Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinut on kasvatettu?

Vierailija
06.09.2024 |

Mietin juuri,  omalla kohdallani sellaista asiaa, että en ole koskaan kyennyt valehtelemaan äidilleni, en edes ns pientä valkoista valhetta. Se oli jo pienestä pitäen opetetti ja vaadittu niin ja siitä rakentui lopulta täysin automaattinen käytösmalli.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian autistinen kasvuilmapiiri. Olisin kaivannut enemmän esim satuja joissa tarinaa ei lueta kirjaimellisesti sanasta sanaan vaan olisi saanut välillä päätellä kuinka tarina mahdollisesti jatkuu.

Vierailija
2/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni kasvatti eli 1920 -luvun opein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus, eli luotiin ne raamit. 

Vierailija
4/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ethän nyt valehtele?

Vierailija
5/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä siemestä panemalla se 9 kk:n ajaksi muhimaan naisen sisuksiin.

Vierailija
6/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus, mutta hyvät käytöstavat

Vierailija
7/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotonani niin peloissani, ettei mua voinut kasvattaa mitenkään. En luottanut vanhempiini. 20-vuotiaasta lähtien oon yrittänyt jotenkin räpeltäen kasvattaa itse itseäni.

Vierailija
8/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä nöyryytti, hyväksikäytti ja alisti. Kotona oli kaikki ulospäin tosi hienosti, eikä kukaan olisi uskonut. Kauhea ilmapiiri. Aikuisena sitten narsistien kiusaama. Olisipa silloin ollut se tieto mitä nyt on.

Vierailija
9/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kotonani niin peloissani, ettei mua voinut kasvattaa mitenkään. En luottanut vanhempiini. 20-vuotiaasta lähtien oon yrittänyt jotenkin räpeltäen kasvattaa itse itseäni.

Se ettei luota ja se että luottaa liikaa, on samaa ongelmaa. Minä luotin kaikkiin, kuin toivoen jotain pelastajaa. En osannut yhtään suojella itseäni. Parempi kun olisi osannut olla luottamatta.

Vierailija
10/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ylisuojeleva ja teki kaiken meidän lasten puolesta. Kaikki murheet piti lakaista aina maton alle 

Isä, diagnosoimaton adhd, kova kritisoimaan ja manipuloimaan, vaikka samaan aikaan oikein hyväsydäminen. 

Minä:  uusavuton, kieroon kasvanut ja ahdistuneisuushäiriöstö koko ikäni kärsinyt, varmaan myös jotain tarkkaavaisuus ongelmia. 

Vierailija
11/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni kasvatti eli 1920 -luvun opein. 

Millaista se siis oli?

Vierailija
12/12 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kasvattivat, vaikka vanhempani erosivat, kun olin 10-vuotias. Äiti huolehti, neuvoi ja asetti rajoja. Isä kannusti ja loi uskoa silloinkin, kun sitä ei itsellä ollut. Arvostan kovasti vanhempiani. Näin, vaikka vanhemmiten äitini neuvot ovat olleetkin kuin tunkkainen tuulahdus menneisyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi