Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Risto" maksoi vuosikaudet elatusmaksuja toisen miehen lapsesta - nyt lapsen äiti joutuu palauttamaan rahat

Vierailija
06.09.2024 |

Helsingin käräjäoikeus kumosi viime vuoden kesäkuussa Riston isyyden lapsesta, jonka biologinen isä hän ei ollut.

Nyt Helsingin käräjäoikeus on tuoreessa päätöksessään velvoittanut lapsen äidin palauttamaan ex-miehensä maksamat elatusmaksut, joista kertyy yhteensä 14146 euroa takaisin maksettavaa Ristolle

.https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010681325.html

Kommentit (1014)

Vierailija
21/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä Risto tosiaan huomannut tässä naisessa mitään vikaa aiemmin? Vai halusiko vaan jännänaisen kanssa naimisiin? Itseään saa syyttää.

Ei tarvii enää syyttää ketään, kunhan muija vaan maksaa rahat takaisin :)

Vierailija
22/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin minäkin aikoinaan ja maksoin elareita. Ihan sama onko mun vai posteljoonin tenava.

Isänä hän kuitenkin minua pitää ja olen vauvasta asti kasvattanut.

Tätä minäkin vähän tässä ihmettelen, että katosiko lapsesta  välittäminen samalla sekunnilla kun sai tietää totuuden. Lapsesta viis.  Miehetkin adoptoivat lapsia ja suostuvat hedelmöityshoitoihin vierailla siittiöillä, jolloin he elättävät toisen miehen lasta. Toki huijaaminen on syvältä, mutta ei se lapsi tässä huijari kuitenkaan ole. 

Ristohan sanoi, että rakastaa lasta, ja alkaa tavata häntä heti, kun pääsee eroon elatusmaksuista. Kuinkahan mahtaa käydä 😂

Tais olla vähän kevyemmän sortin rakkautta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tiennyt että nainen oli persharakka

Vierailija
24/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin minäkin aikoinaan ja maksoin elareita. Ihan sama onko mun vai posteljoonin tenava.

Tässä tapauksessa ero tuli lapsen ollessa vauva ja lapsen äiti virallisti suhteensa lapsen biologisen isän kanssa, joka on kasvattanut lasta omanaan, mikä hän onkin.

3-vuotias vauva. 

Vierailija
25/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä Riston tapauksessa lapsen oikea isä kasvata sitä lasta? Risto on vaan ollut maksumiehenä. 

Vierailija
26/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akalle tuli kunnon mätkyt maksettavaksi.

Vierailija
27/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo suomen laki typeryyden huipentuma. Aikaisempien valitusten olisi pitänyt mennä läpi. Niin tuokin lasku olisi pienempi.

Järjetöntä. Nyt se menee vasta oikein.

Vierailija
28/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä omalle oikeustajulle ihan käsittämätön keissi. Hyvä, että oikeus voitti. 

Sitä jäin miettimään, että miksi lapsen äiti otti lapsilisän vastaan Ristolta. Ehkä tässä on joku lakikiemura, jota en ymmärrä. Itsellä, naisena, ei ois kyllä ollut pokkaa ottaa rahaa mieheltä, joka ei ole lapsen isä ja kaikki muutkin tietää sen.

Vierailija
29/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies isolla M-kirjaimella! Lapsi on onnekas.

Vierailija
30/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sen äidin pitää maksaa ne takaisin? Eikö oikea maksumies olisi se oikea isä..? Nyt tämän lapsen osalta ei kukaan joudu elatusta maksamaan paitsi äiti?

Vierailija
31/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tämä juttu viimein sai onnellisen päätöksen.

Vierailija
32/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin hyvää luettavaa. Hieno juttu. Hah mitä miettii nainen ? 

Vierailija
33/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sen äidin pitää maksaa ne takaisin? Eikö oikea maksumies olisi se oikea isä..? Nyt tämän lapsen osalta ei kukaan joudu elatusta maksamaan paitsi äiti?

Ensin palautetaan rahat Ristolle ja sitten etsitään oikea isä ja laitetaan maksamaan.

Vierailija
34/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tiennyt että nainen oli persharakka

Kyllä se pitäisi tietää. Itse on naisensa valinnut.

Vierailija
35/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei "ristolle" kelvannut kilttinainen? 

Vierailija
36/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Ainoa, joka tästä on hyötynyt taloudellisesti, on bio-isä, joten olisi reilua että hän maksaa Ristolle. (Äiti toki on saanut rahaa, mutta hänellä olisi ollut joka tapauksessa oikeus saada rahaa lapsen elatukseen jostain, vaikka nyt sai väärältä mieheltä.)

Vierailija
37/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Isyys on halki historian ollut ensisijaisesti sosiaalista eikä biologista, saisi mies kantaa vastuunsa.

Se oikea isä on siellä lapsen perheessä kasvattamassa häntä.

Vierailija
38/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on se huijari. Siksi. 

Vierailija
39/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa. Ainoa, joka tästä on hyötynyt taloudellisesti, on bio-isä, joten olisi reilua että hän maksaa Ristolle. (Äiti toki on saanut rahaa, mutta hänellä olisi ollut joka tapauksessa oikeus saada rahaa lapsen elatukseen jostain, vaikka nyt sai väärältä mieheltä.)

Kai se lasketaan elatukseksi, että biologinen isä on asunut äidin ja lapsen kanssa saman katon alla ja osallistunut päivittäisiin kustannuksiin. Täähän on ollut ihan järjetön tilanne Ristolle, kaikki sympatiat hänelle. Nainen on ahne paska vaikka miten muuta selittäisi, oikein että joutuu maksamaan.

Vierailija
40/1014 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo muijahan oli aiemmin tuomittu jostain kavalluksesta. Ihme ettei Kylä-Harakkaa haitannut olla rikollisen kanssa ennen kuin sitten tuli tämä lapsijupakka.