Syökö täällä joku bataattia useasti? Onko hyvää?
Kommentit (19)
Mun äiti yli 70vuotta on tarjonnut sitä. Ihan ok.
Oliiviöljyä, mausteita ja paahda uunissa. Tulee huippuhyvää.
Erinomainen, maukkaampi ja terveellisempi kuin peruna.
Bataattia ja perunaa 50/50 muussiin. Avot!
Samoin uunissa paloiteltuna, öljyllä sprayattyna ja maustettuna tulee herkkua.
Täällä pesii näemmä joku jonka päivä täyttyy alapeukuttamisesta mitä ihmeellisimmän selkeisiin asioihin...
Paloittele, heitä airfryeriin, lisää suola ja nauti. Nam
Vaikea löytää sellaista jota ei ole myrkyillä ja muilla tuotteilla kasvatettu.
Teen viikottain bataatti-linssikeittoa. Eli bataatit ja punaiset linssit kattilaan plus kaikkea muita vihanneksia/juureksia mitä kaapista löytyy. Mausteita. Keitän kypsäksi ja soseutan.
Jotkut laittaa kermaa, tai kookosmaitoa lisäksi tms, minä laitan vähän maapähkinävoita. Siitä tulee kiva maku keittoon.
Vierailija kirjoitti:
Teen viikottain bataatti-linssikeittoa. Eli bataatit ja punaiset linssit kattilaan plus kaikkea muita vihanneksia/juureksia mitä kaapista löytyy. Mausteita. Keitän kypsäksi ja soseutan.
Jotkut laittaa kermaa, tai kookosmaitoa lisäksi tms, minä laitan vähän maapähkinävoita. Siitä tulee kiva maku keittoon.
ai, ihana kiitos vinkistä!
Tänä vuonna, ikävä kyllä, tuli huono bataattisato. Pääviljelyalueella Satakunnassa saatiin vain puolet siitä mitä viime vuonna. Eli bataatin hinta on nousussa.
Perunat tulevat halvemmiksi, bataattia vain silloin tällöin sosekeittoina ja jouluna bataattilaatikkoa.
Hyvänmakuista kyllä.
Joskus leikkaan noin 1-2cm paksuisiksi viipaleiksi ja laitan uuniin, esim lohen kanssa. Kun ovat pehmenneet, pistelen haarukalla reikiä ja levitän persilja-valkosipulivoita viipaleille. On hyvää.
Syödään meidän perheessä usein, namia.
En syö perunaa ollenkaan enkä bataattiakan kovin usein. Käytän sitä kuitenkin kasviskeitossa (olen kasvissyöjä) sekä bataattilaatikossa joulurokana. Tyttäreni sanoi ettei tykkää bataatista, kuitenkin kun teen siitä laatikkoa nin kyllä vaan kelpaa!
Ennakkoluuloja.
Liian makeaa perunaan verrattuna, mieluummin syön perunaa kuin bataattia. Yritin kyllä :) mutta ei
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen, maukkaampi ja terveellisempi kuin peruna.
Bataattia ja perunaa 50/50 muussiin. Avot!
Samoin uunissa paloiteltuna, öljyllä sprayattyna ja maustettuna tulee herkkua.
Hiilareita enemmän hiilarikmmoisille kuin perunassa.
Sosekeitoissa ja uunijuureksissa on osana. Ihan yksistään on vähän makea.
On se parempaa ku peruna, mut se ongelma siinä on se että se on aika makea, sitä ei jaksa syödä hirveesti