Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka syöt töissä eväitä. Teetkö ruokaa valmiiksi pakastimeen/jääkaappiin?

Vierailija
07.09.2024 |

Otin n. vuosi sitten itseäni niskasta kiinni ja aloin tehdä ruokaa pakkaseen ja jääkaappiin. Pakastimeen tekeminen on hankalampaa, koska pakastimessa niin monet ruuat menevät koostumukseltaan oudoiksi, mutta pinaattikeitto on toiminut. Sitten vain keitän kaksi kananmunaa seuraavaksi päiväksi. Nyt tein pakastimeen koesatsin kanakastiketta ja riisiä. Jääkaappiin teen usein salaatteja pariksi päiväksi.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ottanut evääksi edellisen päivån ruuan jäämät, mutta kiinnostaisi tuo annosten tekeminen pakastimeen koko viikolle. Mikä muu toimii kuin pinaattikeitto ja kaalilaatikko? 

Mä oon miestäni varten tehnyt soseutettua linssikeittoa pakkaseen. Varmasti useimmat linssikeitot toimivat. Makaronilaatikkokin varmasti.

Ap

Varmasti useimmat SOSEkeitot toimivat, piti kirjoittamani.

Ap

Vierailija
22/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan edellisen illan ruokaa töihin.

Minä tein tuota kauan ja huomasin, että söin liikaa. Laitoin ruoan liian isoon rasiaan. Siirryin ostamaan mikroruokia töihin ja yllättäen paino rupesi tippumaan ihan itsekseen ilman sen kummempia dieettejä. Nuokin tulivat edullisemmaksi kuin työpaikan lounasravintolassa käynti ja siellä varsinkin olisi ollut vaara syödä liikaa seisovasta pöydästä. Varsinkin jos oli tarjolla useampaa eri ruokalajia, joita otti kaikkia vain lusikallisen, tuntui että liikaa tulee laitaselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää mistään pakasteista töissä, koska niiden lämmitys vie niin paljon aikaa ja aiheuttaa jonoa mikrolla.

Minulla on eväänä yleensä jotain juustonpaloja tai kuivakinkunsiipaleita tai tosiaan keitetyn kananmunan sekä jotain porkkanoita tai muita juureksiatai kukkakaalia tai tomaattia mitä halvalla sattuu olemaan kaupassa tarjolla. Talvella usein jotain hedelmää. Tai joskus on juomapulloon tehty smoothie tms. Ihan hyvin niilllä pärjää toimitstotyössä. Illalla siten syön kotona lämmintä ruokaa.

Mä otan pakasteen edellisiltana sulamaan jääkaappiin.

Ap

Vierailija
24/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää kuinka kalliiksi tulee elämä jos käy ravintolassa syömässä joka työpäivä. Ravintola annos jos maksaa sen 10e joka on halpa nykypäivänä. Omat eväät saa tehtyä parilla eurolla.

Viikossa 10e x 5 = 50e 

Kuukaudessa 50e x 4 = 200e

Vuodessa eli 11kk 200e x 11 = 2200e maksaa vuodessa ravintolassa syöminen eli keskiverto kuukauden nettopalkan verran.

Toisilla toki on varaa tuohon. Mulla ei :)

Ap

Minulla taas on varaa tuohon mutta käytän rahani muihin kohteisiin kuin ravintolaan, sijoitan tuon summan jotta saan tuottoa rahoilleni. 2200e/vuodessa kun saa sijoitettua niin se on jo 10 vuodessa 22000e. 

Vierailija
25/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein tuota kauan ja huomasin, että söin liikaa. Laitoin ruoan liian isoon rasiaan. Siirryin ostamaan mikroruokia töihin ja yllättäen paino rupesi tippumaan ihan itsekseen ilman sen kummempia dieettejä. Nuokin tulivat edullisemmaksi kuin työpaikan lounasravintolassa käynti ja siellä varsinkin olisi ollut vaara syödä liikaa seisovasta pöydästä. Varsinkin jos oli tarjolla useampaa eri ruokalajia, joita otti kaikkia vain lusikallisen, tuntui että liikaa tulee laitaselle.

Meillä oli keittiöremontti, jonka aikana tuli syötyä paljon eineksiä. Annoskoko on kyllä niissä pieni. Yritän kyllä pakastaessa huomioida annoskoot.

Ap

Vierailija
26/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniomeletti toimii hyvin pakastettuna. Voi laittaa pakastimeen muovipusseihin ja sitten töissä ruisleivän väliin tms.

Vierailija
27/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ottanut evääksi edellisen päivån ruuan jäämät, mutta kiinnostaisi tuo annosten tekeminen pakastimeen koko viikolle. Mikä muu toimii kuin pinaattikeitto ja kaalilaatikko? 

Esim kanafileitä kannattaa ostaa tarjouksesta isompi setti ja paahtaa ne uunissa ruoaksi (teen usein esim saltimboccaa tai auratäytteistä pekonikäärökanaa tai Kiovan kanaa) jotka sitten pakastan annoksissa niin sitten myöhemmin riittää kaveriksi riisi(pussi) tai ihan vaikka airfryer perunat plus kurkku ja tomaatti salaatiksi

Vierailija
28/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun puutarha työntää kaikenlaista rehua urakalla niin teen paljon kaikenlaista valmiiksi pakkaseen koska en ehdi mitenkään syömään kaikkea nyt heti.

Sosekeittoja, kasvispihvejä, gratiineja, patoja, vuokia, kiusauksia, kastikkeita, piirakoita...

Näillä sitten ruokin itseäni töissä. Kasvispihvi ruispuikulan välissä on kuin kasvishampurilainen.

Vierailija
29/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mä pakkaseenkin, mutten mä sieltä koskaan töihin ota. Vaan vasta valmistuneesta ruuasta nappaan mulle ja miehelle parille päivälle ruuat.

Jääkaappiin preppaan jonkun verran. Kuten esim papusalaattia on jatkuvasti ja kaaliraastesalaattia, keitettyjä kanamunia viikon satsi yms. Niistäkin saa jo ttuolleen ravitsevan lounaan. Sämpylöitä ja pullaa leivon pakkaseen, aamulla nappaa mukaan, niin sulaa lounaaksi. Sitten myös teen salaattikastikkeet pieniin rasioihin.

Kyllä mieskin tekee ruokaa ja eväitä, ettei nää vaan mulle kasaannu. Lisäksi sitten on teiniurheilijat, jotka toisinaan väsää omia eväitään. Mä en niistä välitä, kun ovat vielä niin mauttomia ja lihaisia. Opettelevat edes itselleen (toisilleen) tekemään, ettei tarvii kymmenen litran kattiloissa keitellä pastaa.

Vierailija
30/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää mistään pakasteista töissä, koska niiden lämmitys vie niin paljon aikaa ja aiheuttaa jonoa mikrolla.

Minulla on eväänä yleensä jotain juustonpaloja tai kuivakinkunsiipaleita tai tosiaan keitetyn kananmunan sekä jotain porkkanoita tai muita juureksiatai kukkakaalia tai tomaattia mitä halvalla sattuu olemaan kaupassa tarjolla. Talvella usein jotain hedelmää. Tai joskus on juomapulloon tehty smoothie tms. Ihan hyvin niilllä pärjää toimitstotyössä. Illalla siten syön kotona lämmintä ruokaa.

Uusavuton 🙄.

Vierailija
31/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 dl rasiat maksaa jopa euron, lasiset kaksi. olisit ottanut pienempiä rasioita alunperinkin. Hillitse ittees! :D

Vierailija
32/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sesongin kasviksista sosekeitot voi hyvin pakastaa, esim. bataattikeitto, tomaattikeitto, punajuurikeitto. Näitä 5 litran kattilallinen ja annospusseissa pakastimeen, illalla sulamaan jääkaappiin ja aamulla evääksi + esim karjalanpiirakka munavoilla ja leikkeleellä niin on ruokaisa kokonaisuus 

Vierailija
33/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä harvinaisen yksinkertaisia ja typeriä ihmisiä. Tuokin ongelma olisi korjaantunut sillä, että laittaa ne eväät pienempään rasiaan tai sitten ei täytä sitä isompaa rasiaansa niin täyteen. Luulisi aikuisen ihmisen osaavan annostella itselleen ruoan, mutta ei...

Vierailija
34/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sellainen mahdollista, että jätettäis toisten ihmisten haukkuminen tämän jälkeen kokonaan pois?

Ap

Vierailija
35/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin sesongin kasviksista sosekeitot voi hyvin pakastaa, esim. bataattikeitto, tomaattikeitto, punajuurikeitto. Näitä 5 litran kattilallinen ja annospusseissa pakastimeen, illalla sulamaan jääkaappiin ja aamulla evääksi + esim karjalanpiirakka munavoilla ja leikkeleellä niin on ruokaisa kokonaisuus 

Ja lisäyksenä vielä, että pakastan jopa tuollaisen karjalanpiirakka + munavoi -setin kun yksin helpompi ettei joka päivä syö samaa. Eli 2 munasta saa sopivan pienen munavoin sellaiselle 5 kpl Fazerin karjalanpiirakkapussukalle. Ostan sellaisen parin-kolmen viikon välein ja tosiaan teen munavoin, levitän piiraille ja pakastimeen josta sitten evääksi töihin keittojen kanssa.

Vierailija
36/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nistipadaksi" haukuttu makaroniruoka toimii aina. Voi laittaa rasiaan. 

Vierailija
37/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin raflalounaan pois, kun huomasin, että söin aina liikaa ja liian raskaita ruokia. Kaikkea piti muka maistaa. eikun otankin tuota kukkakaaligratiinia kun se viimeksikin oli niin herkkua. (kai se nyt oli, kun juustolla ja kermalla kuorrutettua) Meni loppu päivä taistellessa unta vastaan.

Aloin tekemään sitten erilaisia salaatteja evääksi. Proteiinia kunnolla, eikä mitään krutonkeja,vaikka nekin on herkkua. Sain oikeanlaista virtaa ja jaksamista duunintekoon.

Vierailija
38/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan edellisillan päivällistä evääksi. 

Vierailija
39/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin raflalounaan pois, kun huomasin, että söin aina liikaa ja liian raskaita ruokia. Kaikkea piti muka maistaa. eikun otankin tuota kukkakaaligratiinia kun se viimeksikin oli niin herkkua. (kai se nyt oli, kun juustolla ja kermalla kuorrutettua) Meni loppu päivä taistellessa unta vastaan.

Aloin tekemään sitten erilaisia salaatteja evääksi. Proteiinia kunnolla, eikä mitään krutonkeja,vaikka nekin on herkkua. Sain oikeanlaista virtaa ja jaksamista duunintekoon.

Salaatti on minunkin mielestä paras lounasruoka jaksamisen kannalta.

Ap

Vierailija
40/64 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin ostanut pienemmän rasian.