Yle: Puoli miljoonaa suomalaista ulosotossa, joukossa lapsia, häädöt lisääntyvät vauhdilla
Vahva ja välittävä Suomi toden tosiaan. 5 miljoonan ihmisen maassa tuo on aivan valtava määrä, ja moni ajautuu ulosottoon elämän perustarpeiden nousseiden kustannusten vuoksi.
Ylen jutussa kerrotaan:
Ulosoton tuoreimmat tilastot kertovat karua kieltä suomalaisten kotitalouksien velkaantumisen paisumisesta.
Enemmän ja enemmän tulee perusasioista johtuvaa ongelmallista taloustilannetta. Kysymys on esimerkiksi asumisen kasvaneista kustannuksista ja nousseista ruoka- ja sähkölaskuista.
Ulosottoon on päätynyt tänä vuonna reilusti viime vuotta enemmän ihmisiä, ja se koskettaa jo lähes puolta miljoonaa velallista.
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Menkää ennen vappua ruokakauppaan. Kauhea määrä juoppoja alkoholisteja liikenteessä.
Yksi toimitusjohtajan on kunnon alkoholisti, näytti hakevan viinipullon Alkosta.
mitä se sulle kuuluu? just hain kaupasta oluet kun ei ole huomenna herätystä töihin eikä ylihuomennakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää ennen vappua ruokakauppaan. Kauhea määrä juoppoja alkoholisteja liikenteessä.
Yksi toimitusjohtajan on kunnon alkoholisti, näytti hakevan viinipullon Alkosta.
mitä se sulle kuuluu? just hain kaupasta oluet kun ei ole huomenna herätystä töihin eikä ylihuomennakaan.
Jos olet valtiolla töissä niin verorahoja se palkkakin on.
Naisia ei kiinnosta miehet jotka on normaalit vaatteet päällä kaupassa.
Jos olet palomies niin olet siellä paloasemalla eikä sua kukaan näe.
Aika harvoin tulee kuljettua minkään paikan ohi niin, että palomiehet olisi ulkona.
Sama jos olet poliisi tai upseeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet valtiolla töissä niin verorahoja se palkkakin on.
sain pe lomautus lapun käteen niin en ole missään töissä.huomenna haen sosiaalitukia ja juon kaljaa vituttaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo!
Jos menee baariin niin ei tiedä missä ammateissa kukin on eli ulkonäön perusteella valitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo!
Moni vakituinenkin on juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukityöhön ei kannata enää mennä koska siitä ei kerry ansiosidonnaista päivärahaa.
Miksi ei kannata? Eikö se ole kuitenkin enemmän kuin työttömyyskorvaus? Aina pitää koettaa hyötyä yhteiskunnasta jotenkin, se on joillakin ihan verissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo!
kyllä vituttaako?.ahistaako jo huominen töihin lähtö?.mä korkkaan oluen kun joskus 9 heräilen.
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei kiinnosta miehet jotka on normaalit vaatteet päällä kaupassa.
Jos olet palomies niin olet siellä paloasemalla eikä sua kukaan näe.
Aika harvoin tulee kuljettua minkään paikan ohi niin, että palomiehet olisi ulkona.
Sama jos olet poliisi tai upseeri.
Suomessa noi menee korkeintaan autolla ohi.
Eli lähinnä naiset näkevät autoja.
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukityöhön ei kannata enää mennä koska siitä ei kerry ansiosidonnaista päivärahaa.
Hah hah haa! Minä olen ansiosidonnaisen lisäpäivillä ja ihan vahingossa pääsin, en ollut itse huomannutkaan.
No, harva käy varuskunnissa niin, että näkisi että olet upseeri.
Ja siellä upseerikerholla ei kaikki naiset käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo!
kyllä vituttaako?.ahistaako jo huominen töihin lähtö?.mä korkkaan oluen kun joskus 9 heräilen.
Hah! En ole töissä itsekään enää, kun ei tarvitse. En silti käytä rahojani juopotteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah haa! Minä olen ansiosidonnaisen lisäpäivillä ja ihan vahingossa pääsin, en ollut itse huomannutkaan.
Ne pääsi ketkä meni ennen syyskuuta, mutta jos työkkäri laittaa töihin niin se katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo!
Hah! En ole töissä itsekään enää, kun ei tarvitse. En silti käytä rahojani juopotteluun.
minä käytän ja se ei sulle kuulu.ai että on hyvää lastasin jääkaappii tölkit kylmenemään.
Loppujen lopuksi ketään ei kiinnosta sun ammatti, suurin osa ei sua näe eikä tunne eikä tiedä oletko työtön vai töissä, vain lähipiiri tietää.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi ketään ei kiinnosta sun ammatti, suurin osa ei sua näe eikä tunne eikä tiedä oletko työtön vai töissä, vain lähipiiri tietää.
Ja kun mennään sata vuotta eteenpäin niin olet vain nimi listassa eikä kukaan tiedä susta mitään. Ja jos kuulee sun ammatin niin miettii sitä 2 sekunttia että jaa.
Eikö ihmiset osaa elää tulojensa mukaan, kun katsoo viikonlopun ostoskärryjä vois puolet jättää hyllyyn ja hyvin pärjäisi. Ylipäätään kulutetaan enemmän kun on varaa.
Ei nämä ole hallituksen syytä vaan ihan peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pääsi ketkä meni ennen syyskuuta, mutta jos työkkäri laittaa töihin niin se katkeaa.
Etkö tiedä, että lisäpäivät tarkoittaa eläkeputkea, eikä sitä enää katkaista. Sitä paitsi minua ei "laiteta töihin". Haen vain yhtä paikkaa kuukaudessa koska työni oli niin harvinaista, että sitä ei ole enää tarjolla. Sitä paitsi ensi vuonna koittaa eläke.
Naiset katsovat, että juoppo ostaa kaljaa.