Onko 5 kg/3 kk hyvä tahti laihtua?
Aloitin laihduttamisen (ruokavalion tarkistus, annoskoot ja liikunnan lisäys). Ylipainoa 30 kg, joten ajattelin, että alussa lähtisi nopeammin, vaikka kaikkialla sanotaan, että hitaasti laihduttaessa lähtee rasvasta, nopeasti lihaksista. Nyt siis tasan kolme kuukautta takana ja painoa lähtenyt viisi kiloa.
Turhauttaa vain, kun mietin että olen tätä vauhtia normaalipainoisia vasta vuonna 2026.... Vähempää en voi enää syödä, koska täytyy jaksaa arjessa kuitenkin (melko fyysinen työ ja pienet lapset)
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän sulla on lähtenyt. Mulla 10 kg ylimääräistä ja nyt 2 kk:ssa lähtenyt 2 kg. En vaan tiedä, mitä voisin tehdä paremmin ja nopeammin.
Onko sulla kiire johonkin?
Itse aloitin puoli vuotta sitten salilla käynnin kolmesti viikossa. (M)
Paino on sama mutta vyötärö on kaventunut senttikaupalla, ryhti parantunut ja lihakset kasvaneet. Parasta on että ei tarvitse nähdä nälkää, kun kroppa kuluttaa enemmän, täytyy jopa syödä enemmän.
Minulla on lähtenyt neljässä viikossa viisi kiloa. Olen jättänyt pois kaikki herkut, viinin ja lisännyt kasviksia jokaiselle aterialle. Aluksi paino putosi nopeasti, mutta nyt junnaa samassa. Myös minulla on ylipainoa liki 30 kiloa, eikä tuo viiden kilon pudotus ainakaan omasta mielestäni näy missään. Olen tällä hetkellä siinä tilanteessa, etten voi liikkua kuin hyvin pieniä ja rauhallisia kävelylenkkejä päivittäin, eli peruskulutukseni on paljon pienempää kuin aiemmin, sekin varmaan vaikuttaa painon putoamiseen ja kalorien määrää pitäisi ehkä vähentää?
Jokainen laihdutettu kiloa on poissa kropasta, joten tsemppiä kaikille, jotka pudottavat painoa! Olen itse laihduttanut vuosia sitten 15 kiloa ja täytyy sanoa, että tiukassa olivat ja niiden poissa pitäminen vaatii itsekuria!
Kaikki on eteenpäin. Minulla ylipainoa n. 35 kg aluksi. Kolmessa kuukaudessa on tippunut 10 kg. En halua mitään kitudieettiä vaan opetella syömään ns. oikein.
On ja liikunta lisää ruokahalua joten + - nolla on liikunnan hyöty.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lähtenyt neljässä viikossa viisi kiloa. Olen jättänyt pois kaikki herkut, viinin ja lisännyt kasviksia jokaiselle aterialle. Aluksi paino putosi nopeasti, mutta nyt junnaa samassa. Myös minulla on ylipainoa liki 30 kiloa, eikä tuo viiden kilon pudotus ainakaan omasta mielestäni näy missään. Olen tällä hetkellä siinä tilanteessa, etten voi liikkua kuin hyvin pieniä ja rauhallisia kävelylenkkejä päivittäin, eli peruskulutukseni on paljon pienempää kuin aiemmin, sekin varmaan vaikuttaa painon putoamiseen ja kalorien määrää pitäisi ehkä vähentää?
Tai ehkä syömisten koostumusta muuttaa vähän liikkujalle sopivammaksi.
Hyvästä en osaa sanoa, mutta ainakin masentavan hidas tahti.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen laihdutettu kiloa on poissa kropasta, joten tsemppiä kaikille, jotka pudottavat painoa! Olen itse laihduttanut vuosia sitten 15 kiloa ja täytyy sanoa, että tiukassa olivat ja niiden poissa pitäminen vaatii itsekuria!
Mitali sulle! Painoa pystyy kyllä pudottamaan ilman tiukkaa itsekuriakin :) Ja on miellyttävämpääkin.
Kalorit on kaiken A JA O,liikunta on vaan rahan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä syömisten koostumusta muuttaa vähän liikkujalle sopivammaksi.
Millaiseksi, osaatko antaa esimerkkejä?
Ihan ok vauhti. Puoli kiloa viikossa alkaa olla yläraja minkä jälkeen lihasta lähtee liikaa ja tavoitepainossa pysyminen alkaa olla epätodennäköisempää. Jos tarkoitus on pysyä loppu elämä normaalipainossa niin ei sillä suurta merkitystä ole meneekö tavoitepainon saavuttamiseen vuosi vai muutama. Pääasia että elämäntapoihin tehdyt muutokset ovat sellaisia että niiden kanssa pystyy elämään ilman hammastenkiristelyä.
Vierailija kirjoitti:
Kalorit on kaiken A JA O,liikunta on vaan rahan tuhlausta.
No tavallaan joo, mutta kun omaa kalorinkulutusta ei voi tietää, niin kaloreitten laskeminen ainakin tuntuu melko typerältä.
Ennemmin kannattaa panostaa syömisten voluumin ja ruokailukertojen vähentämiseen. Tämä onnistuu ruuan sopivalla koostamisella ja makrojen suhteilla.
Painon pudotusta täälläkin yritetään, mutta se on kyllä vaikeaa. Tänäänkin päivä meni hyvin, mutta nyt illalla ratkesin ja niin käy lähes päivittäin. Jos jonain päivänä saan kilon pois, seuraavana on tullut kaksi lisää.. En jaksa!
Hyvä tahti sulle tuo on. Tsemppiä jatkoon!
Hyvässä tahdissa olet. 30 kg ei saa pois silmiä räpäyttämällä, joten olisi parempi etten mieti koko ajan sitä milloin olet lopullisessa tavoitteessasi. Pidä esimerkiksi viikkotavoite ja keskityt vain siihen. Lopulta vääjäämättä saavutat maalin.