Yle: Puoli miljoonaa suomalaista ulosotossa, joukossa lapsia, häädöt lisääntyvät vauhdilla
Vahva ja välittävä Suomi toden tosiaan. 5 miljoonan ihmisen maassa tuo on aivan valtava määrä, ja moni ajautuu ulosottoon elämän perustarpeiden nousseiden kustannusten vuoksi.
Ylen jutussa kerrotaan:
Ulosoton tuoreimmat tilastot kertovat karua kieltä suomalaisten kotitalouksien velkaantumisen paisumisesta.
Enemmän ja enemmän tulee perusasioista johtuvaa ongelmallista taloustilannetta. Kysymys on esimerkiksi asumisen kasvaneista kustannuksista ja nousseista ruoka- ja sähkölaskuista.
Ulosottoon on päätynyt tänä vuonna reilusti viime vuotta enemmän ihmisiä, ja se koskettaa jo lähes puolta miljoonaa velallista.
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukityöhön ei kannata enää mennä koska siitä ei kerry ansiosidonnaista päivärahaa.
Hah hah haa! Minä olen ansiosidonnaisen lisäpäivillä ja ihan vahingossa pääsin, en ollut itse huomannutkaan.
Ne pääsi ketkä meni ennen syyskuuta, mutta jos työkkäri laittaa töihin niin se katkeaa.
Etkö tiedä, että lisäpäivät tarkoittaa eläkeputkea, eikä sitä enää katkaista. Sitä paitsi minua ei "laiteta töihin". Haen vain yhtä paikkaa kuukaudessa koska työni oli niin harvinaista, että sitä ei ole enää tarjolla. Sitä paitsi ensi vuonna koittaa eläke.
No, muut ei enää pääse ja kerrostaloissa ollaan vastuussa myös muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.
Kukaan ei 50 vuoden päästä mieti, vaikka olisit ollut kuinka ahkera ja käynyt 40 vuotta töissä. Olet pelkkä nimi listassa samoin kuin se joka kotona kutoi työttömänä sukkia ja joi kaffeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ongelma räjähtää oikeasti käsiin kun talvi tulee. Hyvätuloisia ihmisiäkin alkaa olla ulosotossa.
Kuten Rostedt, Valavuori, Therman, Karalahti, Perälä...
Nämä mainitut henkilöt ovat omaa hölmöyttään ulosotossa. Elintapojen muutoksella pärjäävät varmasti hyvin. Huumeet ja alkoholi pois, niin monen elämä on kunnossa nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatukityöhön ei kannata enää mennä koska siitä ei kerry ansiosidonnaista päivärahaa.
Hah hah haa! Minä olen ansiosidonnaisen lisäpäivillä ja ihan vahingossa pääsin, en ollut itse huomannutkaan.
Ne pääsi ketkä meni ennen syyskuuta, mutta jos työkkäri laittaa töihin niin se katkeaa.
Etkö tiedä, että lisäpäivät tarkoittaa eläkeputkea, eikä sitä enää katkaista. Sitä paitsi minua ei "laiteta töihin". Haen vain yhtä paikkaa kuukaudessa koska työni oli niin harvinaista, että sitä ei ole enää tarjolla. Sitä paitsi ensi vuonna koittaa eläke.
No, muut ei enää pääse ja k
huomenta jankuttaja kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta teit hommia ja kukaan ei muista edes sun nimeä enää 50 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä isoilla tuloilla vaan pienillä menoilla, sanoi vanha kansa.
Ja oli oikeassa. Kuten niin monessa muussakin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tämän hallituksen vika,että piti velkaantua. Hallitus ollut vuoden-hyvin on ehditty sählätä raha-asiat. Eiköhän ne velat ole jo ed.hallituksen ajoilta. Luottoa saa liian hövelisti eikä ymmärretä,että se pitää maksaa takaisin. Talouden hoito on taitolaji. Jos sinulla ei ole nyt rahaa,miten sinulla on sitä luoton takaisinmaksuun. Sitä kannattaa miettiä ennen kuin hakee pikaluottoja.
Edellinen hallitus ei olisi joutunut ottamaan velkaa jos kokkareet ei olis jättäneet yli 100 miljardia velkaa hoidettavaksi.
Joo ja Marinin -rahaa on -poppoo kasvatti suit sait sukkelaan 40 miljardilla. Hyvin hoidettu. Vain 90-luvun laman aikaa oli samaa hötyöä. Turha syyttää Sipilää,kyllä Marin veti paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista. Ennen noita oli virastoissa toimistotöissä.
Jatkossa pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista saadakseen leikattua ansiosidonnaista.
Oven ikäraja nousee ja sen poistamista kokonaan harkitaan.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea tammikuussa.
Jatkossa nuoria on koko ajan vähemmän, mutta työt on tehtävä. Ihan hyvin iäkkäänmpikin voi työllistyä. Joillakin aloilla jo eläkeläisiä houkutellaan takaisin töihin.
No, jos palomiehet on jotain pelastaneet niin en tiedä nimiä enkä ole koko ihmisiä koskaan nähnytkään. Mutta kai niiden lähipiiri tietää. Muut ei tiedä mitään muuta kuin, että kaupungissa on palolaitos ja aina silloin tällöin menee paloautoa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista. Ennen noita oli virastoissa toimistotöissä.
Jatkossa pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista saadakseen leikattua ansiosidonnaista.
Oven ikäraja nousee ja sen poistamista kokonaan harkitaan.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea tammikuussa.
Jatkossa nuoria on koko ajan vähemmän, mutta työt on tehtävä. Ihan hyvin iäkkäänmpikin voi työllistyä. Joillakin aloilla jo eläkeläisiä houkutellaan takaisin töihin.
Helsingissä on 34000 työtöntä ja Vantaalla 13000.
"Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa. Kun työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen, vain ansiotyö kelpaa."
onneks ei tartte huomenna nousta töihin vaan on kiva korkata olut ja mennä pihakeinuun.anssi juoksee.
Vierailija kirjoitti:
No, jos palomiehet on jotain pelastaneet niin en tiedä nimiä enkä ole koko ihmisiä koskaan nähnytkään. Mutta kai niiden lähipiiri tietää. Muut ei tiedä mitään muuta kuin, että kaupungissa on palolaitos ja aina silloin tällöin menee paloautoa ohi.
Missä noita muka näkee. Ei ole rahaa baariin ja jos ne siellä on niin tuskin palomiehen vaatteet päällä.
Kansakin päässyt Riikka-Petterin velkajunan kyytiin! Nyt jytkytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noita muka näkee. Ei ole rahaa baariin ja jos ne siellä on niin tuskin palomiehen vaatteet päällä.
Kaupassa ollaan normaalit vaatteet päällä ja saat olla vaikka kenraali eikä kukaan tunnista eikä katso edes päin. Se siitä ammatin arvostuksesta.
Minä en tunnista edes jääkiekkoilijoita. Jos ovat samaan aikaan kaupassa niin katson, että tuo on varmaan joku sossun elätti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunnista edes jääkiekkoilijoita. Jos ovat samaan aikaan kaupassa niin katson, että tuo on varmaan joku sossun elätti.
Niin, jotta tunnistaisi niin pitäisi varmaan olla rahaa käydä otteluissa.
Luottokortit pitää kieltää kaikilta. Ei siinä tulot lisäänny.
Ja jos henkilöllä on hahmotus häiriö, niin palkasta maksettava suoraan pakolliset menot ja loput rahat viikottain maanantaina tilille.
Ensin säästetään, sitten tehdään investointeja, jos onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortit pitää kieltää kaikilta. Ei siinä tulot lisäänny.
Ja jos henkilöllä on hahmotus häiriö, niin palkasta maksettava suoraan pakolliset menot ja loput rahat viikottain maanantaina tilille.
Ensin säästetään, sitten tehdään investointeja, jos onnistuu.
Aika tyhmä, jos ostaa luotolla matkan. Niitäkin kuulemma on.
10% suomalaisisra ulosotossa kun perskökkäreet tekee lisää syrjäytyneitä siirtämällä varallisuutta 90%:lta sulmalsisia rikjaimmalle 20%:lle.
Ja Suomen työttömin puolue PS auttaa siinä, koska puolue-eliitti vihaa luuseriäänestäjiään. Hillotolppaa nuolevat persuministerit viis piittaavat.
Kuka miettii sadan vuoden takaisia sukulaisia, ei kukaan. Jos on ollut ahkera niin ihan sama, ei sitä kukaan mieti.