Mä en tule toimeen 1450€/kk rahalla
Eläke sen verran ja asun yksin. Vuokra ja maksut ja ruoka vie niin paljon. Vanhempani joutuvat auttamaan.
Kommentit (68)
Sullon päässä vikaa josset tolla summalla pärjää! Tai sitte juot, poltat, käytät huumeita, uhkapelaat ja käyt maksullisilla. Mää kärvistelen 800 eurolla enkä ole vielä kuollu nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Tupakki on kallistunu paljon,onneksi kaljaa vielä voi ostella.
ap.
Tee kiljua. Se tulee paljon halvemmaksi kuin kalja. Oikein tehdyn kiljun maku on valkoviinimäinen. Siitä ei myöskään mene maha sekaisin koska siinä ei ole hiivaa.
Kiljusta ihmisille tulee aina mieleen sellainen kauhealta maistuva hiivalitku. Sitä ei kuitenkaan ole silloin tehty loppuun asti vaan sitä on alettua "nauttimaan" keskeneräisenä. Omaa tyhmyyttähän se on jos sellaista p*skaa juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko paljon sun menot on? Mistä voisit säästää?
Vuokra 560
Vakuutus joku 30, oli muistaakseni 3kk välein
Puh lasku jossa tyttären liittymä myös 45
Netti 22
Osamaksut 160
Bussilippu 62
Sähkö 20
Entisen asunnon lainan korot 80
Ap
Tusotahan jää melkein 500 euroa käyttöön. Kyllä sillä pärjää. Lopeta tuhlaaminen äläkä yritä elää mitään luksuselämää. Siihen sinun rahasi eivät riitä.
eipä tossa paljoo mitä voi enään tehdä ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko paljon sun menot on? Mistä voisit säästää?
Vuokra 560
Netti 22
Osamaksut 160
Bussilippu 62
Sähkö 20
Ap
Sullahan jää vaikka kuinka paljon rahaa. Miksi se ei riitä?? Kuinka paljon menee ruokaan?
Siis aloittaja on iäkäs eläkeläinen jota isovanhemmat joutuvat taloudellisesti auttamaan, ymmärsinkö oikein?
Mutta miten jaksaa elämää jos ei voi matkustaa tai tehdä koskaan mitään kivoja juttuja? Ostaa jotain, käydä jossain, antaa rahaa lapsille ym?
Ap
Liian korkeat menot ja todennäköisesti vuokra. Muuta halvempaan asuntoon ja lähiöön, ellet sitten mene työelämään.
Mun eläke on 1180 e käteen, ei oo häävi. Yhtiövastike 450 e ja laitan joka kk 100 e sijoituksiin. Kun tuli putkiremontti, pysyin maksamaa sääntöillä 40% mun osuudesta.
Ei kukaan palkkaa minua ja ei ole mitään myytävää. Tämä raha riittää mulle. Jouluisin olen ollut joulumarkkinoilla myymässä. Ja vaalivirkailijana. Siinäpä ne tulot on
Missä on kulut entisestä asunnosta, jota et saa myytyä?
Saan käteen 1200€ eläkettä 35 työvuoden ( vähennetty 3 lapsen äitiyslomat ja hoitovapaat) jälkeen. Pakko on pärjätä. Teen osa-aikatöitä. Kaikki työ kelpaa mitä osaan ja mistä palkkaa saan. Eniten tympäsee kateelliset alle 30 vuotiaat, jotka naljailevat kuinka eläkeläisen kelpaa hyvällä eläkkeellä elellä. Nuo laiskat, kännykkäriippuvaiset tyhjäpäät, jotka eivät omaa nimeään osaa kirjoittaa. Pahimpia naljailijoita ovat pitkäaikaistyöttömät työkokeilijat ja työhönsä kyllästyneet keski-ikäiset.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisi tarkemmin selvittää, mistä menosi koostuu, jotta voisi auttaa paremmin....Eli selvittää sen, onko menoja, koista voisi karsia pois.
Ei se sinun asiasi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1170e/kk nettotulot yhden lapsen ja sen huoltajan perheessä ja pärjätään velkaantumatta.
On vaikeaa uskoa tätä. Onko kysymys opiskelijasta, jolloin köyhyys on lyhytaikainen ja ohimenevä elämäntilanne?
Ansiosidonnainen, kotihoidontuki, lapsilisä yh-korotuksella ja Kelan minimielarit. Velkainen, mutta koska kyseessä omistusasunto, ei saada muita tukia. Onneksi asumiskulut "vain" 400e/kk. Työttömäksi jäin vanhempainvapaan jälkeen, lapsikorotuksetkin poistui, kyllä sen lompakossa huomasi, toivon että todellakin väliaikaista nämä tulot. Kohta vuosi näin eletty, mutta kyllä tällä elää toistaiseksi. Tarkoittaa kuitenkin, että ihan kaikki maksullinen turha pois, mutta kyllä tällä elää pienemmällä paikkakunnalla ihan hyvin. Mitään yllättävää ei kylläkään talous kestä näillä tuloilla.
Muuta siihen omistamaasi asuntoon, niin säästät vuokran verran.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten jaksaa elämää jos ei voi matkustaa tai tehdä koskaan mitään kivoja juttuja? Ostaa jotain, käydä jossain, antaa rahaa lapsille ym?
Ap
Kerran olen Kreikassa käynyt elämäni aikana, nuoruudessani. Ei ole ollut varaa matkustella,vaikka töissä olen ollut. Elän niin mihin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis aloittaja on iäkäs eläkeläinen jota isovanhemmat joutuvat taloudellisesti auttamaan, ymmärsinkö oikein?
Kyseessä taitaa olla sairaseläkeläinen ja mitä ilmeisimmin vieläpä nuori sellainen. Tai sitten aloitus on keksitty.
Joo mut mun tulot ei ole väliaikaisia vaaan jatkuvat pienet tulot. Olen sairauseläkeläinen
Ap
Vuokra 560
Netti 22
Osamaksut 160
Bussilippu 62
Sähkö 20
Ap