Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka loukkaavaa on ehdottaa korkeakoulutetulle henkilölle kouluavustajan työtä?

Vierailija
08.09.2024 |

Asteikolla 1-10.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta jos saisi töitä vaikkapa juuri koulunkäynninohjaajana, niin siitä olisi helpompi ponnistaa eteenpäin uralla. (Oletan, että kyseinen korkeakoulutettu on nyt työtön)

Cv:ssä myös näyttää paremmalta, että on ollut töissä. Eli jostain kannattaa aloittaa.

Vierailija
2/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan joku pohjoisessa kauhisteli, että oli tarjottu töitä tonttuna.  Nyt Lapin avoimissa työpaikoissa on ihan yleisesti tontun tai joulupukin hommia tarjolla.  Ne on ohjelmistopalvelujen tuottajien hommissa ja matkailijoitahan riittää.  Pitääkö niistä loukkaantua, vai ottaa asiakaspalveluna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maisteritutkinto. Olen vähän kypsä työhöni ja nyt yt:t vielä edessä. Mua kiinnostaisi kovasti koulunkäynnin ohjaajan työ. Mulla on ihan sellainen olo, että se sopisi minulle oikein hyvin ja pitäisin työstä. 

Vierailija
4/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastahan joku pohjoisessa kauhisteli, että oli tarjottu töitä tonttuna.  Nyt Lapin avoimissa työpaikoissa on ihan yleisesti tontun tai joulupukin hommia tarjolla.  Ne on ohjelmistopalvelujen tuottajien hommissa ja matkailijoitahan riittää.  Pitääkö niistä loukkaantua, vai ottaa asiakaspalveluna?

Tämmöset on opiskelijoiden keikkahommia, ei aikuisen koulutetun ihmisen. Näistä töistä maksetaan taskurahaa mikä on opiskelijalle tervetullutta,, aikuiselle tarkuhat ei riitä palkaksi elämiseen. 

Vierailija
5/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäis työ kuin työ kelvata. Suomessa ihmiset ovat vaan niin tittelinkipeitä että voi voi.

Vierailija
6/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi se on loukkaavaa? ja miksi ei jos ei muuta järkevää ole tarjolla? 

Vierailija
7/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open sijaiseksi pääsee tyyliin yo-papereilla. Miksi mennä kka:ksi?

Vierailija
8/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on maisteritutkinto. Olen vähän kypsä työhöni ja nyt yt:t vielä edessä. Mua kiinnostaisi kovasti koulunkäynnin ohjaajan työ. Mulla on ihan sellainen olo, että se sopisi minulle oikein hyvin ja pitäisin työstä. 

Hienoa, siellä on kyllä työpaikkoja ja on varsin tärkeää työtä.

Vierailija
9/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ap. Olen korkeakoulutettu, enkä päässyt kouluavustajaksi, vaikka hain. Eivät edes haastatelleet. Haluatko, että kukkarossasi on 2000 euroa, vai että siellä on 0 euroa?

Vierailija
10/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkasta ja kestosta. Jos vaikka parin päivän sijaisuus niin ei voi mennä koska sit tuet menee perseelleen ja kestää saada.Jos olis vaikka 2kk niin toki menisin

Vierailija
11/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae koulunkäyntiohjaajan koulutukseen. Harjoittelupaikan kautta saat vakityönkin. Ei sinnekään niin vain mennä tai päästä. Tutullani on lähäri + koulunkäyntiohjaajantutkinto ja hän sai vakipaikan. Kouluttamatonta ei välttämättä oteta.

Vierailija
12/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Open sijaiseksi pääsee tyyliin yo-papereilla. Miksi mennä kka:ksi?

Sijaisrekisteriin voi päästä. Se taas ei tarkoita yhtään mitään, että on sijaisrekisterissä.

Vierailija
13/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koulutus opetusalalle, ei ole loukkaavaa. Kai tiedät, että joku muu jo koulussa oleva työntekijä voidaan ottaa opettajan sijaiseksi. On vaan oltavat tarkka siitä, että saa opettajan palkan opetustunneilta eli niiltä, jolloin on luokassa yksin.

Vierailija
14/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin kouluavustajan työtä työkokeiluna. Olen pätevä opettaja. 

Tuo kuulosti jo niin typerältä että piti kysyä: "siis anteeksi, mitä ehdotit?" 

Ehdotetaanko lääkärille että menisitkö tekemään lähihoitajan työtä työkokeiluna... 

Vierailija
15/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta jos saisi töitä vaikkapa juuri koulunkäynninohjaajana, niin siitä olisi helpompi ponnistaa eteenpäin uralla. (Oletan, että kyseinen korkeakoulutettu on nyt työtön)

Cv:ssä myös näyttää paremmalta, että on ollut töissä. Eli jostain kannattaa aloittaa.

Asteikolla 1 eli ei mitenkään nöyryyttävää, työ on parempi kuin työttömyys. Mutta miten akateeminen ponnistelusta eteenpäin urallaan, jos olisi toiminut koulunkäynninohjaajana? Ehkä sillä tavalla, että on ollut edes jossain töissä.

Vierailija
16/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 - Jostain se on aloitettava

Vierailija
17/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotetaanko lääkärille että menisitkö tekemään lähihoitajan työtä työkokeiluna... 

Menisitkös, jos ehdotettaisiin kouluavustajan työtä palkallisena?

Vierailija
18/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yhteydessä ajattelit ehdottaa ja miksi? 

Vierailija
19/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla paljonkin työkokemusta?

Vierailija
20/87 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae koulunkäyntiohjaajan koulutukseen. Harjoittelupaikan kautta saat vakityönkin. Ei sinnekään niin vain mennä tai päästä. Tutullani on lähäri + koulunkäyntiohjaajantutkinto ja hän sai vakipaikan. Kouluttamatonta ei välttämättä oteta.

zMeidän koulussa on tilanne, että rehtori kysyi, tietääkö kukaan HYVIÄ tyyppejä ohjaajien sijaisiksi. Lukukauden alun flunssakausi ja parin ohjaajan pitkät sairaslomat ovat saaneet aikaan tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän