Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka syöt töissä eväitä. Teetkö ruokaa valmiiksi pakastimeen/jääkaappiin?

Vierailija
07.09.2024 |

Otin n. vuosi sitten itseäni niskasta kiinni ja aloin tehdä ruokaa pakkaseen ja jääkaappiin. Pakastimeen tekeminen on hankalampaa, koska pakastimessa niin monet ruuat menevät koostumukseltaan oudoiksi, mutta pinaattikeitto on toiminut. Sitten vain keitän kaksi kananmunaa seuraavaksi päiväksi. Nyt tein pakastimeen koesatsin kanakastiketta ja riisiä. Jääkaappiin teen usein salaatteja pariksi päiväksi.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka päivä uuden ruuan. Ekana itan seuraan päivän lounaan itselleni eväsrasiaan sivuun. Meillä iso perhe niin pakko tehdä joka päivä uusi ruoka.

Vierailija
2/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yleensä vain parin päivän ruoat valmiiksi jääkaappiin ja niiden lisäksi kaupan punalappuiset ovat suosikkini kun voi edullisesti kokeilla jotain uuttakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen joka päivä uuden ruuan. Ekana itan seuraan päivän lounaan itselleni eväsrasiaan sivuun. Meillä iso perhe niin pakko tehdä joka päivä uusi ruoka.

Mäkin teen joka päivä ruokaa, joskus jopa kaksi kertaa päivässä. Mutta harvemmin tulee otettua sitä töihin. Usein jätän miehelleni ruuantähteet, jos ruoka on sellaista, jota hän kasvissyöjänä syö, tai jätän lapsille.

Ap

Vierailija
4/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko säilyy pakastimessa hyvänä, ihan vinkkinä.  

Vierailija
5/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan edellisen illan ruokaa töihin.

Vierailija
6/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joskus ihan vaan täytettyjä leipiä joissa on kananmunaa, kalkkunaa, juustoa, tomaattia kurkkua. Noiden lisäksi vielä raejuustoa, jugurttia ja hedelmiä. Joskus ostan myös valmisruokia jos en ole valmiiksi jaksanut kokata. Joskus teen valmiiksi edellispäivänä ruokaa.

Vierailija
7/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen yleensä vain parin päivän ruoat valmiiksi jääkaappiin ja niiden lisäksi kaupan punalappuiset ovat suosikkini kun voi edullisesti kokeilla jotain uuttakin. 

Mä oon myös ostanut paljon punalappueineksiä aiemmin, mutta kun työpaikkani isompi lähikauppa meni remonttiin, aloin tehdä enemmän ruokaa itse. Mulla on tässä etenkin tarkoitus säästää rahaa. Esim. tämän kanakastikkeen tein pakastetusta punalappukanasta.

Ap

Vierailija
8/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina jämäruokia pakastimessa annosrasioissa. Helppo ottaa mukaan ja sulaa sopivasti lounasaikaan mennessä. En välitä koostumuksesta, työssä hotkaistu annos ei tarvitse olla kulinarismin riemuvoitto vaan toimia nälänsiirtäjänä.

Pakastan oikeastaan mitä vaan jämää. On aina pienoinen ylläri että mitä sattui evääksi.

Vierailija
9/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, syön eineksiä.

Vierailija
10/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ottanut evääksi edellisen päivån ruuan jäämät, mutta kiinnostaisi tuo annosten tekeminen pakastimeen koko viikolle. Mikä muu toimii kuin pinaattikeitto ja kaalilaatikko? 

Vierailija
11/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikko säilyy pakastimessa hyvänä, ihan vinkkinä.  

Kiitos vinkistä! Siis mähän en oo koskaan valmistanut kaalilaatikkoa! Meillä ei lapsuudenkodissani syöty juurikaan kaalia, joten olen alkanut tehdä siitä ruokaa vasta aikuisiällä. Mulla on ollut suunnitelmissa kokeilla kaalilaatikon tekoa, teen heti, kun makuaistini palautuu (olen ollut pitkään sairaana ja makuaistikin on ollut poissa yli viikon).

Ap

Vierailija
12/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina jämäruokia pakastimessa annosrasioissa. Helppo ottaa mukaan ja sulaa sopivasti lounasaikaan mennessä. En välitä koostumuksesta, työssä hotkaistu annos ei tarvitse olla kulinarismin riemuvoitto vaan toimia nälänsiirtäjänä.

Pakastan oikeastaan mitä vaan jämää. On aina pienoinen ylläri että mitä sattui evääksi.

Tuo ylläri on kyllä ihan hauska vaihtoehto. Mä tylsästi kirjoitan rasian kanteen, mitä siellä on.

Ap

Vierailija
13/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 3-4 päivän ruuat valmiiksi ja annostelen rasioihin. Sitten napsin niitä jääkaapista mukaan evääksi. Turha niitä on välissä pakastaa. Sinä päivänä kun otan viimeisen rasian teen taas illalla uuden satsin josta syö useamman päivän. 

Vierailija
14/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää kuinka kalliiksi tulee elämä jos käy ravintolassa syömässä joka työpäivä. Ravintola annos jos maksaa sen 10e joka on halpa nykypäivänä. Omat eväät saa tehtyä parilla eurolla.

Viikossa 10e x 5 = 50e 

Kuukaudessa 50e x 4 = 200e

Vuodessa eli 11kk 200e x 11 = 2200e maksaa vuodessa ravintolassa syöminen eli keskiverto kuukauden nettopalkan verran.

Vierailija
15/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ottanut evääksi edellisen päivån ruuan jäämät, mutta kiinnostaisi tuo annosten tekeminen pakastimeen koko viikolle. Mikä muu toimii kuin pinaattikeitto ja kaalilaatikko? 

Mä oon miestäni varten tehnyt soseutettua linssikeittoa pakkaseen. Varmasti useimmat linssikeitot toimivat. Makaronilaatikkokin varmasti.

Ap

Vierailija
16/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää kuinka kalliiksi tulee elämä jos käy ravintolassa syömässä joka työpäivä. Ravintola annos jos maksaa sen 10e joka on halpa nykypäivänä. Omat eväät saa tehtyä parilla eurolla.

Viikossa 10e x 5 = 50e 

Kuukaudessa 50e x 4 = 200e

Vuodessa eli 11kk 200e x 11 = 2200e maksaa vuodessa ravintolassa syöminen eli keskiverto kuukauden nettopalkan verran.

Toisilla toki on varaa tuohon. Mulla ei :)

Ap

Vierailija
17/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatteja teen.

Vierailija
18/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Useimmiten teen edellisenä iltana sen verran enemmän ruokaa - mitämilloinkin - että voin ottaa sen lopun evääksi töihin. Ei tarvitse edes pakastaa välttämättä. Varsinainen säätäminen on liittynyt siihen miksi en lähde työkaverien kanssa lounaalle jonnekin lähitienoilla, vaan syön omia eväitäni mieluiten. Mutta se vääntö on käyty jo vuosia sitten ja minut tunnetaan eväitteni syöjänä, jolla on myös nälkä vähän myöhemmin iltapäivällä kuin muilla. Ei ongelmaa.

Vierailija
19/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kerralla isomman satsin ruokaa, ja syön sitä sen aikaa, kuin sitä riittää. Yleensä 4 annosta eli kahden päivän ruoat. Usein jaan heti kattilast / paistinpannusta / pelliltä / vuoasta rasioihin (ja yksi annos lautaselle syötäväksi heti).

Vierailija
20/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää mistään pakasteista töissä, koska niiden lämmitys vie niin paljon aikaa ja aiheuttaa jonoa mikrolla.

Minulla on eväänä yleensä jotain juustonpaloja tai kuivakinkunsiipaleita tai tosiaan keitetyn kananmunan sekä jotain porkkanoita tai muita juureksiatai kukkakaalia tai tomaattia mitä halvalla sattuu olemaan kaupassa tarjolla. Talvella usein jotain hedelmää. Tai joskus on juomapulloon tehty smoothie tms. Ihan hyvin niilllä pärjää toimitstotyössä. Illalla siten syön kotona lämmintä ruokaa.