Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenteko. En tiedä mitä naiseni haluaa.

Vierailija
07.01.2024 |

Hei,

Ihan ensiksi haluan sanoa että olen mies. Ja etsin täältä nimenomaan naisellista näkökulmaa asiaan.

Ollaan siis naisystäväni kanssa oltu yhdessä noin viisi vuotta. Iän puolesta molemmat siinä 30v kynnyksellä. Minä haluaisin lapsia. Nainenkin vielä vuosi sitten oli halukas ja lähes innokas asian suhteen, oli sellainen tunne että ehkäisy jäisi kohta pois. No tässä vuoden kuluessa mieli on ilmeisesti muuttunut, aika radikaalistikin. Itkee usein aiheesta ja on sitä mieltä ettei tiedä onko valmis siihen.  No selvä, mutta minusta alkaa pikkuhiljaa tuntua, että hän ei vain tiedä, onko valmis siihen MINUN kanssani. Ei kuitenkaan halua myöskään erota, väittää sitä kiristämiseksi jos sanon että ennenpitkää tullaan eroamaan jos lapsiasia ei edisty.

Tuntuu että olen umpikujassa, enkä lainkaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Toki voisin katsoa vielä joitakin vuosia muuttuuko naisen mieli, mutta tämä vaikuttaa jotenkin naiivilta ajatukselta - en siis tällä hetkellä edes usko että nainen haluaa niitä lapsia (ainakaan minun kanssani) tehdä.

Myös seksi on vähentynyt radikaalisti. Ennen seksiä oli paljon, nykyään paikat hiertää ja kaikki koskeminen tuntuu naisesta epämukavalta. EIKÄ SILTI HALUA EROTA. En ymmärrä tätä tilannetta ollenkaan.

Eli siis lyhennettynä: lapsiasiasta ollaan tällä hetkellä eri mieltä. Minä haluan lapsia, nainen ei. Seksiä ei myöskään ole, kun sitä aikaisemmin oli runsaasti. Nainen silti haluaa jatkaa yhdessäoloa ja pitää eromietteitäni "kiristyksenä".

Onko tästä tilanteesta mitään fiksua ulospääsyä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksestä annan 1/5.

Vierailija
2/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilanteestasi yksi tie ulos. Teet saman trollauksen väittäen itseäsi naiseksi. Ja että miehellä nuupahtaa muna eikä se tykkää kun kosket siihen.

Sekin tosin poistetaan, koska tuollaiset typerät sukupuolitetut sadut ovat pelkkää spämmiä.

Vinkki: uskottavuus menee aina kun alkaa pleonasmeilla alleviivata sukupuoltaan. Normaalilla ihmisellä ei ole mitään tervetta siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempi. 

Vierailija
4/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelukulttuuri täällä. Miksi edes vaivaudutte vastaamaan jos teille kaikki on lähtökohtaisesti vain trollaamista?

Ap

Vierailija
5/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kannattaako sinun enää odottaa vuosia muutosta asiaan. Voit menettää arvokkaita vuosia, jos puolisosi ei edelleenkään halua lapsia. Olisiko parempi rakentavasti todeta tosiasiat, että haluatte eri asioita? Ja jatkaa eri suuntiin.

Tsemppiä! 

Vierailija
6/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikuttaa siltä tosiaan että pohjimmiltaan ei niitä lapsia ainakaan sinun kanssasi halua, mutta sen ääneen sanominen on liian vaikeaa. Erosin keväällä pitkästä suhteesta ja vaikka aihe oli eri, oli samanlaista keskustelemattomuutta myös meillä, sillä tiesin jo itse jonkin aikaa että olen jo luovuttanut suhteen omalta osaltani. 

Vierailija
7/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna eroaisin, ei lasten hommaamista kannata kovin pitkälle lykätä. Kuitenkin seuraavankin ehdokkaan kanssa olisi hyvä pari vuotta katsella, toimiiko yhteiselo. 

Vierailija
8/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kiristykseksi väittäminen on täyttä tuubaa. Ihan samaa sanotaan naisille, että jos haluat lapsia ja olet parisuhteessa miehen kanssa joka niitä ei halua, on aika miettiä onko suhdetta enää järkeä jatkaa jos noin isosta asiasta ollaan eri mieltä. Parempi ennemmin kuin myöhemmin jolloin saattaa olla jo liiankin myöhäistä. 

Vierailija
9/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta tunnistaa trolliksi koska väittää olevansa mies joka haluaa lapsia. Yhtä huuhaata kuin vaimo joka haluaa seksiä.

Vierailija
10/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo siltä kuulostaa että ei halua lopullisesti sitoutua sinuun. Koska sitähän se lasten hankkiminen on, sitoutumista. Eroaminen varmasti tuntuu vaikealta jos on ollut pitkään yhdessä, mutta mitä järkeä on jatkaa jos molemmat eivät toivo elämältään samoja asioita? Muutokset luultavasti pelottavat tyttöystävää, siksi ei uskalla erota vaikka todennäköisesti ei halua loppuelämän suhdetta sinun kanssasi, toivoo vaan että tulis joku parempi ja korjais pois ettei hänen tarvitsisi itse tehdä sitä eroratkaisua.

Minun neuvoni on että älä enää aikaile vaan lähde etsimään puolisoa jolla on samat toiveet kuin sinulla.

Vierailija
11/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukematta tunnistaa trolliksi koska väittää olevansa mies joka haluaa lapsia. Yhtä huuhaata kuin vaimo joka haluaa seksiä.

Kyllä meitä on vaimoja jotka haluaa seksiä. Ei välttämättä oman miehen kanssa mutta haluaa silti.

Vierailija
12/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tuosta enää nuorru. Uuden kumppanin löytäminen ja vakiintuminen ns. lastentekoasteelle on hidas prosessi. Ehdotan, että eroat ja alat etsimään sopivampaa kumppania.

Vierailija
13/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eroajatuksia keskustelisin tuntemuksista liittyen raskauteen ja äitiyteen. Pelkääkö hän synnytystä? Jos kyllä, niin ennen raskaaksi tuloakin voi mennä keskustelemaan pelkopoliklinikalle ja saada jopa lupauksen sektiosta. Pelkääkö hän, että vartalo kärsii ja vointi kårsii raskauden vuoksi? Kävikö sukulaiselle niin? Lupaamasi tuki?  Keho voi jopa parantua, sillä näissä on paljon yksilöllisiä eroavaisuuksia.  Pelkääkö valvottavaa vauva-aikaa?  Miehenä voit ehdottaa kirjallista sopimusta ennen raskautta, että hoidat vauvan vaikka yksinkin, jos äiti tahtoo nukkua tai palata pian töihin.

Vierailija
14/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa alakerran Ramia.

Vierailija
15/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa alakerran Ramia.

Lapsellakin sitten hiukset kiharat

Vierailija
16/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naisena tuossa tilanteessa vielä hiljattain, eli n.4 vuoden hyvä suhde takana ja molemmat lähestyimme 30 ikävuotta. Kumppanini halusi ehdottomasti joskus lapsia, ja itsekin olin nuorena ajatellut että "sitten joskus". Mutta mitä vanhemmaksi tulin ja mitä konkreettisemmaksi tuo lastentekoikäkin tuli, aloin tajuta että en oikeastaan lapsia halua. En ainakaan nyt, en voi tietää jos mieli vielä joskus muuttuu, mutta en voi mielen muuttumisen varaan jättää parisuhteen tulevaisuutta. Siispä päätimme yhteisymmärryksessä erota, sillä lapsiasia on aivan liian iso kompromissi kummallekaan osapuolelle tehdä vain parisuhteen jatkumisen vuoksi.

Vierailija
17/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeampi noin päin, koska lapsen tekeminen vaatii naiselta niin valtavasti.

Kysy itseltäsi, voitko ollahänen janssaan, vaikka teille ri tulisi koskaan lapsia. Niin voi käydä muistakin syistä kuin vain haluttomuudesta.

Mies saa haluta lapsia
18/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa eroa eroa ja hanki nainen, joka on valmis perustamaan perheen. Provo tai ei. Miehelläkin on biologinen kello. Jos tulee isäksi päälle kolmekymppisenä, niin lapsi pääsee ylioppilaaksi, kun lapsen isä on jo lähellä eläkeikää.

Vierailija
19/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä44279 kirjoitti:

Eroa eroa eroa ja hanki nainen, joka on valmis perustamaan perheen. Provo tai ei. Miehelläkin on biologinen kello. Jos tulee isäksi päälle kolmekymppisenä, niin lapsi pääsee ylioppilaaksi, kun lapsen isä on jo lähellä eläkeikää.

Missä oikein elät jos alle 50v on kohta eläkkeellä?

Vierailija
20/24 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelukulttuuri täällä. Miksi edes vaivaudutte vastaamaan jos teille kaikki on lähtökohtaisesti vain trollaamista?

Ap

Ei palstalla annota vastauksia vaan tarkoitus pn saada mahdollisimman moni pahoittamaan mielensä ja inhoa toisia ihmisiä. Siksihän sinäkin tämän aloitit että saadaan aikaiseksi miehet sitä naiset tätä kinastelu jossa kaikki on yhtä perseestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan