuet vain pois, ainoastaan huoltovarmuusalat voisivat jäädä tuettaviksi. Miksi yhteiskunnan pitää maksaa joidenkin yritysten rahan kuppaaminen veronmaksajilta.

Joo paljon parempi olisi poistaa tuet ja laskea yritysten verotusta.

Vierailija
47/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietää että sairauseläke ei ole mikään selviö. Ihmisiä kuolee sairauksiinsa sillä aikaa kun eläkepäätös nykii vieläkin.

Vierailija
48/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se ap:n mielestä on järjestäytyneen yhteiskunnan tarkoitus ja tehtävä? Ketkä yhteiskunnan muodostavat?

Vierailija
49/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se ap:n mielestä on järjestäytyneen yhteiskunnan tarkoitus ja tehtävä? Ketkä yhteiskunnan muodostavat?

Sisäisen ja ulkoisen turvallisuuden takaaminen, tulonsiirrot eivät ainakaan ole yhteiskunnan ydintoimintoja.

Vierailija
50/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kun yhteiskunta keskittyy ydintoimintoihinsa eli sisäisen ja ulkoisen turvallisuuden takaamiseen. Silloinkaan tällaiset anarkistit ja rikolliset eivät tappaisi mielipuolisesti ihmisiä.

Vierailija
51/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat kuulua niihin julkisen sektorin työntekijöihin, jotka mielellään maksavat veroja ja haluaisit maksaa vielä enemmän, vaikka omat

Väärin luultu. En ole koskaan ollut töissä julkisella sektorilla.

Vierailija
52/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäisen ja ulkoisen turvallisuuden takaaminen, tulonsiirrot eivät ainakaan ole yhteiskunnan ydintoimintoja.

Eikös se kuulu omien asioiden hoitamiseen osana? En minä tarvitse valtiota sen takaamiseksi että olen turvassa. Eli en myöskään halua maksaa veroja sen hoitamiseksi enkä muutenkaan veroja koska jos jokainen huolehtii itsestään niin valtiolla ei ole enää roolia. Minä en halua maksaa silloin mistään mitään.

-eri

Vierailija
53/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus.Sairaudenhoito. Kaavoitus ja luvat. Kaikki muu ei kuulu valtiolle .verot 20% kaikille Alvii 10%  niin köyhyys katoaa

Vierailija
54/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä eniten tienaavien turvallisuus ja hyvinvointi on tärkeintä 

Ap

Vierailija
55/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot alas tulot ylös

Vierailija
56/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuus.Sairaudenhoito. Kaavoitus ja luvat. Kaikki muu ei kuulu valtiolle .verot 20% kaikille Alvii 10%  niin köyhyys katoaa

Varmistan oman turvallisuuteni, käytän yksityistä. En tarvitse kaavoitusta enkä lupia mihinkään. Verot 0%. 

Vierailija
57/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan heti kun kaikki on vastuussa omasta syntymisestään, mutta niin kauan kun tänne tehdään ja pakotetaan syntymään ihmisiä ilman, että heiltä on kysytty lupaa siihen niin elatusvastuu on viimekädessä yhteiskunnalla.

Ei, vaan vastuu on lapsuudessa vanhemmilla, jotka samalla toivottavasti opettavat, kuinka vastuu kannetaan täysikäistyttyä. Sen jälkeen vastuu on yksilöllä.

Vierailija
58/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se kuulu omien asioiden hoitamiseen osana? En minä tarvitse valtiota sen takaamiseksi että olen turvassa. Eli en myöskään halua maksaa veroja sen hoitamiseksi enkä muutenkaan veroja koska jos jokainen huolehtii itsestään niin valtiolla ei ole enää roolia. Minä en halua maksaa silloin mistään mitään.

-eri

Venäjä ja muut hullut ihmiset kuitenkin säilyvät ympärillämme, vaikkei valtio takaisikaan turvallisuutta. Se menee mielestäni liiallisuuksiin, että omalla pyssyllä sitten suojelisit kotiasi murhaajia ja Venäjän sotilaita vastaan.

Vierailija
59/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa sinun kannattaa muuttaa suosiolla muualle.

Vierailija
60/141 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itseasiassa samaa mieltä. Yksityisyrittäjyyttä pitäisi tukea paljon enemmän. Ei käy laatuun, että suuri osa töihin kykynevästä väestä vaan lojuu kortistossa ja toimettomana kotona. Ei sellainen kansakunta menesty.

Osa-aikatyötä pitäisi myös tukea enemmän. On parempi tehdä edes vähän kuin ei mitään. Tällä hetkellä kannustimet ja mahdollisuudet osa-aikatyöhön eivät ole kovin hyvät. 

On parempi tehdä vähän kuin ollenkaan, mutta ei sitä erikseen tarvitse tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi