Mikä on mielestäsi parasta kasvisruokaa?
Olen itse sekasyöjä, mutta olen nyt emännöimässä viikonloppua, jossa kaikki ruoka on oltava kasvisruokaa, ei kuitenkaan vegaania.
Millaiset kasvisruoat on mielestäsi parhaita? Olisiko sulla antaa vinkkejä koko viikonlopun kasvismenuun?
Itse en ihan hirveästi pidä pavuista ja kikherneistä, joten niiden en ainakaan kovin monessa ruuassa haluaisi olevan pääroolissa.
Kiitos, jos jaksat vastata sun lempikasvisruokasi.
Kommentit (202)
Miksi kaiken on oltava kasvisruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Onpa kummallista, että Coopin Belgiasta lennätetty, pakastettu ja VIIPALOITU kesäkurpitsa on huomattavasti halvempaa, kuin kotimainen irtomyynnissä oleva.
Ei ole kummallista. Hävikki kesäkurpitsassa on suurta ja säilyvyys huono tuoreena.
Vierailija kirjoitti:
Herneitä, perunamuusia, porkkanaa, purjoa, sipulia.
Herne-maissi-paparikaa kuusi pussillista ja makaroonia tai riisiä. Soijaa.
Kattilallinen ruokaa. 3-4 litraa.k
Vierailija kirjoitti:
Paistetut sienet ja sipulit, kermakastike) Perunat, riisiä.
Peruna ja kastike suomalaista ja hyvää.
Pinaattikeittoa pussista.
Itse valmistan isoon kattilaan kerralla aina viisi pussillista. Kananmunia voi keittää samalla tai eri päivinä. Onhan siinä ruokaa viideksi päiväksi.
Joku risotto, esmes punajuuririsotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitanrulla ja paneroitu tofu
Itse kasvissyöjänä lähtisin varmaan jollain verukkeella kotiin (oikeasti) jos pöydässä olisi tällaiset.
Kasvissyöjiä pidetään yleisesti aika rasittavina ja suvaitsemattomina ihmisinä. Itse poistaisin heidät kaikki jollain verukkeella kutsulistalta, jos järjestäisin kutsuja.
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeittoa pussista.
Itse valmistan isoon kattilaan kerralla aina viisi pussillista. Kananmunia voi keittää samalla tai eri päivinä. Onhan siinä ruokaa viideksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Herne-maissi-paparikaa kuusi pussillista ja makaroonia tai riisiä. Soijaa.
Kattilallinen ruokaa. 3-4 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Ranskanperunat grilliltä.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset ja sipulirenkaat
Jalostajan Hernekeitto vegeversio ilman niitä viittä lihahippusta. Hinta tosin on kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on pakaste punajuuri-aura gratiinia.
LIdl on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitanrulla ja paneroitu tofu
Itse kasvissyöjänä lähtisin varmaan jollain verukkeella kotiin (oikeasti) jos pöydässä olisi tällaiset.
Kasvissyöjiä pidetään yleisesti aika rasittavina ja suvaitsemattomina ihmisinä. Itse poistaisin heidät kaikki jollain verukkeella kutsulistalta, jos järjestäisin kutsuja.
Mun tuttavapiirissä kasvissyöjät syövät sen mitä tarjoiluista katsovat itselleen sopivaksi. Vegaanit syyllistävät maailman pilaamisesta, jos pistät tilkan maitoa kahviin. Kauheaa sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan Suomessa kehitettyjä kasvisruokareseptejä ei näemmä taida olla kummoisiakaan. Outoa. Melkein sataprosenttisesti ehdotetut reseptit ulkomaalaisia. Outo sukupolvi nämä kasvissyöjät kun ei osata kehittää suomalaisia reseptejä eikä oikein paljon muutakaan.
Outo sukupolvi nämä kasvissyöjät kun ei osata kehittää suomalaisia reseptejä eikä oikein paljon muutakaan. Minkäs reseptin sinä olet kehitellyt ihan täysin omasta päästäsi?
Miksi minun ei-suomalaisena pitäisi kehitellä reseptejä joita jo muut omassa maassani ovat miljoonittain kehitelleet? Sitäpaitsi olen itse kehitellyt todellakin pari reseptiä koska en osta mitään valmiina vaan laitan itse ruokani ja ne reseptit ovat netissä luettavissa.
Hernemuussi! Ei tule joulua ilman sitä.