Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset vängällä kouluttautuu pienipalkkaisiin töihin?

Vierailija
08.09.2024 |

Tai ammatteihin joissa on työttömyyttä?

Luulisi heti ensimmäisenä jokaisen nuoren tarkistavan minkälainen palkkaus ja työtilanne alalla on.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kouluttauduin korkeapalkkaiseen työhön, mutta en ole tämän viiden vuoden aikana onnistunut silti saamaan sitä korkeapalkkaista työpaikkaa. Elämä ei ole niin yksinkertaista.

Jos et ole töissä, niin et tod ole kouluttautunut KORKEAPALKKAISEEN työhön..olet kouluttautunut työttömäksi/pummiksi/siipeilijäksi.. ei kannata kehuskella "tutkinnolla", jolla saat olla kortistossa.. hyi, häpeä

HAISTA SINÄ PASKA!

-eri-

Mikä koulu pitää käydä, että ulosanti on tuota tasoa? ;D

Onpa ihme, ettei ole muu ku työkkäri soitellut..

Kannattais ensin tarkastella itseään, mitä sillä näppiksellä kirj

No sehän oli täysin totta, mitä alkujaan sanottiin. Onpa tosi "korkeapalkkainen" ammatti kouluttautua toimeentulotukipummiksi.. mutta ulosanti on sitä tasoa, että koulutus näkyykin jo päälle päin..

Sun kommenttisi oli niin ala-arvoinen, että koita nyt vaan nöyränä ottaa vastaa palaute. Eikä sun kannata arvuutella muiden työllisyydestä/työttömyydestä mitään, koska olet aivan väärässä. Mene nyt vaan nurkkaan häpeämään kommenttejasi. 

Vierailija
62/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskuuttaan ja alisuorittajuuttaan. Draivi puuttuu täysin.

TÄMÄ! Mua ei kiinnostanut mikään, ei yhtään mikään. Ajauduin vain alalle ja sitten  piti hankkia siihen paperit. Amiksesta sai nopeaan.

Sitten  löysin "oman alani", yli nelikymppisenä vasta!

Nelikymppisenä!? Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla? Monet ovat eläkkeellä jo tuossa iässä..

No,kaikki ei ole m-potilaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakea it-alan DI:ksi. Tuta DI toinen vaihtoehto. Hyväpalkkaisia ja hyvin erilaisia työtehtäviä koodauksesta hallinnollisiin tehtäviin löytyy kaikista yrityksistä sekä valtiolta jos haluaa korostaa työn merkityksellisyyttä. Vain taivas rajana sille, mitä haluat tehdä.

Tuta.. voi järkkyy mitä paskaa niiden koulutus on..ikinä en palkkasi tuta DI mihinkään..ennemmin joku oikea DI, joka osaa jotain

Vierailija
64/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttauduin sosionomiksi koska työtilanne on hyvä ja 18 vuotiaana 2500 kk palkka kuulosti suurelta. Aattelin et sillä palkalla saa kaiken ja voi usein käydä ulkomailla jne.. 

Siinähän se ap:n kaipaama vastaus tuli. Nuoruus ja hölmöys. Siksi olisikin tärkeää, että vanhemmat painottaisivat ja puhuisivat konkretian tasolla näistä asioista nuorille. 

Surulliseksi asia muuttuu sitten, kun aikuinen ihminen ei vieläkään ymmärrä että itsellä on vastuu omasta tulotasostaan (ellei ole sairas tms) ja että asia pitäisi itse korjata eikä vain huutaa yhteiskuntaa apuun ja kapinoida barrikadeilla. 

Kyllä yhteiskunnan rakenteissa on vikaa, jos kokopäivätyöstä ei saa useaa satasta voittoa, tilanteessa missä asumiskulut eivät ole täysin ylimitoitettu eli ei perustu omaan valintaan elintasosta. 

Vierailija
65/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kouluttauduin korkeapalkkaiseen työhön, mutta en ole tämän viiden vuoden aikana onnistunut silti saamaan sitä korkeapalkkaista työpaikkaa. Elämä ei ole niin yksinkertaista.

Mikä tämä ammatti sitten on?

Vierailija
66/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä palkka korrelloi vastuun kanssa. Kaikki eivät halua vastuullista työtä vaan heille riittää pienempikin palkka.

Vierailija
67/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkasin, että tämmöisiä aina muodikkaita, mutta huonosti palkattuja on ainakin seuraavat alat. Matkailu ja ravintola-ala. Eli kokit, tarjoilijat, matkaoppaat ja eräoppaat. Sitten tietysti taidealat, eli taiteilijat, muusikot ja vastaavat.

Ihkulta voi vaikuttaa myös luonnonvara-alat, kuten maanviljelijä tai ammatti kalastaja.

Yhteistä kaikille on, että kilpailu on kovaa ja leipä tiukassa. Vain huiput voi rikastua.

Vierailija
68/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset , joilla on huono itsetunto hakeutuvat helppoihin töihin missä epäonnistumisen riskikin on hyvin pieni ja yleensä nämä työt ovat sellaisia mitkä eivät vaadi paljoa koulutusta ja panostusta ja tällaisissa töissä on sitten yleensä myös huono palkkataso. Itseä huono ammatin valintaa harmitti myöhemmin aikuisiällä, kun iän myötä itsetunto koheni ja tajusin , että olisin pystynyt parempaan koulutustasoon ja tekemään vaativampiakin töitä. Nuorten huonoon itsetuntoon pitäisi kiinnittää paljon nykyistä enemmän koulussa ja kotona huomiota, sillä jokainen meistä on jossakin asiassa hyvä ja parempi kuin joku toinen samassa asiassa.

Riippuu kavereista yllättävän paljon tuo. Omassa kaveripiirissä kaikki olivat hakemassa yliopistoihin ja hyvämaineisimpiin koulutusohjelmiin, mikään muu ei ollut edes vaihtoehto. Kyllä se yllättävän paljon vaikuttaa omaan hakemiseen ja aj

Hakeminen toisaalta on eri asia kun sisään pääseminen. Todennäköisesti tostakin porukasta vain pieni osa pääsi sisään. Ainakaan samanaikaisesti

Vierailija
69/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska valtaosan ihmisistä älykkyys ja ennakointikyvyt eivät riitä miettimään pidemmälle kuin "tästä tykkäsin koulussa", "se on ihqua" ja "minä olen kyllä poikkeus". Ihan ok jos tietoisesti valitsee sen ihqun alan rahakkaan sijaan ja sitten ei valita siitä, mutta kun nämä älykääpiöt valitsevat huonopalkkaisen alan JA sitten itkevät palkkaa myöhemmin. No voi kyynel. 

Tiedätkö, ettei hyväpalkkaisia töitä riitä jokaiselle. Jos koko Suomen kansa kouluttautuisi juristeiksi, ekonomeiksi, insinööreiksi, lääkäreiksi, niin mitä siitä tulisi? Täällä olisi karmiva pula monista töistä. 

Vierailija
70/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööri.

Vierailija
71/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ole kaiken ydin, vaan kiinnostus siihen mitä tekee. Satonen puhuu jatkuvasti "mielekkäästä tekemisestä"  onko se mielekästä, jos inhoat koko hommaa, mutta palkka on 10 000e/kk ?  Raha ei ole motivaattori kuin tyhmille ihmisille. Älykäs ihminen hakeutuu alalle, joka kiinnostaa, niin ei ole puolen vuoden päästä burn outissa! Se säästää valtavasti valtion tereveysmenoja.

Vierailija
72/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööri.

Dippa vai amk?

Vierailija
73/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole töissä, niin et tod ole kouluttautunut KORKEAPALKKAISEEN työhön..olet kouluttautunut työttömäksi/pummiksi/siipeilijäksi.. ei kannata kehuskella "tutkinnolla", jolla saat olla kortistossa.. hyi, häpeä

HAISTA SINÄ PASKA!

-eri-

Mikä koulu pitää käydä, että ulosanti on tuota tasoa? ;D

Onpa ihme, ettei ole muu ku työkkäri soitellut..

Kannattais ensin ta

Paskan haistattamiseen tarvitaan toooosi "korkeapalkkainen" koulutus. Repeilen ihan kympillä ;D

Voin vain arvata(=tietää) kuinka "yllätyksenä" on tullut, ettei viiteen vuoteen löydykään sitä ""korkeapalkkaista" työtä. Olisin voinut jo kertoa ennen sinne turhaan koulutukseen menoa, jos olisit kysynyt minulta. Sun kannattaa ihan itse mennä sinne nurkkaan häpeämään epäonnistumisiasi ja miettiä vähän uudestaan.. Ehkäpä tämä vastaa AP:n kysymykseen siitä, kuinka tyhmiä ihmiset ovat ja vängälle menevät huonopalkkaiseem duuniin. Tosin parempi sekin kuin yhteiskunnan pummi.

Vierailija
74/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööri.

Dippa vai amk?

Amk

Vierailija
75/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä palkka korrelloi vastuun kanssa. Kaikki eivät halua vastuullista työtä vaan heille riittää pienempikin palkka.

Mistä hemmetin vastuusta sinä puhut? Suorittavalla tasolla on paljon kovempi vastuu, kuin yhdelläkään johtajalla. Jos tulee ongelmia johtajat pesevät kätensä ja syyttävät tietenkin suorittavaa tasoa ja homma oli siinä.

Vierailija
76/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskuuttaan ja alisuorittajuuttaan. Draivi puuttuu täysin.

TÄMÄ! Mua ei kiinnostanut mikään, ei yhtään mikään. Ajauduin vain alalle ja sitten  piti hankkia siihen paperit. Amiksesta sai nopeaan.

Sitten  löysin "oman alani", yli nelikymppisenä vasta!

Nelikymppisenä!? Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla? Monet ovat eläkkeellä jo tuossa iässä..

No,kaikki ei ole m-potilaita.

No ei todellakaan! Kun ei ole, niin on ansaitulle eläkkeellä, kun on 20-vuotiaasta asti tavoitellut taloudellista riippumattomuutta. Niitä on aika paljon, koska viimeiset vuosikymmener ovat olleet täynnä mahdollisuuksia sijoittajille. Jopa siivooja on voinut saavuttaa taloudellisen riippumattomuuden.

Vierailija
77/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööri.

Dippa vai amk?

Amk

Okei, amkki-inssinä työllistyminen ehkä vähän hankalamapaa, mutta älä luovuta, kyllä niitä paikkoja ennemmin tai myöhemmin löytyy!

Vierailija
78/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko lääkäri? En tiennyt kyllä niiden olevan työttömänä..

Vierailija
79/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööri.

Dippa vai amk?

Amk

Okei, amkki-inssinä työllistyminen ehkä vähän hankalamapaa, mutta älä luovuta, kyllä niitä paikkoja ennemmin tai myöhemmin löytyy!

Opiskelukaverit on lähes kaikki hyvissä töissä, joten heille ei ainakaan ole ollut hankalaa.

Vierailija
80/107 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska valtaosan ihmisistä älykkyys ja ennakointikyvyt eivät riitä miettimään pidemmälle kuin "tästä tykkäsin koulussa", "se on ihqua" ja "minä olen kyllä poikkeus". Ihan ok jos tietoisesti valitsee sen ihqun alan rahakkaan sijaan ja sitten ei valita siitä, mutta kun nämä älykääpiöt valitsevat huonopalkkaisen alan JA sitten itkevät palkkaa myöhemmin. No voi kyynel. 

Tiedätkö, ettei hyväpalkkaisia töitä riitä jokaiselle. Jos koko Suomen kansa kouluttautuisi juristeiksi, ekonomeiksi, insinööreiksi, lääkäreiksi, niin mitä siitä tulisi? Täällä olisi karmiva pula monista töistä. 

No ei kyllä olisi.. tarpeeksi palkkaa niin kyllä minäkin siivoaisin vaikka vihaan koko hommaa