Yle: Puoli miljoonaa suomalaista ulosotossa, joukossa lapsia, häädöt lisääntyvät vauhdilla
Vahva ja välittävä Suomi toden tosiaan. 5 miljoonan ihmisen maassa tuo on aivan valtava määrä, ja moni ajautuu ulosottoon elämän perustarpeiden nousseiden kustannusten vuoksi.
Ylen jutussa kerrotaan:
Ulosoton tuoreimmat tilastot kertovat karua kieltä suomalaisten kotitalouksien velkaantumisen paisumisesta.
Enemmän ja enemmän tulee perusasioista johtuvaa ongelmallista taloustilannetta. Kysymys on esimerkiksi asumisen kasvaneista kustannuksista ja nousseista ruoka- ja sähkölaskuista.
Ulosottoon on päätynyt tänä vuonna reilusti viime vuotta enemmän ihmisiä, ja se koskettaa jo lähes puolta miljoonaa velallista.
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Ostin kaupasta 4 pakettia kuukautissiteitä, itselle + 3 tyttärelle.
Kassamyyjä luulee, että mulla on runsaat kuukautiset.
Ens kerralla pitää varmaan sanoa, että hitsi mun kuukautiset on runsaat, vuodan varmaan kuiviin.
Palkkatukityöhön ei kannata enää mennä koska siitä ei kerry ansiosidonnaista päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 28000 euroa ulosotossa. Työkkäri käski minut töihin firmaan jota se suositteli ja se ei maksanutkaan palkkaa. Kun lopetin niin sain karenssin ja tutkinnassa meni 3 kuukautta. Sillä välin meni kaikki ulosottoon ja jouduin kodittomaksi ja velkaannuin sitten. Kuka sanoi että työnteko kannattaa. Sain 1 kuukauden palkan ja 7 kuukauden palkka jäi saamatta 13000 euroa. Joten en mene koskaan enää töihin vaikka olen suht nuori vielä.
Miksi et hakenut palkkaturvasta palkkasaatavia?
En silloin tiennyt mistään palkkaturvasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä katsonut ihmisten ostoskärryjä niin ei ole todellakaan rahasta pulaa!:D kärryt täynnä kaikkea ruokaa ja herkkuja. Ja joo tiedän että on köyhiä mutta suurin osa on silti vielä hyvätuloisia.
Ihmiset järjestää kuule synttäreitäkin.
Ostitko olutta ja lääkäri joka oli takanasi kassajonossa ajatteli, että olet alkoholisti.
Kaupassa katselin, kun osa ostaa olutta, alkoholisteja.
Ei ole tukityöllistettyjä uimahallissa uimavalvojina. Hyvin harva suorittaa sen uimatestin. Ei myöskään kouluissa koulunkäynnin ohjaajina, vaaditaan koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala. Miten tästä ei uutisoida tätä enempää?? Siis melkein 10% väestöstä ulosotossa ja hallitus edelleen nauttii luottamusta?
eli hallituksen vika kun olet raha asiat perseelleen vetänyt tai makailet kotona työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi eläkeläismummo osti sixpakin olutta, hirveä juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kaupasta 4 pakettia kuukautissiteitä, itselle + 3 tyttärelle.
Kassamyyjä luulee, että mulla on runsaat kuukautiset.
Ens kerralla pitää varmaan sanoa, että hitsi mun kuukautiset on runsaat, vuodan varmaan kuiviin.
Itse ostin 32 rullaa wc-paperia, luulikohan kassa neiti että nyt tuli iso paska asiakkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tukityöllistettyjä uimahallissa uimavalvojina. Hyvin harva suorittaa sen uimatestin. Ei myöskään kouluissa koulunkäynnin ohjaajina, vaaditaan koulutus.
Kuule, kyllä on.
Ei vaadita mitään koulutusta koulunkäyntiohjaajaksi. Valtio maksaa 50 % palkasta ja kaupunki säästää.
Työkkärin kurssilla oli oikein riita, kun palkkatuki oli loppumassa koulunkäyntiavustajilta ja he olisivat haluunneet jatkaa, mutta työkkäri laittoi uudet palkkatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi eläkeläismummo osti sixpakin olutta, hirveä juoppo.
Ilmankos ne eläkkeet ei riitä. Juopottelevat kaikki rahat.
Pullaakin se osti, syö kokonaisen pitkon yksin.
Ai tämän hallituksen vika,että piti velkaantua. Hallitus ollut vuoden-hyvin on ehditty sählätä raha-asiat. Eiköhän ne velat ole jo ed.hallituksen ajoilta. Luottoa saa liian hövelisti eikä ymmärretä,että se pitää maksaa takaisin. Talouden hoito on taitolaji. Jos sinulla ei ole nyt rahaa,miten sinulla on sitä luoton takaisinmaksuun. Sitä kannattaa miettiä ennen kuin hakee pikaluottoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 28000 euroa ulosotossa. Työkkäri käski minut töihin firmaan jota se suositteli ja se ei maksanutkaan palkkaa. Kun lopetin niin sain karenssin ja tutkinnassa meni 3 kuukautta. Sillä välin meni kaikki ulosottoon ja jouduin kodittomaksi ja velkaannuin sitten. Kuka sanoi että työnteko kannattaa. Sain 1 kuukauden palkan ja 7 kuukauden palkka jäi saamatta 13000 euroa. Joten en mene koskaan enää töihin vaikka olen suht nuori vielä.
Palkkaturvasta haet saatavasi. Jos et sieltä saa ulos niin menet ulosmittaamaan paikanpäältä.
Menkää ennen vappua ruokakauppaan. Kauhea määrä juoppoja alkoholisteja liikenteessä.
Yksi toimitusjohtajan on kunnon alkoholisti, näytti hakevan viinipullon Alkosta.
Vierailija kirjoitti:
Ai tämän hallituksen vika,että piti velkaantua. Hallitus ollut vuoden-hyvin on ehditty sählätä raha-asiat. Eiköhän ne velat ole jo ed.hallituksen ajoilta. Luottoa saa liian hövelisti eikä ymmärretä,että se pitää maksaa takaisin. Talouden hoito on taitolaji. Jos sinulla ei ole nyt rahaa,miten sinulla on sitä luoton takaisinmaksuun. Sitä kannattaa miettiä ennen kuin hakee pikaluottoja.
Edellinen hallitus ei olisi joutunut ottamaan velkaa jos kokkareet ei olis jättäneet yli 100 miljardia velkaa hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Menkää ennen vappua ruokakauppaan. Kauhea määrä juoppoja alkoholisteja liikenteessä.
Yksi toimitusjohtajan on kunnon alkoholisti, näytti hakevan viinipullon Alkosta.
Jatkossa kun näen, että se ostaa olutta kaupasta niin huudan sille, että jaa sossurahat on tullut näköjään tilille.
Suomi on sairas maa.
Lisäksi eriarvoisessa asemassa etelä suomi ja muu suomi. Etelä suomessa todella kallista asuminen.
Niin, ajattele, kun ostat kaupasta tupakkaa tai kaljaa niin kaikki katsoo, että sulle on sossunrahat tullut tilille.
Ei kukaan kuule tiedä, jos olet palomies, kun sulla on normaalit vaatteet päällä.
Mitä katsonut ihmisten ostoskärryjä niin ei ole todellakaan rahasta pulaa!:D kärryt täynnä kaikkea ruokaa ja herkkuja. Ja joo tiedän että on köyhiä mutta suurin osa on silti vielä hyvätuloisia.