Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV:n toimittaja haki opettajaksi ilman kuvaa ja cv:tä: 35 peruskoulua olisi ottanut töihin

Vierailija
06.09.2024 |

Eli kuka tahansa voi mennä opettajaksi ja "opettaa" mitä haluaa. Ei ihmekään, ettei nykynuoret opi koulussa enää mitään. 

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010679322.html

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva.

T. Työtön pätevä opettaja

Epäpäteviä saa halvalla ja kouluavustajia käytetään opettajan sijaisina. Pätevän opettajan palkkaaminen tulee liian kalliiksi. Koulutukseen panostetaan 😂 On se vaan kumma kun pisat putoo.

Mikä on kouluavustaja? Koulunkäynninohjaajia kouluissa nykypäivänä..

Mikä on koulu? Koulu on nykypäivänä pelkkä ajanviettopaikka niille, jotka sinne viitsii mennä.

-eri

Vierailija
42/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijaislistalle pääseminen ei vielä ole tae, että tarjotaan töitä.

Lyhyisiin sijaisuuksiin ei tarvita rikosrekisteriotetta.

Joskus varsinkin flunssakautena ei lyhyihin sijaisuuksiin löydy päteviä opettajia, joten on pakko palkata epäpätevä. Jos sijainen on talossa uusi eikä ole jenenkäön tuttu eikä ole suosituksia niin sitä sijaista tarkkaillasn todella tarkkaan eikä sijaisuus ole kuin päivän tai max kaksi. Ja esimies yleensä kysyy muilta opettsjilta, että miltä sijainen vaikutti jne. 

Ihan huuhaa-uutinen tuo taas ja turhaa lietsontaa. 

Olen ilmoittautunut kotikuntani sijaislistalle kirjaamon kautta, jotta hakemustani ei hukata. Sijaisuuksia oli tarjolla alakoulusta lukioon silloin, kun olin epäpätevä. Kun aineenopettajan kelpoisuuden osoittavasta todistuksesta (joo, oli paperilla) oli muste kuivunut, tuli vain yksi ainoa tarjous parin päivän sijaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva.

Sori mutta työtön pätevä opettaja on mahdottomuus.

Mikä sinussa on vikana? Vai asutko autiolla saarella, jossa ei ole koulua?

Vierailija
44/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toimin lukion papereilla monta vuotta opettajana ihan 100% rehellisesti. Ei tarvinut valehdella. Sijaisuuksia saa joka ikiselle koulupäivälle. Ja sai parempaa palkkaa kuin opettajat itse, kun ei tehnyt saman opettajan sijaisuutta koskaan täyttä viikkoa. Liksaa sai muistaakseni 24€/h ja sijaisena se oli lähinnä sitä että pani peppi pitkätossun pyörimään ruotsin tunnilla. Ihan sikahelppoa rahaa.

Näitä tehnyt myös aikoinaan. Ihan kouluttamattona pääsi. Reksin kanssa kun jutteli niin heittämällä sisälle. Ja se itse vielä kertoi että tee pätkissä eri open sijaisuuksia, niin saat parhaat rahat. 

Vierailija
45/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuönhaussa tarvitaan kuvaa? Ilman cv:tä hakeminen toki outoa. Se nyt yleensä vaaditaan ja luulisin, että ei olisi suotavaa suuremmin valehdella. 

Vierailija
46/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus varsinkin flunssakautena ei lyhyihin sijaisuuksiin löydy päteviä opettajia, joten on pakko palkata epäpätevä. Jos sijainen on talossa uusi eikä ole jenenkäön tuttu eikä ole suosituksia niin sitä sijaista tarkkaillasn todella tarkkaan eikä sijaisuus ole kuin päivän tai max kaksi. Ja esimies yleensä kysyy muilta opettsjilta, että miltä sijainen vaikutti jne. 

Olen ilmoittautunut kotikuntani sijaislistalle kirjaamon kautta, jotta hakemustani ei hukata. Sijaisuuksia oli tarjolla alakoulusta lukioon silloin, kun olin epäpätevä. Kun aineenopettajan kelpoisuuden osoittavasta todistuksesta (joo, oli paperilla) oli muste kuivunut, tuli vain yksi ainoa tarjous parin päivä

Sijaislistan? Oletko jutellut rehtorin kanssa?

Vierailija
47/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaksinen sivistys ja ymmärrys tuolla "toimittajalla", joka luuli pääsevänsä saman tien töihin, kun sai nimensä sijaislistalle. Siltä listalta otetaan töihin vain äärimmäisessä hätätapauksessa. Silloin suurin ansio on olla nimeltään joku Aabanen, kun toisinaan nimet ovat listalla aakkosjärjestyksessä.

Samanlaisen harhan aiheuttaa te-toimiston kirjeen otsikko "työtarjous". Eräät luulevat, että silloin oikeasti tarjotaan työpaikkaa, vaikka sehän on vain kehotus ottaa yhteyttä työnantajaan.

Vierailija
48/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittautunut kotikuntani sijaislistalle kirjaamon kautta, jotta hakemustani ei hukata. Sijaisuuksia oli tarjolla alakoulusta lukioon silloin, kun olin epäpätevä. Kun aineenopettajan kelpoisuuden osoittavasta todistuksesta (joo, oli paperilla) oli muste

Kysy vain kuinka monen. Itse asiassa rehtorit eivät vaihtuneet siinä välissä kun sain todistuksen, mutta jostakin syystä ei enää minun palveluksiani tarvittu. 

Vierailija
49/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva.

Missä todellisuudessa sinä elät? Tälläkin palstalla on hyvin pitkä ketju työttömien opettajien vertaistukena. Kuinkahan paljon OAJ:n jäsenille maksetaan työttömyyskorvauksia varsinkin kesäisin? Itsehän en ole koskaan OAJ:n jäseneksi liittynyt, koska se on ajanut vain vakituisessa työsuhteessa olevien opettajien etuja ja nostin työttömyyskorvaukseni eri liiton kassasta.

Vierailija
50/50 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva.

Missä todellisuudessa sinä elät? Tälläkin palstalla on hyvin pitkä ketju työttömien opettajien vertaistukena. Kuinkahan paljon OAJ:n jäsenille maksetaan työttömyyskorvauksia varsinkin kesäisin? Itsehän en ole koskaan OAJ:n jäseneksi liittynyt, koska se on ajanut vain vakituisessa työsuhteessa olevien opettajien etuja ja nostin työttömyyskorvaukseni eri liiton kassasta.

Koulutodellisuudessa. Aitiopaikalla. 

- sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi