Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tule toimeen 1450€/kk rahalla

Vierailija
07.09.2024 |

Eläke sen verran ja asun yksin. Vuokra ja maksut ja ruoka vie niin paljon. Vanhempani joutuvat auttamaan. 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä  tulen toimeen 1450€/kk rahalla helposti  ja lähes saman verran jää vielä säästöönkin.

Jos menoja et kykene vähentämään, niin lisää tuloja. 

Niin se vaan menee..

Sitten sun tulot ei kyllä ole 1450e kuussa jos saat vielä lähes 1450e kuussa säästöönkin.

Vierailija
22/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasta ruokasi,jää juomiseen enemmän..

Epäasiallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakki on kallistunu paljon,onneksi kaljaa vielä voi ostella.

ap.

Vierailija
24/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tupakointi ja juominen. 300 euroa kuussa riittää ruokaan hyvin vai hanhenmaksaako sinun täytyy syödä. Jos vuokrasi on yli tonnin on aika muuttaa. Vai odotatko yhteiskunnan tarjoavan sinulle ihan kaiken. Työssä et tietenkään ole ilmeisesti koskaan ollut. 

Vierailija
25/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on 15€/kk ja asun kaksio 45neliötä. Tykkään kun on rempattu. Nostaa asumismukavuutta. Mulla on omaisuutta joka ei meinaa menmä kaupaksi. Entinen iso asunto. Siitä myös lainaa joka on nyt lyhennysvapaalla. 

Omiin lainoihin menee 150€/kk joka ensi kk jälkeen putoaa joku 30€:lla 

Ruokaan menee paljon. Niinkuin kaikilla nykyään. Olisi kiva saada säästöön ja pystyä matkustamaan ja kyllähän yksin asuvan pitäisi pystyä tulemaan toimeen tuolla rahalla mutta kaikki on kallistunut. Bussilippu vie 62€/kk mikä on paljon. En saa eläkeläisalennusta edes. 

Ap

Tämän perusteella sanoisin että se pitää itse keksiä mikä kokonaisuudessa mättää. Ratkaisut ovat löydettävissä mutta se vaatii omia oivalluksia että pääsee ytimeen.

Vierailija
26/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki on 15€/kk ja asun kaksio 45neliötä. Tykkään kun on rempattu. Nostaa asumismukavuutta. Mulla on omaisuutta joka ei meinaa menmä kaupaksi. Entinen iso asunto. Siitä myös lainaa joka on nyt lyhennysvapaalla. 

Ruokaan menee paljon. Niinkuin kaikilla nykyään. Olisi kiva saada säästöön ja pystyä matkustamaan ja kyllähän yksin asuvan pitäisi pystyä tulemaan toimeen tuolla rahalla mutta kaikki on kallistunut. Bussilippu vie 62€/kk mikä on paljon. En saa eläkeläisalennusta edes. 

Ap

Ihan hullu aloitus. Tukiako pitäisi nostaa, että voit matkustella? Miksi et asu asunnossa jonka omistat tai laita vuokralle jos ei mene kaupaksi.

Vierailija
27/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan suunnilleen tuon verran streamaajana ja teen vain 3 tuntia töitä päivässä pelaten videopelejä ja tulen taloudellisesti loistavasti toimeen, mutta olenkin mies.

Vierailija
29/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä  tulen toimeen 1450€/kk rahalla helposti  ja lähes saman verran jää vielä säästöönkin.

Jos menoja et kykene vähentämään, niin lisää tuloja. 

Niin se vaan menee..

Sitten sun tulot ei kyllä ole 1450e kuussa jos saat vielä lähes 1450e kuussa säästöönkin.

Pointti onkin siinä, että tuo 1450€ riittää vallan mainiosti kuukauden kuluihin.

Vierailija
30/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjään 595€ työmarkkinatuella + 350€ asumistuella hyvin ja kerrytän myös 20-50€ kuussa indeksirahastoihin.

En juo

En polta

En syö karkkeja/herkkuja

En osta vaatteita/en käy harrastuksissa

Syön halpoja ruokia

En omista autoa

En matkusta

En käytä saippuaa/shampoota, pesen vedellä

En käytä deodoranttia kuin tärkeinä päivinä

Vierailija
31/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä itselekään paljon tuon enempää käteen jää kuukaudessa kun täytyy maksaa veroja auto ja asuntoeduista.

Vierailija
32/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot kannattaa suhteuttaa tuloihin niin pärjää todella hyvin.

Itse ansaitsen vain 3200€/kk ja kyllä minullakin tekisi tiukkaa jos käyttäisin enemmän kuin tienaisin. Tuon nyt pitäisi olla itsestään selvyys ja pätee ihan joka tuloluokassa. Oli tulot mitkä hyvänsä.

De Facto.

Vierailija
33/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1450 eurolla kuussa pitää jokaisen jo pärjätä. Eihän sillä tietenkään mitään luksuselämää voi viettää, mutta todellakin pärjää jopa Helsingissä, ainakin toistaiseksi.

Vierailija
34/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi aina pitää vähintään noin 3 kuukauden kulujen verran puskurirahastoa josta voi tarvittaessa ottaa.

Vierailija
35/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot kannattaa suhteuttaa tuloihin niin pärjää todella hyvin.

Itse ansaitsen vain 3200€/kk ja kyllä minullakin tekisi tiukkaa jos käyttäisin enemmän kuin tienaisin. Tuon nyt pitäisi olla itsestään selvyys ja pätee ihan joka tuloluokassa. Oli tulot mitkä hyvänsä.

De Facto.

Mutta kun lainat on pakko maksaa ja vuokra ja ruoka on kallista. Vuosikausia pitäisi kestää tuota. Tosin jos saan omaisuuden myytyä niin voin ostaa oman asunto osakkeen ja joutuu maksamaan sitten vain vastikkeen. En usko että kukaan palkkaisi mua. Vanhaan työhön en voi palata. Matkustamista kaipaan

Ap

Vierailija
36/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi aina pitää vähintään noin 3 kuukauden kulujen verran puskurirahastoa josta voi tarvittaessa ottaa.

Kerro miten saan säästöön noista kuluista tuon puskurin verran?

Ap

Vierailija
37/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan hullu aloitus. Tukiako pitäisi nostaa, että voit matkustella? Miksi et asu asunnossa jonka omistat tai laita vuokralle jos ei mene kaupaksi.

Tässä päästään juuri ytimeen. Vaikuttaa siltä, että kyse on sairaus-/työkyvyttömyyseläkkeestä eli ei työeläkkeestä, jota on kerrytetty työtä tekemällä. Sosiaaliturvan tarkoitus on turvata perustoimeentulosi, ei tehdä elämästä luksusta yhteiskunnan piikkiin.

Vierailija
38/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa, ap. Minä yksin elävä eläkeläinen tulen aivan hyvin toimeen 1250 eurolla kuussa, välillä siitä jää vähän säästöönkin. Asun vuokralla 45 neliössä ja syön hyvin. 

Vierailija
39/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et muuta halvenpaan maan, itse tein niin 22 vuotta sitten.

Vierailija
40/68 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko paljon sun menot on? Mistä voisit säästää?