Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon harhaluuloista?

Vierailija
14.09.2023 |

Kärsinyt tälläisistä ajatuksista jo yli 4v. Lääkärit kutsuu niitä harhaluuloiksi mutta en tiedä onko kyse niistä.

-pelkään tulevani tapetuksi, myös läheisiin kohdistuva pelko
-pelkään oikean ruoan syömistä (en ole syömishäiriöinen varsinaisesti vaan pelkään että tukehdun ja kuolen)
-joskus pelkään että mun ruokaan laitetaan huumeita/lääkkeitä tarkoituksella.
Oon 18.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena se on aika tyypillistä, koska ei ole kokemusta niin paljoa, asiat uusia ja lukenut uutisia liikaa jossa niitä tapahtuu. Vaikka osalle ei tapahdu. Ja osaa välttää väärää seuraa tai paikkoja. Vähemmästäkin joku ahdistuisi, voi olla ahdistushäiriö vaikkapa tai tics tourette toistaa päässä. Ja jos on stressiä / paineita koulussa tai muualla, pitäisi stressiä vähentää. Alkoholin ja liian kofeiinin välttäminen voi vähentää pelkoja, voi kokeilla. Tv pois jos levoton, valitsee videot itse. Huono musiikki pois, joku tasapainottava ok.

Joidenkin lääkkeiden haittavaikutus voi olla pelot, jos katsoo voiko joku lääke lisätä sitä vai onko taukoja käytössä. Kuuri parempi kuin jatkuva. Onko luomuruoat tai valmisteet avuksi, omenamehu kirkastaa ajatuksia ja spirulina. -Onko asuinpaikka hyvä vai pelottava, entä muiden käytös tai paikat joissa käy hyviä - vai kolkkoja. Missä alueella on siis turvallisuutta enemmän. Pääasia että itse on turvallinen muille. Entä somen ihmiset, onko se liikaa tai joku väärä siellä. Onko kännykkä liikaa valoineen. Tietokoneella ruudun valon saa säädettyä, voi olla kuitukaapeli. Joskus koneääni voi tehdä jonkun efektin joka ei ole hyvä, koska moni asia toimii taajuuksilla myös ihmiskropassa. 

Vierailija
4/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomiopiste. Meneekö se muiden mukaan, vai saatko itse määritettyä sen positiiviseen. Lämpimään. Saako pelot käsiteltyä pois, ajan myötä. Kaikki ihmiset pelkäävät joskus jotain, hetken.

Vierailija
5/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen omat saa Pyhän Hengen, se ohjaa sinua oikeaan. Mutta varo citykirkkoja, niissä on toinen henki. Rukoile ja lue Raamattua. 33/38 käännös tai Raamattu kansalle.

Vierailija
6/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja huomiopiste. Meneekö se muiden mukaan, vai saatko itse määritettyä sen positiiviseen. Lämpimään. Saako pelot käsiteltyä pois, ajan myötä. Kaikki ihmiset pelkäävät joskus jotain, hetken.

Joskus ja hetken joo mutta sama juttu jatkunut yli 4v. Ei tietysti koko ajan mutta aina välillä tulee pintaan

Vierailija
7/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenpä kuvittelet pääseväsi?

Käytä mielikuvitustasi.

Vierailija
8/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Henry kirjoitti:

Mitenpä kuvittelet pääseväsi?

Käytä mielikuvitustasi.

En minä tiedä.

Vierailija
9/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei siis tiedä. Ok

Vierailija
10/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vastaavantyyppisistä peloista kohtuuhyvin eroon lääkkeillä. Stressaavina aikoina ne nousevat edelleen mieleen, mutta tiedän, että ne eivät perustu todellisuuteen vaan ovat psykoosisairauden oireita.

Vierailija
11/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin vastaavantyyppisistä peloista kohtuuhyvin eroon lääkkeillä. Stressaavina aikoina ne nousevat edelleen mieleen, mutta tiedän, että ne eivät perustu todellisuuteen vaan ovat psykoosisairauden oireita.

Mitä lääkkeitä sulla on käytössä?

-ap

Vierailija
12/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ihme ole, kun joka tuutista jo monia vuosia noihin pelkoihisi liittyviä asioita on suollettu pihalle.

-Joka päivä joku on tapettu, teko tapa vain vaihtelee

-höpötystä mikä on vääränlaista ruokaa ja lisäksi kehopositiivisuus juttuja joka moralisoi syömistä.

-Huumeiden käyttöä puolustelevia ja moralisoivia juttuja, nuorten huumekuolemia jne.

Ap. et olisi ihminen jos ei noista aiheista jäisi alitajuntaasi pelkoja, koska olet niitä pienestä pitäen luultavasti joutunut kuuntelemaan/lukemaan.

Vierailija
13/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot on plastiset eli muokkautuvat. Sinä olet kontrollissa, eivät ajatukset.

Opettele tunnistamaan sinua vahingoittavat ajatukset, hyväksy niiden olemassaolo ja päätä ettei tilanteessa ole sellaista vaaraa mitä ajatuksesi yrittävät sinulle syöttää.

Tutustu realiteettiterapian keinoihin, josko niistä löytyisi helpotusta.

Vierailija
14/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivot on plastiset eli muokkautuvat. Sinä olet kontrollissa, eivät ajatukset.

Opettele tunnistamaan sinua vahingoittavat ajatukset, hyväksy niiden olemassaolo ja päätä ettei tilanteessa ole sellaista vaaraa mitä ajatuksesi yrittävät sinulle syöttää.

Tutustu realiteettiterapian keinoihin, josko niistä löytyisi helpotusta.

Mitä tarkoittaa realiteettiterapia?

-ap

Vierailija
15/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse harhaluuloista vai enemmän pakkoajatuksista?

Kannattaa lukea googlesta pakkoajatuksista. Hoito ja lääkitys ihan erilaiset kuin harhoihin.

Vierailija
16/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada muuta ajateltavaa aivoille. Katsele vaikka uutisia ja muita ohjelmia telkkarista, niin et ajattele harhojasi. Aivot oppii pikkuhiljaa muihin asioihin.

Vierailija
17/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea googlesta pakkoajatuksista. Hoito ja lääkitys ihan erilaiset kuin harhoihin.

Oon lukenut ja mm. näihin ei sisälly mitään pakkotoimintoja tai pakkoajatuksiakaan varsinaisesti

Lääkäri on sanonut mulle myös että kyse harhaluuloista

Vierailija
18/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon lukenut ja mm. näihin ei sisälly mitään pakkotoimintoja tai pakkoajatuksiakaan varsinaisesti

Pakkoajatuksiin ei liity mitenkään välttämättä pakkotoimintoja. Ei minullakaan.

Minulle ensimmäinen lääkäri vuosia sitten myös diagnosoi harhaluuloisuuden. Olin 8v väärässä terapiassa.

Vierailija
19/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä saada muuta ajateltavaa aivoille. Katsele vaikka uutisia ja muita ohjelmia telkkarista, niin et ajattele harhojasi. Aivot oppii pikkuhiljaa muihin asioihin.

uutiset ei kyllä tee hyvää mulle. Lisää vaan pelkoja

Vierailija
20/43 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoajatuksiin ei liity mitenkään välttämättä pakkotoimintoja. Ei minullakaan.

Minulle ensimmäinen lääkäri vuosia sitten myös diagnosoi harhaluuloisuuden. Olin 8v väärässä terapiassa.

Kyse voi toki olla pakkoajatuksista mutta kukaan lääkäri (olen tavannut aika monta) ei ole ollut sitä mieltä että kyse on niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi